r2d290 Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 *skumlest posten* Du kan lage SPDIF utgang selv. Ofte bruker man CD-audio tilkobling internt (etter hvordan jeg husker å ha sett tilkoblingen er på hovedkort), og ender opp i hunn-tilkobling som avbildet under... mener det fines guide på forumet EDIT 1 kB = 1000 byte - 1 KiB = 1024 byte Skal det ikke være kiB? ja, du har vel kanskje rett i kiB/KiB, men gidder ikke rette på det nå skal se på det senere... men hvertfall: poenget mitt er jo at jeg trenger en coax-inngang på forsterkeren min, men det er det jeg ikke har... Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) hum... nå har jeg kjøpt meg en forsterker med coax inn... Nå er jeg begynt å bli litt mer interisert i hva slags kabel jeg kan bruke fra audigy-lydkortet mitt... så vidt jeg har forstått det, burde det være mulig å ha en MONO-3,5mm minijack inn i lydkortet mitt, og så med en RCA-plugg inn på forsterkeren... burde ikke det gå å få surround-(digital) lyd på denne måten? edit: grunnen til at jeg har blitt interessert i å lage en slik kabel, er fordi jeg var på el-kjøp for å kjøpe en slik kabel, hvilket de ikke hadde fordi det var en "for eksotisk kabel" (?). hva var det i såfall han tenkte på? en minijack i den ene enden, og en rca-plugg i den andre, burde da ikke være "for eksotisk"? Endret 4. desember 2007 av r2d290 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Helt riktig. Mono minijack til RCA er den rette kombinasjonen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry3661505 Endret 4. desember 2007 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå