Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det med feather blader er litt for nisje, Mach3 og Fusion blader derimot. Det er så mange detailjer med emballasje som skal stemme.

Når de feiker Cosc sertifiserte kronografer med 99.9% nøyaktighet, ville de nok fått til en liten pappeske med noen barberblader påtrykt litt blekk.

Utseendet på en pakke med feather, helt fra plasten, til papiret og ned til selve bladet er som et fingeravtrykk som kun kan skapes fra fabrikken i japan. Den eneste måten dette kunne blitt produsert i Kina var hvis de flyttet fabrikken. Jeg tror ikke du skjønner hva slags nivå av detaljer det må være for at det ikke skal bli avslørt av det som finnes av ressurser for tradisjonell barbering på nettet. Noen som ønsket å kopiere bladene ville ikke ha tilgang på samme papir, maskiner til å pakke utstyret og maskiner til å lage bladene. Det er kun bedriften i Japan som vet hva slags utstyr de bruker til å lage bladene og akkurat hvordan det skal settes opp. Derfor ville det blitt avslørt med en gang.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Det er greit. Vi har fått med oss at du har startet nettbutikk...

Hverken skjegg.no (som forøvrig ikke er fullt oppe og går enda, så videre reklame før den lanseres fullt er unødvendig) eller estethique har enerett på salg av Omega-produkter. Man får kjøpt Tine både hos Kiwi og hos Rema...

Lenke til kommentar

Om det faktisk er AnaXyd som står bak skjegg.no så burde han stoppe med snikreklame, men er det ikke slik, så er det ikke noe i veien for å være entusiastisk for nok en nettbutikk som sikter seg inn på det norske markedet. Konkuranse er ikke negativt!

Forøvrig så har diskusjon.no klare retningslinjer på hvordan man skal opptre om man driver bedrift og fremdeles vil bidra her på forumet: https://www.diskusjon.no/guidelines#5._Bedrifter.2C_ansatte_og_reklamering

Legg spesielt merke til siste linje:

Om du deltar i diskusjoner som omhandler din arbeidsplass/bedrift eller virksomhetens konkurrenter så plikter du å opplyse om dette i tråden.

Det er unødvendig med såpass krass negativitet bare fordi noen linker til et nevnt produkt på en norsk nettbutikk.

Lenke til kommentar

Jeg beklager hvis jeg var litt rå med den, men kombinasjonen av innlegget over, og dette innlegget, gjorde meg smått mistenksom.

Noen som har sett den nye barberingsbutikken Skjegg.no? Stilig hjemmeside de har mekket seg!

De har bra priser også, og spennende produkter! De har dog ikke lansert 100% enda, da ikke alle varene er på lager enda. Dette skal jeg følge med på videre ihvertfall, så jeg la meg til i Facebook gruppa dems! :)

At AnaXyd er fra Hadeland (i følge profilen hans) og at personen(e?) bak skjegg.no er fra Gran (som ligger på Hadeland) gjorde at mistanken ble noe styrket. Om jeg var for brå, beklager jeg selvfølgelig det.

Jeg har ingen ting i mot egenreklame så lenge man er åpen om det..

Edit:

Fant litt mer mens jeg først lette.

http://www.catchgamer.no/?module=users&f=profile&userId=27544

Samme brukernavn og fødselsdato som her. Samme fornavn som personen bak skjegg.no

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/15908/date/1206976249

Samme brukernavn, og samme telefonnummer som personen bak skjegg.no

Sorry for at jeg ødelegger en ellers fin tråd, her. Slett det gjerne om det er usømmelig :)

Endret av Troll-I-Hatt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg ble tatt på kornet der ja! Har ikke vært innom retningslinjene på akkurat dette, så skal ta en tur innom der med en gang! Følte for å opplyse om sida i denne flotte og lærerike tråden, for å dele det med fellesskapet, men visste ikke hvordan jeg skulle gjøre det. (Derfor den vinklingen jeg valgte)

Kan om ønskelig be moderatorer fjerne alt om dere føler det ble litt teit dette her!

Og selvfølgelig har ingen enerett på Omega produkter, beklager om det virket som jeg mente dette. Endrer innlegget, slik at det blir mer passende! :)

Håper alt går utmerket videre her! Beklager igjen, nå har jeg lært leksa mi! :)

Har dog vært litt slapt i det siste her inne. La meg prøve på en diskusjon: Hvor kort tid klarer dere å bruke med den tradisjonelle varianten? Har klart å dusje, shave meg (ikke mot hårene, dog), kle på meg og stelle meg på 10 minutter, så la oss si at jeg brukte 2-3 min total på selve shavingen(totalt, med pisking av skum osv). Det syntes jeg er meget passende, og det er vel flere som bruker lengre tid på den "moderne" måten enn det.

Lenke til kommentar
La meg prøve på en diskusjon: Hvor kort tid klarer dere å bruke med den tradisjonelle varianten? Har klart å dusje, shave meg (ikke mot hårene, dog), kle på meg og stelle meg på 10 minutter, så la oss si at jeg brukte 2-3 min total på selve shavingen(totalt, med pisking av skum osv). Det syntes jeg er meget passende, og det er vel flere som bruker lengre tid på den "moderne" måten enn det.

10 min på morgenstell er meget imponerende. Selv er jeg ikke ferdig i dusjen på den tiden ;) Bruker om lag 30 min på hele pakka om jeg skal ta meg god tid, noe jeg liker å gjøre. Det er litt rart å si dette, men barbering har blitt en nytelse etter at jeg gikk vekk fra Gillette. Det har gått fra å være et skikkelig drass, til å bli ytterst behagelig. Ettersom det er noe de fleste av oss må gjøre hver dag, er det en utvikling i positiv retning.

Hvor tett barbering får du på 2-3 min? Hvor mange passeringer tar du da? Blir det blod av det? Jeg har så vidt skummet ferdig skummet mitt på den tiden. Desto mindre gjennomført et par passeringer...

Lenke til kommentar
La meg prøve på en diskusjon: Hvor kort tid klarer dere å bruke med den tradisjonelle varianten? Har klart å dusje, shave meg (ikke mot hårene, dog), kle på meg og stelle meg på 10 minutter, så la oss si at jeg brukte 2-3 min total på selve shavingen(totalt, med pisking av skum osv). Det syntes jeg er meget passende, og det er vel flere som bruker lengre tid på den "moderne" måten enn det.

10 min på morgenstell er meget imponerende. Selv er jeg ikke ferdig i dusjen på den tiden ;) Bruker om lag 30 min på hele pakka om jeg skal ta meg god tid, noe jeg liker å gjøre. Det er litt rart å si dette, men barbering har blitt en nytelse etter at jeg gikk vekk fra Gillette. Det har gått fra å være et skikkelig drass, til å bli ytterst behagelig. Ettersom det er noe de fleste av oss må gjøre hver dag, er det en utvikling i positiv retning.

Hvor tett barbering får du på 2-3 min? Hvor mange passeringer tar du da? Blir det blod av det? Jeg har så vidt skummet ferdig skummet mitt på den tiden. Desto mindre gjennomført et par passeringer...

Ja, men den gangen på 10 min ligger nok litt under snittet mitt. Det var mest for å sjekke hvor kjapt man faktisk kan gjøre det.

Barbering er helt klart en nytelse nå etter å ha sluttet med Gillette ja. Man kan kose seg og slappe av foran speilet. Jeg får meget tett barbering på 2-3min. Så bra at jeg ikke gidder å trå til og ta mot hårene. Dette gjør jeg i spesielle anledninger (fest, dame, kos, osv). Holder med 1-2 pass på meg som ikke har så jøtt med skjegg. Blod er ikke eksisterende lenger, og skummet er flott og deilig på under 1 min! Har nå en veldig fin skål fra Muhle som visper mer luft inn i skummet, som gjør at det går fortere.

Men dette er en "stress" barbering, noe som viker fra selve kosen og ritualet med å barbere seg på denne måten. Jeg bruker jo helst litt tid og er nøye når jeg virkelig skal kose meg.

Lenke til kommentar

Jeg har barbert meg med Gillette Atra i 2 mnd. Jeg bruker det sammen med en børste og bodyshop sin barberkrem. Den lukter godt. Det blir også mindre kutt med Atra, sammelignet med mach3 og spesielt DE. Fusion er veldig god å bruke, men huden tåler det ikke så godt flere dager etter hverandre. Det er det samme med Mach3. Fusion er ikke god- Det er dessuten mulig å få noen stygge 5 blad kutt rundt lepper med sånne høvler som har mange blad. Fordelen med Atra er at den kan brukes hver dag. Bladene holder også til en uke med barbering. Etter en barbering med den svir det ikke med after shave. Etter en barbering med fusion svir det forferdelig. Det er den mildeste måten jeg har funnet. Det finnes ingen cartridge med bare 1 stk blad.

Lenke til kommentar

Gillette har nylig lansert en cartridge med bare 1 blad, Festen. Gillette Guard. Den selges så vidt jeg vet kun i India, så om du vil prøve den, må du nok bestille på nett derfra.

Reklame på youtube, inklusive den erketypiske dansen Inderne slenger inn i alt:

http://www.youtube.com/watch?v=uffvu0aztAA

Artikkelen om høvelen i Wall Street Journal:

http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704789404575524273890970954.html

Endret av Troll-I-Hatt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk denna til jul: http://www.kentbrushes.com/shopexd.asp?id=198&catid=11

sb3.jpg

Hadde ikke hørt om Kent før, men tydeligvis er det rett på toppen der med Truefitt & Hill og Geo E. Trumper.

Kent har det kongelige seilet for godkjent håndarbeid og kvalitet. Samtidig ble de stiftet i 1777, som får meg til å lure på om det er riktig å kalle Truefitt & Hill for det eldste selskapet. Dem skriver jo 1802 på pakkene sine.

A fine fougere fragrance based around Patchouli, enhanced with extracts of Lavender, Pine and Clove on a spicy base of Nutmeg, Cedarwood, Sandalwood, Vanilla and Musk

Dette skal bli spennende :D

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil, er Kent-såpen den samme som Mitchell's Wool Fat-såpe. 7

Jeg har sistnevnte, og den er noe vanskelig å få til å skumme godt, men når du får inn teknikken, er skummet fantastisk :)

Jeg prøvde nettopp såpen for første gang, og fikk skum med en gang. Ikke noe problem.

Hvorfor skulle såpen fra Kent være den samme som fra en annen produsent sin såpe?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

...Du jobbar ikkje med grafisk design, antar eg?

Det er dog eit kjekt prosjekt. :)

HAHA, har fått kommentarar på fargeval :D neida, det er bodskapet som er det viktige:)

Om eg hugsar korrekt, er fargekoden for bakgrunnen 808080 = standard grå :)

Det enkle er ofte det beste, hehe. Listene var det mest komplekse i den html-sida, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...