molland Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei Jeg bare lurte på hvor mange kabler jeg trenger for å koble til to dobble rj 45 vegg kontakter? Er det etter min tanke gang 4 kabler (fra switcht/router) til veggkontakt eller går det med 2 kabler? Frode Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei og hå! Hvist det er en slik en med 4 kontakter må du ha 4 nettverkskabler. -Fredrik Lenke til kommentar
molland Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Hei Jeg tenkte mere på to slike ved siden av hverandre frode Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 uansett så må du ha 4 stk kabler. eller så montere du bare switsjen der. da trenger du bare 1. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det går med bare to. Men da må du strekke kablen selv og splitte dem i endene så det kun går fire ledere inn på hver port. Hastigheten i kabelen vil da begrensen til 100mbps Bilde (som er laget litt innviklet) Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 ville ikke anbefalt å gjøre det sånn. er vell plass besparende men det er jo begrenset til (max) 100mbps. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 ville ikke anbefalt å gjøre det sånn. er vell plass besparende men det er jo begrenset til (max) 100mbps. Er det ja, men om man ikke har gb-nettverk så har man ikke behov for mer heller Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Når man først legger opp en slik fast installasjon som dette ser jeg ingen grunn til å begrense seg til 100 Mbps, med mindre det kun er plass til en kabel. Nettverkskabel er billig. Endret 9. november 2007 av Rikky Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 ville ikke anbefalt å gjøre det sånn. er vell plass besparende men det er jo begrenset til (max) 100mbps. Er det ja, men om man ikke har gb-nettverk så har man ikke behov for mer heller Selfølgelig. skal nettet kun brukes til surfing så holder 100mbps i masse vis. men er det snakk om 2-3 ungdommer i beste alder, så ville nokk 100 blitt litt tregt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå