Torjus Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei, jeg er i relativt god form, men vil gjerne ha mindre mage, så lurte på om noen hadde gode tips for å få vekk litt magefett? Trener styrke 2 dager i uken, jogger kanskje en gang i månden, alt for lite, i know. Men det skal endres på nå Maten hver dag: Jobb: 10 skiver med nugatti. Middag: Vanlig.. kjøttkaker, lapskaus, spaggeti, you name it. Kvelds: Skiver med nuggati Er nugatti veldig usunt? Har spist det i 6-7 år nå, vil det hjelpe veldig hvis jeg begynner å spise noe annet som er litt mer sunt? Hvordan bør jeg trene for å få vekk litt magefett fort? Gurillia kardio trening, er det bra? Trenger tips Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Holy Jesus, det hørtes mye ut Kutt ned den til 5 skiver, kanskje med noe annet pålegg så skal du se det går fremover, viss du er litt mer aktiv. Endret 11. november 2007 av JohndoeMAKT sitat av førstepost Lenke til kommentar
Kanius Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Mitt råd er å kutte ned på nugattiforbruket ja. Det er jo sjokolade Gjør som meg, spis ei eller to grovbrødskiver med fårepølse eller noe slikt hver tredje time, så blir forbrenningen økt, og fett blir brent bort =) Vet det er vanskelig å avvenne seg Nugattien, men klarer du det får du resultater Endret 5. november 2007 av Kanius Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Uff, skjønner ikke åssen du klarer å spise 10 skiver med nugatti Etter 2 nugatti skiver blir jeg nesten bare kvalm Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Veldig vanskelig spørsmål du ...! Skal vi se. 10 skiver med Nugatti til frokost, vanlig middag, og en raus mengde brødskiver til kvelds, ja så klart med Nugatti. Det blir nesten et helt brød, og hvis hver brødskive har et overtrekk med ca. 10 gr. Nugatti, blir jo det på lang vei tilsvarende en boks Nugatti pr. dag. Hm. Min ville antakelse er at du kutter ut smør på brødskivene, og heller kliner på enda mere Nugatti! Lykke til! Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Gjør som meg, spis ei eller to grovbrødskiver med fårepølse eller noe slikt hver tredje time, så blir forbrenningen økt, og fett blir brent bort =) Tullball. Om du spiser hver 3. time eller hver 5. time har det INGENTING å si på forbrenning. Måltidsfrekvensen har ingenting å si på forbrennigen. Derimot kan det være greit å spise oftere for å holde sultfølesen borte. Jeg spiser 1-2måltid om dagen. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Måltidsfrekvensen har ingenting å si på forbrennigen Stemmer, det er en myte. Kan kanskje være litt vanskelig å få i seg alle kaloriene på 2 måltider i alle fall om man veier mer en 70kg. Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Måltidsfrekvensen har ingenting å si på forbrennigen Stemmer, det er en myte. Kan kanskje være litt vanskelig å få i seg alle kaloriene på 2 måltider i alle fall om man veier mer en 70kg. Det er sant. Men man blir gal av å deffe viss man hele tiden skal gå og tenke på at man må spise hver 3. time. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Kan kanskje være litt vanskelig å få i seg alle kaloriene på 2 måltider i alle fall om man veier mer en 70kg.Det er en tilvenningssak Før kunne jeg ikke spise mer enn et par små kjøttstykker med litt tilbehør, nå kan jeg være sulten etter en halvkilo biff med rikelig tilbehør på en god dag. Jeg er fremdeles for dårlig til å styre kostholdet, men jeg vet at om jeg ville kunne jeg klare å spise enda mer på én gang med litt trening. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 om du trenger 10 brødskiver for å komme deg gjennom en dag på jobben så spiser du det. pålegget kan jo alltids forbedres. mitt råd er rett og slett mer trening samt bedre kosthold utenfor jobben, prøv å holde middagene litt sunnere, samt en kveldsmat med litt mindre kalorier. legg inn en fast kylling, ris og salatmiddag i uka. gjør det til en vane å fylle halve tallerkenen med salat uten dressing. ikke spis for lite så du går sulten, da er det ingen som holder ut. spis frukt, knekkebrød osv som mellommåltid. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hva med å bare kutte ut brødmaten totalt og supplere med noe annet? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hva med å bare kutte ut brødmaten totalt og supplere med noe annet?Absolutt. Brød har jeg faktisk kutta ut selv, og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 legg inn en fast kylling, ris og salatmiddag i uka. gjør det til en vane å fylle halve tallerkenen med salat uten dressing.Forstår ikke helt hvorfor det er så mange som anbefaler ris. Er ikke det bare raske karbohydrater? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hva er det egentlig dere bytter ut brødet med? Angående ris, så er det hurtigris som er fyfy. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 legg inn en fast kylling, ris og salatmiddag i uka. gjør det til en vane å fylle halve tallerkenen med salat uten dressing.Forstår ikke helt hvorfor det er så mange som anbefaler ris. Er ikke det bare raske karbohydrater? Ordentlig ris er helt ok. Men kylling og salat bare 1 gang i uka :O Jeg spiser stort sett kyllingfilet 4 dager i uka, da det er det billigste kjøttet jeg synes smaker ok. Og jeg har salat eller andre grønnsaker til minst 4 måltider i uka også, gjerne flere. Et god regel: Hvis det flyr, svømmer eller går, eller hvis det er grønt, så er det bra for deg og du må spise mye av det. Det finnes noen unntak (i begge retninger), men det er en veldig god grunnskisse. Og husk at jo "renere" matvaren er, jo bedre er det også. Eks: Pølser er også kjøtt, men det er masse fett innblanda. Derfor er f.eks. biff et bedre valg. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Ordentlig ris er helt ok.De selger vel bare ris uten skall i Norge (bortsett fra i en og annen helsebutikk for 120 kroner/kg). EDIT: Anbefaler rug-gryn som en erstatning for ris. Endret 10. november 2007 av haalo Lenke til kommentar
War Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Ingenting galt med ris , det er ikke høy-energi men moderat-energi ◦ Høy-energi (40-80%): brødmat, knekkebrød, frokostblandinger, hveteprodukter og finbrød, havregryn, riskaker, sjokolade, potetgull, brus og sukkerbasert godteri ◦ Moderat-energi (10-30%): pasta, potet, ris, søt frukt (ananas, eple, pære, appelsin, banan, mango, nektarin, druer, plommer, honningmelon og mye mye mer), bær, mais, erter, bønner, gulrøtter, yoghurt, melk ◦ Lav-energi: salat og fiberrike grønnsaker, broccoli, blomkål, tomat, agurk, selleri, spinat, sjampinjong og sopp, løk og hvitløk. Endret 10. november 2007 av War Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Bare spis nugatti men i mindre mengder, prøv og varier pålegget Viss du er glad i nugatti så er tipset mitt at du tar brunost oppå nugattien, det smaker VELDIG godt og er både sunt og usunt samtidig. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Er nugatti veldig usunt? Har spist det i 6-7 år nå, vil det hjelpe veldig hvis jeg begynner å spise noe annet som er litt mer sunt? Definitivt. Nugatti har vel 500+ kalorier pr. 100 gram. Noe som er på nivå med sjokolade og potetgull. Og helt vilt hvis du spiser 10+ skiver med det hver eneste dag. Det er vel neppe spesielt sunt å ha et såpass ensidig kosthold heller hvis det eneste avviket fra nugatti og brød er middagsmaten. Hvis vekten din har vært stabil en god stund med disse daglige kaloribombene vil du sannsynligvis gå ned merkbart i løpet av noen uker bare ved å endre det daglige jobbpålegget til noe sunnere. Ost. Kjøttpålegg. Leverpostei+++ Nesten hva som helst av pålegg er faktisk ' sunnere' enn Nugatti, men du kan jo beholde et par skiver Nugatti for kosens skyld. For jeg tror du spiser Nugatti primært fordi det er 'godteri' og ikke mat Endret 10. november 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
War Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) For å sette det på spissen. Spiser du akkuratt vedlikeholdsmendge i kalorier fra før så vil 5 nugattibokser gi deg kaloriene til 1 kg fett på kroppen. Hvor lang tid bruker man på en boks? ca 30 skiver? dvs ca 2kg hadde man da gått ned i mnd ved å kutte nugattien. med 10 skiver pr dag. Kun teoretisk men en pekepin på hvor mange kalorier det er i nugatti. Selv erstatter jeg det med pepperskinke, kalkun eller annet kjøttpåleg. Slenger på en skive paprika og agurk, kanskje litt mais og krydder. Endret 10. november 2007 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå