Gå til innhold

Internettet "klumper" seg opp?!

chokke

Anbefalte innlegg

Ja, har et nogenlunde irriterende problem. Det er at det føles som internetten "klumper" seg opp. PC-en mister kontakt med en eller annen ruter et eller annet sted. Jeg har en mistanke om at det kan være den trådløse rutern og at et eller annet monger seg. Finnes det noen måte å begrense den rutern iforhold til switchen (se tegning)? Og hvordan oppgraderer man firmware?

Bare å spørre om info om mer trengs. Kan nevne at jeg ikke har hatt store problemer med nettet de siste to åra, er nå i den siste måneden og kanskej litt til.

Speedometertesten sa jeg hadde 3Mbit ned og 1,2 opp, mens ifølge NGT-rutern så skal jeg visstnok ha 1.232 opp og 10.797 ned... Hvor kan feilen være?!

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du begir deg ut på å oppdatere firmware på noe som helst;

1. Prøv å restart Speedtouch ruteren, den Phillips trådløse ruteren og Cnet Switchen ved å fysisk dra ut strømmen og la den være ute i minst tre minutter.

2. Har du de nyeste wlan driverene til laptoppen din?

3. Er det Speedtouch ruteren eller Phillips ruteren som er dhcp-server? Hvis begge prøver å dele ut, kan de lage kålsuppe for hverandre.

Lenke til kommentar

Det er bare PC-en min jeg vet at sliter. Laptoppen som brukes av mamma og pappa merker ingen problemer, vel, det funker jo for dem og de bruker kun firefox og mail og merker ikke noe til dette tapet.

Regner med at Speedtouch deler ut IP, siden jeg har en IP etter å ha kobla meg på kun switchen (som ikke deler ut).

Men burde ikke det gå smertefritt for meg siden jeg kun går igjennom en instanse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...