Gå til innhold

Ser dette bra ut? Gamer 12k

Anbefalte innlegg

GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe

X38+ICH9R,2 PCI-E 2.0 x16, 2*GbE LAN

Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

HD501LJ

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

ATX miditower u/PSU

2x Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm`s

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

8MB, BOXED m/vifte Socket 775

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

Norsk versjon 32-bit DVD-versjon

Gigabyte GeForce 8800GT 512MB PCI Ex2.0

CC600MHz/ MC1800MHz/ MEMBUS256 bit

GIGABYTE ODIN GT_800W m/Kabler

Støysvak, 14cm vifte, viftestyring, SLI

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-5170 intern

IDE, 16X Double layer sort, bulk

Logitech X-540 Høyttaler 5.1 surround

5 satelitter og subwoofer 70W RMS

Ny gamer PC som skal takle de nye spillene som kommer. Regner med at jeg skal oppgradere skjermkort en gang i 2008 i forbindelse med Age of Conan:D Hvordan ser oppsettet ut? Har vel planer om å klokke cpuen litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Missunnelsesverdig maskin det der.

Selv ville jeg lagt litt penger i en harddisk til, slik at du kan kjøre raid0.

Du bør også vurdere hvorvidt du har behov for en quad prossessor.

De færreste spill nå støtter 4 kjerner, her kan du kanskje bruke pengene du sparer på en raskere dobbelkjerners.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på raid0, men tenkte det kanskje var litt komplisert å sette dem opp. Men man finner vel alltids noen guider for det.

Tenkte at hvis jeg klokket quaden så holder den likevel til spillene som er ute nå (selv om de ikke drar nytte av alle kjernene) og flere og flere av de nye støtter vel quad. Kan jo hende jeg skal drive med litt videoredigering eller no, og da er det digg med 4-kjerner. En annen mulighet kunne kanskje vært å kjøpe en billgere cpu, og så kjøpe en av de nye når de kommer. Kunne jo kanskje være aktuelt med en AMD, ettersom de ser ut til å bli såpass billige.

Lenke til kommentar

Dersom du skal drive med tunge applikasjoner er 4 kjerner å anbefale ja. Selv ville jeg absolutt betalt de ekstra hundrelappene for 2 ekstra kjerner, du vet aldri om du plutselig utvikler en fetisj for tung 3d animering eller noe sånt.

Ellers begynner de nye spillene å dra nytte av 4 kjerner for tiden, for eksempek Crysis.

Lenke til kommentar

Problemet med quad core for tiden er at du må over q6600 for at det skal være bedre enn en e6850 i crysis. Slik at i dag vil den beste cpu for gamer vær e6850. Hvis man skal tenke penge messig. Hvis ikke så går man jo bare for QX9650.

Men les testen som handler om dem vil nå jeg si til deg tråd-starter. Værtfall konklusjonen:

http://www.hardware.no/tester/prosessor/c2...d_q6600/44695/8

Lenke til kommentar

slik som tingene er i dag og hvordan programmene utnytter kjerne så vil ikke quad vær vits. Hva er vitsen med å ha en quad core når kun knapt 10% av programmen du har på PC-en utnytter alle 4 kjernene. Og når du får det slik at 90% av alle programmen utnytter 4 kjerne så vil ikke den q6600 du kjøpte for 6-12 månder siden holde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...