Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Ikke glem hva den opprinnelige ideen med DE-høvler var.

Jevn profitt på barberblader over tid. Tap på høvlene.

Nå som man ikke finner DE-blader i vanlige butikker så er det enda lettere å få til profit over tid på de. For hver person som gidder å importere større kvanta selv fra utlandet (typ 100 blader,) så er det ti som holder seg til en trygg og grei norsk nettside, selv om bladene er dyre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer med at alle legger seg så høyt i pris på barberblader da.

De har jo drøy profitt på dem hvis noen gidder å kjøpe til den prisen. Tror de ville tjent mer ved å sette ned prisen litt så folk heller lar være å kjøpe selv fra utlandet i store kvanta.

Fra Ebay inkl. frakt koster en 100-pakk Feather ca. 190kr, det betyr at selgerne i Norge får ca. 290% fortjenste ved salg av 10-pakks i forhold til Ebay pris.

Handler knapt noe fra ebay lengre. Som en bekjent i hong kong sa, "ALT blir feiket"

Lenke til kommentar

Fra Ebay inkl. frakt koster en 100-pakk Feather ca. 190kr, det betyr at selgerne i Norge får ca. 290% fortjenste ved salg av 10-pakks i forhold til Ebay pris.

Handler knapt noe fra ebay lengre. Som en bekjent i hong kong sa, "ALT blir feiket"

290% fortjeneste er å ta i, man må ta med moms + faste utgifter med norskt byråkrati. Allikevel er tallet høyt, men ikke for høyt, siden prisene da ville blitt moderert ned. Som med alle andre bransjer så fins det enkeltartikler med tilsynelatende for høy profittmargin.

Feather-blader er man relativt trygg på når man handler fra ebay. Skal mye til for å lage en kopi som holder mål, og om noen hadde gjort det så ville det blitt oppstyr. Forøvrig så er marginene så små at det ikke ville lønnet seg, siden man ikke kunne opprettholdt kopiproduksjon over tid akkurat i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Priser på kosmetikk og barberblader.

Kr. 50- er en for liten pris på Feather bladene etter min mening. Vi må huske på at frakten og momsen tar sitt. Det koster ca. Kr 200 for å få tilsendt bladene til Norge. Bestiller vi 2 pakker, a 20 esker i hver pakke, da må dette trekkes fra, og av restbeløpet skal det betales moms og andre avgifter. 80-90 kroner ville være en normal pris i Norge. Nå vil sikkert fraktkostnader ikke få et så stort utslag hvis det bestilles store kvanta.

Det vil snart være mulig å kjøpe Pinaud/Clubman produktene i Norge. Vi må være bevisst på at det er særregler for produkter som inneholder alkohol, angående frakt kostnader. Bestiller vi disse varene fra et parfymeri i USA, vil det være mulig å komme forbi de ekstra fraktkostnadene som kreves for forsendelser med alkohol. Jeg har selv opplevd dette. Men det er ikke sikkert at leverandørene til privatmarkedet i Norge holder de lover og regler som kreves. For å få tilsendt rundt 100 kilo med Clubman produkter fra California, vil dette koste i frakt et sted mellom 6-10000 kroner. For 250 ml aftershave må det betales Kr. 18-. I USA koster en slik flaske rundt 90 kroner ut til kunden. I Norge vil det være problemer med å selge denne til under 200 kroner.

Feather bladene er produsert i Japan, men det er ikke mulig å kjøpe dem fra disse, vi må gå innom Frankrike, som også skal ha sitt. Det er mulig at det er annerledes i USA, at bladene kan bestilles direkte fra Japan.

Jeg vet ikke hvorfor Ebay kan være så billig, men flere ganger når jeg har bestilt fra Ebay, da er de utsolgt, eller kun 2 flasker igjen, av for eks. 10 flasker. Nu opererer jo disse som en slagt auksjons system, men jeg vil ha forutsigbarhet, derfor bestiller jeg aldri mer fra disse.

Lenke til kommentar

Det virker som produkter det er mange selgere på presses ned helt til det fortjenesten på produktene er helt borte eller til noen få kroner dersom selgeren er i en prosess med å bygge opp positiv feedback. Hvis de da selger litt volum holder det for land som kostnadene til å leve ikke er så høye (Og salget på ebay også bare er en ekstra inntekt)

Endret av festen
Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt hva du mente der jeg festen..

Men uansett så syntes ihvertfall jeg personlig at 5kr per Feather barberblad ikke er ille! Man får jo kun ett Gillette barberblad til den prisen..

Om man går særlig lavere i pris synker fortjenesten drastisk, og man skal ha et ganske høyt salg for å forsvare fortjenesten.

Lenke til kommentar

Jeg kommenterte marginene på ebay. Det er veldig små marginer på ting det er mange selgere på. Nesten ingenting. Det er noen selger som også bruker det til å bygge opp feedback, slik at de kan få et rykte som forsvarer høyere pris. Jeg tror det ville være veldig dårlig butikk om en norsk barbershop skulle begynne å selge slike pakker med 100 blader med en minimal fortjeneste slik selgere på ebay gjør. Da ville det nok ikke være kunder igjen å selge til.

Lenke til kommentar

Feather-blader er man relativt trygg på når man handler fra ebay. Skal mye til for å lage en kopi som holder mål, og om noen hadde gjort det så ville det blitt oppstyr.

Hvorfor bry seg med å lage kopier som holder mål, når det bare er å rebrande blader som koster en tidel av det feather gjør?

Og "oppstyr"? Virkelig?

Er kopier av langt mer beskyttede merkevarer enn feather ute på ebay til enhver tid, som det er umulig å gjøre noe med utover å starte en handelsblokkade mot alle asiatiske land untatt Japan.

Lenke til kommentar

Feather-blader er man relativt trygg på når man handler fra ebay. Skal mye til for å lage en kopi som holder mål, og om noen hadde gjort det så ville det blitt oppstyr.

Hvorfor bry seg med å lage kopier som holder mål, når det bare er å rebrande blader som koster en tidel av det feather gjør?

Og "oppstyr"? Virkelig?

Er kopier av langt mer beskyttede merkevarer enn feather ute på ebay til enhver tid, som det er umulig å gjøre noe med utover å starte en handelsblokkade mot alle asiatiske land untatt Japan.

Jeg tror det med feather blader er litt for nisje, Mach3 og Fusion blader derimot. Det er så mange detailjer med emballasje som skal stemme. For å ta et eksempel som egentlig ikke har noe med tråden å gjøre. Landlord syltetøy. Jordbær og Bringebær lages åpenbart av Lerum, som også selger tyttebær i akkurat samme serie. Emballasje, til og med pappen det pakkes inn i er helt identisk brettet, med marginer som forteller at det er lagd av akkurat samme maskin. Slik ville det blitt med falske barberblader og. Lett å oppdage.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Oppstyr i form av at det ville blitt advart om det på samtlige større forum om barbering, og i form av at de ebayselgerne som selger dårlige kopier ville fått dårlig feedback fort.

Rebrander man blader som koster en brøkdel av det feather-blader gjør så ville man blitt avslørt tvert. Enhver med erfaring med feather-blader, eller med tilgang på en lupe kan avsløre det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det noen som har noen tips til hvordan man skal slipe en barberkniv? Og/eller vet om hvor man kan få kjøpt slipestein?

Ganske sikker på at det er på tide at jeg sliper kniven min nå

Har deseverre ikkje prøvd sliping av kniv sjølv, men har sett litt av videoane som finnes på youtube og liknande.

For det fyrste så er det svært stor forskjell på sliping og stropping, men sidan du nemner sliping så rekner eg med det er det du meiner sidan stropping ser ut til å være forholdsvis enkelt.

Her er eit eksempel på ein link som kan være til hjelp:

Men dersom du er usikker eller har ein dyr kniv så kan det sikkert være lurt å sende den til nokon som verkeleg kan å slipe barberknivar.

Lenke til kommentar

Honing guide på 5 deler ;)

Er det noen som har noen tips til hvordan man skal slipe en barberkniv? Og/eller vet om hvor man kan få kjøpt slipestein?

Ganske sikker på at det er på tide at jeg sliper kniven min nå

Er bare ett par sider tilbake så hadde du funnet posten min.

Slipesteiner får du kjøpt hos Fitjar Såpekokeri, de har også slipeservice for en billig penge.

Lenke til kommentar

Det skal til mye for å få til et tilfredsstillende resultat.

Om kniven bare er litt sløv, så vil jeg anbefale chinese 12k waterstone fra open_razor på ebay. Et par hundrelapper for en fintslipende naturstein som jobber sakte og gir et godt resultat.

Må fort til 200-400 strøk for å få kniven i toppform, noe som er positivt - siden du lett bygger muskelminne, og hvert dårlige strøk gjør lite skade.

Kombinasjonen Norton 4k/8k er også et velutprøvd nybegynneralternativ, litt mer effektiv, og kan ta kniven opp fra helt uskarp til "shave-ready"

Lenke til kommentar

Jeg tror det med feather blader er litt for nisje, Mach3 og Fusion blader derimot. Det er så mange detailjer med emballasje som skal stemme.

Når de feiker Cosc sertifiserte kronografer med 99.9% nøyaktighet, ville de nok fått til en liten pappeske med noen barberblader påtrykt litt blekk

Oppstyr i form av at det ville blitt advart om det på samtlige større forum om barbering, og i form av at de ebayselgerne som selger dårlige kopier ville fått dårlig feedback fort.

Rebrander man blader som koster en brøkdel av det feather-blader gjør så ville man blitt avslørt tvert. Enhver med erfaring med feather-blader, eller med tilgang på en lupe kan avsløre det.

Når det gjelder blader er det ikke bare å avsløre.

Alle merker har gode og dårlige batcher, så å skille dårlige blader fra ren subjektiv oppfatning hadde blitt en umulig oppgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...