Gå til innhold

Er det nok en "generic shooter" eller?

mbiof

Anbefalte innlegg

Det har vært en utrolig spillhøst for oss som liker FPS. For min del begynt det på sensommeren med the Darkness før det har gått slag i slag med Bioshock, halo3 og nå nettopp med orange box. Og ikke nok med det snart er COD4, Haze og crysis på plass. Kan FPS livet bli bedre?

Min favoritt er Bioshock siden jeg primært spiller singleplayer, men jeg synes at alle spillene som jeg har nevnt er langt over gjennomsnittet uavhengig av sjanger.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg føler at FPS har fått mye pes de siste årene med uttrykket "generic shooter" slengt ut i tide og utide. Jeg har digget fps siden doom og i mange år spilte jeg alt som jeg kom over innen sjangeren og jeg synes at denne høsten har sett en revival av denne typen spill.

Andre kan kose seg med buzz, singstar eller utallige mini-games spill, men jeg liker best et godt (coop) FPS.

Hva er din favoritt? Er det noen spill jeg har glemt? (MoH Airborne, Jericho, Blacksite ...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FPS er min favoritt - ble også frelst da Doom kom!

Favoritter siste år:

RE 4 Wii Edition

Metroid Prime 3: Corruption

Halo 3

Også har jeg The Orange Box, Bioshock og GoW som ligger og venter :!:

Som det blir nevnt - det er flere herlige titler på vei - det er godt å være FPS fan!

Lenke til kommentar
du glemte Timeshit..;)

Ja den og hour of victory ...

Problemet med alle sjangere som blir populære er at det slippes mye møkk også.

Jeg er veldig spent på Haze. Det er vel den jeg er mest usikker på i tillegg til at jeg lurer på om jeg bør hoste opp 2k for et nytt 8800gt til Crysis.

Endret av mbiof
Lenke til kommentar

Mener du spill iår eller sånn generelt?

for hvis jeg skal si det beste fpset jeg har spilt er det uten tvil F.E.A.R , bioshock var ganske fett men ikke helt min type, spesielt våpen osv. ehm resistance fall of man coop var helt rått, single player var så som så helt ok.. fast paced. Orange box var en så absolutt herlig treat=)

ja kommer ikke på stort mer:) men men

Lenke til kommentar

En av mine "all time " favoritter innen FPS er Star Wars: Republic Commando på Xbox.

Det eneste som trekker ned i dette spillet er at det er alt for kort - vil ha mer.

Kommer det et slikt på 360 så blir jeg meget glad - eller enda bedre: på Wii!

FPS er så overlegent på Wii :love:

Lenke til kommentar

Liker godt FPS sjangeren, men spill som Half-Life serien har gjort at jeg faktisk krever at jeg skyter gørra av folk av en grunn, om det er for å redde rompa mi eller ei så trenger jeg en gunn og en god historie for å gjøre det.

Doom dagene med "splat those monsters" sluttet da Half-Life kom på banen, så nå krever jeg at jeg i det minste har en grunn til å slakte.

Enkelte FPS er dog dessverre ikke god nok til å formidle en brukbar historie som varer og som appelerer til slutten. Mens andre vil du ikke skal slutte, du vil bare at det skal gå og gå og slutten kommer brått og brutalt. Rundt på magen og opp i rompa.

Gears of War er et spill jeg klassifiserer mye som shoot2shoot type spill. Du blir reddet ut av fengsel for å redde menneskene, men tiden mellom utbrudd og salvation består mer eller mindre av 100% nedslakting av det ene monstere styggere enn det andre.

Nei FPS er en god sjanger og den er brukbar til mye. Fra meningsløs splatting i Painkiller til tårepress i Half-Life 2: EP2, mulighetene er mange og FPS er en sjanger utviklerne kan gjøre mye med, om de tør.

Lenke til kommentar

FPS sjangeren har for meg alltid vært "repetivt".. altså ikke giddet å se mer innom det.. siden alt er det "samme"...

Spilte gjennom Prey på 360'n i februar eller noe.. Da det kostet 99kr og det var spilltørke.. Og, jeg syntes det var helt greit, noe som forventet egentlig..

Så, har aldri vært noe fan av denne sjangeren, før jeg spilte Resistance i coop da jeg fikk PS3'n..

Nå gleder jeg meg veldig til Orange Box kommer, og jeg lurer litt på om jeg skal unne meg COD4 også.. jeg er litt usikker... Det er nok av andre store spill som kommer nå.. :p

Men, gleder meg til å komme tilbake til 360'n også.. for, det er i alle fall 2 store FPS titler jeg skal plukke opp... som Halo 3 og Bioshock.. :)

Men, alt i alt er dette en fantastisk spillhøst! Ikke bare for FPS.. men, for alle sjangre! :D (Kanskje litt for fantastisk ifølge lommeboka.. :hmm: )

Lenke til kommentar

Jeg var ikke noe særlig fan av skytespill før, hadde bare spilt Doom II. Men så kom Resident Evil 4 og forandret på det. Et utrolig bra spill. Etter dette har jeg spilt Resistance og nå spiller jeg det nyeste Metroid. Skal også skaffe meg Orange Box når dette kommer ut til PS3. Har også lyst på Xbox360 for å spille Bioshock, Gears of War og Halo 3. For min del vil spillåret 2007 være det året da jeg oppdaget TPS/FPS på ordentlig.

Lenke til kommentar

Har bestandig vert fascinert over FPS siden Wolfenstein og Doom (ja var nok litt for ung Mr. Thompson,men eg hakke drept noen enda) herjet på PC. Sjangeren fulgte meg over på konsoll og slik har det vert frem til i dag.

I år har det vert himmelsk å vere fan av sjangeren, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg kan sitte med orangebox og tf2 flere uker i strekk.

Aldri hatt det så gøy før nesten.

Grafikken og stemningen blir så latterlig.

Lenke til kommentar

Helt enig i at det har vært et fantastisk år for fps genren. Men før Bioshock tidligere i høst, var ikke fps helt min gate selv om jeg likte COD2 ganske godt(julegave!). Men nå digger jeg spillene og har i tur og orden skutt meg gjennom Bioshock, Halo 3 og Half Life 2 EP1 og 2. Blir nok også å skaffe meg COD4. Man kan godt si at 2007 har vært fps året, mens 2008 blir året for tps spill. Det ser jeg veldig fram til da det er min favoritt genre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...