suport Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Heisann, Jeg har en Yamaha MX-830 Effektforsterker og en Yamaha CX-630 Etterforsterker. Når jeg spiller på mine Eltax Milenium 500watts (impedans 4-8ohm) høytalere får jeg opp et lys som blinker ved "Clipping". Er dette på grunn av for svak forsterker, eller har det noe med høytalerene å gjøre? Legger ved Datablad for Yamaha MX-830 som er Effektforsterkeren. Datablad Yamaha MX-830/MX630 Hvis det i så tillfelle er forsterkeren som er for svak, er det da mulig å brokoble til 2 ut signaler istedenfor 6? Og da få mer effekt? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Kan ikke tro det skal være på grunn av for svak forsterker. Men hvor høyt spiller du når dette skjer? Har du sjekket at det ikke er stillt på noe bass\diskant instillinger? Lenke til kommentar
espenal Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Regner med at dette skjer mens du spiller høyt som fy. Forsterkeren clipper når du prøver å få den til å levere mer watt enn den er i stand til. Clipping er fint kun hvis du er ute etter å sprenge høytalerene. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Skjedde med min før og. Hadde en helt annen forsterker en det du hadde. 17. mai tok den fyr. Tydeligvis en spole eller noe inne i den som brant opp. 8000,- ut av vinduet. - Fikk ny forsterker da Lenke til kommentar
suport Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Vil det være mulig å brokoble de 6 utgangene? slik at jeg eventuelt kunne kjøre 2*195, eller 3*195 watt på de to utgangene jeg bruker? Hvordan gjør jeg dette? Edit Endret 6. november 2007 av suport Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Vil det være mulig å brokoble de 6 utgangene? slik at jeg eventuelt kunne kjøre 2*195, eller 3*195 watt på de to utgangene jeg bruker?Hvordan gjør jeg dette? Nei dette vil ikke gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå