Pluggen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei igjen.. Har nå kjøpt meg en original Kadett GT med 1.6 forgasser.. Er ikke sikker på om det er 16S eller 16N, men det er kanskje noen som kan svare meg på? Det jeg trenger nå er litt hjelp til å ta ut litt ekstra guff uten at det koster veldig mye eller ser så veldig uoriginalt ut.. Noen som har peil? Noen som kan fortelle litt om denne bilen i samme slengen? Mvh Daniel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Kadett E som GT? Må være sjelden modell. De aller fleste Kadett-E levert nye i Norge med 1.6 hadde 90 hk til og med 1987, 82 hk 1988, og 75 hk 1989-1991. Lenke til kommentar
packs Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 ekstra guff blir fort dyrt... grenrør og større eksosanlegg er vel steg 1. etter dette kanskje -større forgasser og åpent luftfilter -supersport kamaksel fra f.eks http://www.kentcams.com/ kanskje. etter dette blir det vel full porting og plansliping av topp. men alt dette koster vel fort mange penger. enkleste måte å få mere hester på er vel kanskje motorbytte Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 20SEH eller c20xe er vel fine trimtips. 130hk og 150hk Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Hadde helt glemt bort denne tråden jeg :s Planene surrer nå, og i vinter skal jeg bygge opp litt Rasa motoren for en stund siden, så må ha annen motor. Tips mottas med takk Zanta: Ja, den er visst ganske sjelden, for når jeg var nedom den lokale Opelsjappa å de slo opp regnr. fikk jeg ikke reint få kommentarer Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 hadde tenkt å foreslå en annen motor, så siden motorn er rasa har du jo en god unnskyldnig for å handle anbefaler deg isåfall calibra 16v med turbo Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Har lurt på en C20LET som du nevner der ja Eneste er jo at det er gjort så mange ganger før, derfor tenkte jeg å kjøpe en 1,6 B16A2 (?) Honda V-TECH VTI med 160 eller 170hk (det var en annengenerasjon) Men siden de hadde kasta ledningsnett og hjernen, så ville det bli for dyrt.. (Skulle gi 6 000,- for motor, kasse, ledningsnett og hjerne, men de skulle ha det samme selv etter å ha kasta ovenevnte deler) Åpen for forslag, men ser hittil ut til å havne på en C20LET Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 skulle ikke dette være billig? enkleste og billigeste er jo bare å montere turbo på motoren du har. gjorde dette med en sierra og det ble bra effektøkning (vil tippe 30-40hk ekstra) Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 haha nå er vel target hp på c20let litt høyere enn 150hk Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Std. C20LET har 204hk Det som står i nå er en 1,6 gasser med rådebank, så blir nok ikke aktulet med turbo på denne Lurer på om ikke jeg ender opp med en C20LET, men er åpen for forslag Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 men så er det jo ikke enkelt og billig å sette en c20let i en fwd kadett heller da Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Går fint det, men noe jobb må påregnes Tross alt samme motor uten turbo som står i GSI med 2.0l 16v.. Er jo i hovedsak levert i FWD-biler fra Opel også da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå