Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Naturfag i Medie&Kommunikasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal en fremtidig journalist med naturfag? For å si det sånn så har jeg realfaglig utdannelse og når avisene skriver om naturfag og forskning i dag er det altfor ofte rimelig trist lesning. Da snakker jeg om de store avisene. Skal du skrive om samfunn og teknologi bør du ha basic kunnskaper på området.

 

Hva de som skal klippe film skal med naturfag? Hva skulle jeg med religion? Som nevnt gir det generell studiekompetanse. Og før du griner deg til døde av dette "latterlige" kravet skal du vite at du stiller med mange flere muligheter når du er ferdig på videregående. Mye kan skje i løpet av de tre årene.

 

Og hvis du synes det er vanskelig må du jobbe mer med det, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Vel, dere får vel det som heter generell studiekompetanse? Men ikke spesiell studiekompetanse, noe som krever realfagsmatte fysikk og/eller kjemi. (Tror det er sånn), men dere på MK vil få det samme som de som tar vanlig studiespesialiserende om dere tar påbygg 3. året.

 

Eksempelvis krever sivilingeniørutdanningen at du har fordypning i matte/fysikk/kjemi. Dette faller inn under spesiell studiekompetanse.

Lenke til kommentar
Lurer på ka i ******* Naturfag gjer i Mediefag!!

 

Vi går på media for å lære å filme, skrive og lage ting innen det område, men så kommer Naturfagen... Har hatt eit halvt år snart med skule og koser meg med media, men har nesten fått stryk av naturfag!! Vi må lære om ATOM!? Atom, Stråling og elektronbindinger? Ka oss treng å lære det for?

Kanskje man får artikler, dokumentarer og filmer som faktisk inneholder kunnskap om naturfag og vitenskap dersom folk som faktisk studerer mediefag lærer seg litt naturfag. For å si det sånn: artikler om naturvitenskap i media nå om dagen er utrolig trist lesing. Ofte bommer journalisten/dokumentarskaperen totalt på hva som faktisk er vitenskapelig korrekt.

 

Alle har godt av litt naturfag. Og naturfag *er* lett. "Oh noes, jeg må faktisk gjøre lekser og jobbe med noe som ikke er direkte interessant" funker ikke som unskyldning.

Endret av Belarnion
Lenke til kommentar
Er studiekompetansen man får av MK dårligere enn den man får av vanlig allmenn?

Ikke på papiret, men jeg kan love deg at du står bedre rustet til seriøse studier hvis du har tatt allmenn med bare fordypningsfag enn hvis du tar MK + ett år påbygning (eller enda verre, bare 3 år MK). Dessuten får du ikke 2mx, 3mx og 2fy som er krav på alle ingeniørstudier, og heller ikke andre realfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...