Gå til innhold

spdif på sound blaster audigy 2?


Anbefalte innlegg

*skumlest posten*

 

Du kan lage SPDIF utgang selv. Ofte bruker man CD-audio tilkobling internt (etter hvordan jeg husker å ha sett tilkoblingen er på hovedkort), og ender opp i hunn-tilkobling som avbildet under... mener det fines guide på forumet :)

tv-av-in.jpg

 

EDIT

1 kB = 1000 byte - 1 KiB = 1024 byte

Skal det ikke være kiB?

 

 

ja, du har vel kanskje rett i kiB/KiB, men gidder ikke rette på det nå:p skal se på det senere...

 

men hvertfall: poenget mitt er jo at jeg trenger en coax-inngang på forsterkeren min, men det er det jeg ikke har...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hum... nå har jeg kjøpt meg en forsterker med coax inn... Nå er jeg begynt å bli litt mer interisert i hva slags kabel jeg kan bruke fra audigy-lydkortet mitt...

 

så vidt jeg har forstått det, burde det være mulig å ha en MONO-3,5mm minijack inn i lydkortet mitt, og så med en RCA-plugg inn på forsterkeren... burde ikke det gå å få surround-(digital) lyd på denne måten?

 

edit: grunnen til at jeg har blitt interessert i å lage en slik kabel, er fordi jeg var på el-kjøp for å kjøpe en slik kabel, hvilket de ikke hadde fordi det var en "for eksotisk kabel" (?). hva var det i såfall han tenkte på? en minijack i den ene enden, og en rca-plugg i den andre, burde da ikke være "for eksotisk"?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...