sentence Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg kjøpte ny PC for et halvt år siden. Da kjøpte jeg uheldigvis med en Western Digital harddisk. Den har bråkt så ille at det er direkte ubehagelig å være nær maskinen når den jobber. Den støyer ikke så mye idle, men når den jobber så knepper det, skraper og knitrer så høyt at det minner meg om en 20 år gammel harddisk. Jeg kjøpte også uheldigvis en Western Digital ekstern USB 2.0 disk, som bråker enda verre. Og det smellet høyt når begge slås av. I dag hentet jeg en Samsung harddisk på posten. Da jeg slo på PC-en hørte jeg ikke en dritt, så jeg var sikker på at den ikke funka, men bios fant harddisken. Allerede idle låt den mindre. Under installasjon av Windows XP hørte jeg ikke harddisken, det bare blinket og lyste når den jobbet. Den er nesten helt lydløs, og billigere enn WD disken. Det var deilig å kjøpe en harddisk som har 20 år gammel nyere teknologi hva angår støy. Hva som gjør Western Digital så bråkete er underlig. Det kan hende de er raskere, men støyen er forferdelig. Etter litt research er jeg ikke den eneste Caviar eieren der ute med samme irritasjon. At folk med WD overlever er helt utrolig. Lenke til kommentar
8520dcn Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Tja, noen foretrekker jo ytelse fremfor lavt støy Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg syns ikke min raptor disk bråker.... Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Merkelig... jeg har 3 WD disker og en Maxtor disk, og av disse så er det faktisk maxtor som bråker mest, og det er fordi systemet ligger på den, og derfor er det mye aktivitet på den. WD diskene hører jeg bare fra hvis jeg driver å overfører store filer (10GB ->* ). I dag blir også maxtor disken min byttet ut med en 150GB WD Raptor disk, så skal se om den bråker noe. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har likksom aldri gått noe til at WDene bråker noe særlig mer enn andre disker. Har alt fra raptor til 250Gb EIDE. 7 stk i alt. Har Hitachi 7K250 som jeg mener både bråker og vibrerer med enn noen av WDene. Det er jo en disk som fikk mye skryt i tester. Har også en Elements 320GB USB HD. Man merker jo at den er i live, men hva hadde man nå forventet! Den "spinner ned" når den ikke blir brukt på en stund. Til sammenligning har jeg 500Gb og 80Gb samsung disker av nyere dato. Ok samsung er ganske stille, men det er ikke noe porblem å høre dem heller om en vil. Lenke til kommentar
navlasop Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Sitter med 4x WD 500GB ABYS disker i en Promise NAS. Går som bare kuling. Kan ikke si de støyer. Men så blir de overdøvet av vifta til NAS'en Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Sitter med 4x WD 500GB ABYS disker i en Promise NAS. Går som bare kuling. Kan ikke si de støyer. Men så blir de overdøvet av vifta til NAS'en Det er derfor en bygger NAS selv. Man bruker bare sin gamle maskin, vare seg Pentium 166MMX eller P4 Presc(h)ott, og da kan man lage en kjøleløsning, samt støydempe, slik at det hele kommer ned på et levelig nivå! Selvfølgelig.. Kjøper man et 3R systems 205 kabinett for 200 spenn og stapper det fult med disker, så bråker det! Men gjør du som meg å stapper 8 disker inn i et I&S servertower som oppå det hele er vinterisolert og veier et tonn, da er det liksom sånn at en er avhengig av HDD ledsene for å finne ut om det er diskaktivitet eller ei! Edit: Litt off-topic... sorry! Endret 8. november 2007 av masterboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå