Kn00t Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Har vert på spiderman buttikkkjeden og sett at de tar inn spill, men hva får du i utbytte ? hvordan funker dette ? Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 funker dårlig hos spiderman/game....får minimalt for spilla+må bytte i annet brukt.......trynefaktor der også dvs kommer ann på duden bak disken EB games er litt bedre da du bla kan bytte i nytt og at ingen trynefaktor da dataen sier hva du får i bytte Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) funker dårlig hos spiderman/game....får minimalt for spilla+må bytte i annet brukt.......trynefaktor der også dvs kommer ann på duden bak diskenEB games er litt bedre da du bla kan bytte i nytt og at ingen trynefaktor da dataen sier hva du får i bytte Feil, Game/Spiderman bruker også et sentralt system hvor en database forteller hvor mye du får for spillet. Har ingenting med trynefaktor å gjøre, du tok innbyttepriser på skjønn før, men ikke lengre. Edit : Du får også byttet i nye spill hvis du ønsker det. Skal du ha cash så får du noe mindre dog. Endret 5. november 2007 av Dragoncrest Lenke til kommentar
Kn00t Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 ca. hvor mange spill bytter jeg inn for et nytt? Eller hvor mye peng får jeg for et spill? Finnes det noen liste eller noe? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 ca. hvor mange spill bytter jeg inn for et nytt?Eller hvor mye peng får jeg for et spill? Finnes det noen liste eller noe? Nei, finnes ingen liste tilgjengelig for dette. Du må nesten bare stikke innom med spillene så finner du fort ut det. Prisene du får for innbyttespill varierer veldig, enkelte spill vil de ikke ta imot engang, mens andre kan du få flere hundre kroner for. Lenke til kommentar
Kaeso Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Har vert på spiderman buttikkkjeden og sett at de tar inn spill, men hva får du i utbytte ?hvordan funker dette ? Eit anna alternativ som funker veldig bra er bytteklubben.no. Her får du bytta inn spill mot andre spill på samme konsoll til ein liten pris. Greit å få bytta vekk gamle spill mot andre gamle spill, eller kanskje et nytt spill som du ikkje likte mot et anna nytt. Trur du kan spare meir penga ved å bytte til deg spill her enn å levere fem gamle spill for et nytt hos f.eks spiderman. Eg har for eksempel nettopp bytta til meg Forza 2 for Need For Speed Most Wanted. Tviler på det hadde gått på spiderman? Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Prisene du får for innbyttespill varierer veldig, enkelte spill vil de ikke ta imot engang, mens andre kan du få flere hundre kroner for. Hvilke faktorer er det egentlig som spiller inn på prisen? (Vil gjerne ha svar fra alle som vet noe om dette, ikke bare fra Dragoncrest) At et nytt spill får en høyere pris enn et gammelt er jo innlysende, men jeg tenker på andre faktorer. Er det kun tilbud og etterspørsel? Altså at de spillene dere har mange av og som ingen spør etter blir billigst, mens de dere har få av og som mange spør etter blir dyrest, eller ser dere litt på kvaliteten på spillene også? Jeg har fått inntrykk av at når nyeste versjon av et serieprodusert spill kommer ut (som f.eks. FIFA serien) så raser verdien av de tidligere versjonene nedover, stemmer det? Gjelder dette oppfølgere generelt? Kan det f.eks. være lurt å selge Gears of War like før Gears of War2 blir gitt ut? (I den grad det er "lurt" å selge GeoW i det hele tatt da Det var bare et eksempel ) Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Prisene du får for innbyttespill varierer veldig, enkelte spill vil de ikke ta imot engang, mens andre kan du få flere hundre kroner for. Hvilke faktorer er det egentlig som spiller inn på prisen? (Vil gjerne ha svar fra alle som vet noe om dette, ikke bare fra Dragoncrest) At et nytt spill får en høyere pris enn et gammelt er jo innlysende, men jeg tenker på andre faktorer. Er det kun tilbud og etterspørsel? Altså at de spillene dere har mange av og som ingen spør etter blir billigst, mens de dere har få av og som mange spør etter blir dyrest, eller ser dere litt på kvaliteten på spillene også? Jeg har fått inntrykk av at når nyeste versjon av et serieprodusert spill kommer ut (som f.eks. FIFA serien) så raser verdien av de tidligere versjonene nedover, stemmer det? Gjelder dette oppfølgere generelt? Kan det f.eks. være lurt å selge Gears of War like før Gears of War2 blir gitt ut? (I den grad det er "lurt" å selge GeoW i det hele tatt da Det var bare et eksempel ) De fleste tingene du nevner over er riktig. Spill som er "sjeldene" og etterspurt vil ha en høyere verdi (både på inbytte og salg) enn et spill vi har en haug av. Nyprisen på spillet idag har også endel og si. Spillserier som du nevner, Fifa, Nhl, Nba,etc faller drastisk i verdi når siste utgave kommer ut siden det da blir byttet inn HAUGER av forgjengeren. Alder på spillene har også endel å si selvsagt. Spillets forfatning (ripete cd, dårlig cover, manglende manual,etc) har ingenting å si for innbytte prisen. EB Games tar dessuten inn stort sett alt av konsoll spill uansett hvor ripete de er. (så sant de ikke er knekt eller har dype riper tvers gjennom platene) Angående verdi på¨spillene har jeg ærfart at EB gir mer enn Game i innbytte for nye titler. (usikker på ååsen det er med de eldre) Lurer du på noe mer er det bare å spørre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå