Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Gillette is also testing a cartridge razor in which the shaving surface is a continuous reel in place of individual blades; the shaver turns a knob to advance the reel when an edge becomes dull."

Haha. Fantastisk. Noen som vet om dette stoppet på tegnebrettet?

Edit: Usikker på om denne har vært postet tidligere i tråden, men den kan definitivt sees igjen :)

http://www.youtube.com/watch?v=GbT3JARkluk&feature=related

http://wiki.badgerandblade.com/index.php/Gillette_Techmatic

http://www.globalarray.net/user/cardboardstars/gillettechmaticrazorr789.jpg

http://www.razorandbrush.com/techmatic.jpg

http://www.razorandbrush.com/jwtechmatic.jpg

Lenke til kommentar

Hehe... ja man kan lure på hvor mange blader det til slutt blir på disse Gillette høvlene før dem skjønner at det er nok :nei:

Selv om jeg egentlig foretrekker M3, er det visse ting som går bedre med DE. F.eks barbere bart omr mot hårene. med M3 bare setter det seg bom fast uansett hvor kort eller lenge det er siden forrige barbering, og er en dum nok til å prøve med litt makt ender det med både rød og sår hud. Med DE er det mye lettere å få til en fin barbering der, fordi mot hårene med DE blir tettere enn en sideveis barbering med M3 der.

Lenke til kommentar

Pakke mottatt fra Barbershop.no! :new_woot:

Ble en Mühle R89, en Proraso kost, en parker barbersåpe og en barberkrem, samt. litt annet smått.

Benyttet barbersåpen ved første barbering, den skummet opp fint men tørket litt raskt inn og ble seig. Vanlig?

Er svært glad for at jeg kjøpte en styptic gel også, da jeg måtte gi meg halvveis i 2. runde med flere småkutt og en lettere irritert hud. Nå er jeg spent på hvor lang tid jeg vil bruke på å venne meg til denne typen barbering. Tenkte å la det gå i alle fal to dager før jeg prøver meg igjen, så huden min får litt tid å komme seg på, eller er det en dårlig ide? Er det kanskje bedre å bare kjøre for å herde?

Må også få fatt på en alkoholfri balm.

Vurderer "Crabtree & Evelyn Sandalwood After Shave Balm". Noen som har erfaring med denne?

Evt. forslag til en annen jeg kan plukke opp i Bergen sentrum?

-dePt

Lenke til kommentar

Takker!

Bare hyggelig :)

Ansiktskremen til Anthony pleier jeg å bruke noen minutter ettar at After Shave Balm er påsmurt. Denne er også helt vidunderlig synes jeg, og selv madammen syntes denne kjentes "eksklusiv" ut, og hun har mange dyre kremer for å si det sån .. hehe.

Det koster jo litt så klart, men har for meg at det er skikkelige saker Anthony lager...

Ett lite tips:

Hvis du velger "Produsenter" helt til høyre i menyen på barbershop.no og feks. klikker på "Anthony Logistics" så kommer alle varene til denne produsenten opp...

Ikke akkurat noen revolusjon den funksjonen så klart, men det kan være mange som overser den :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Benyttet barbersåpen ved første barbering, den skummet opp fint men tørket litt raskt inn og ble seig. Vanlig?

Er svært glad for at jeg kjøpte en styptic gel også, da jeg måtte gi meg halvveis i 2. runde med flere småkutt og en lettere irritert hud. Nå er jeg spent på hvor lang tid jeg vil bruke på å venne meg til denne typen barbering. Tenkte å la det gå i alle fal to dager før jeg prøver meg igjen, så huden min får litt tid å komme seg på, eller er det en dårlig ide? Er det kanskje bedre å bare kjøre for å herde?

Må også få fatt på en alkoholfri balm.

Vurderer "Crabtree & Evelyn Sandalwood After Shave Balm". Noen som har erfaring med denne?

Evt. forslag til en annen jeg kan plukke opp i Bergen sentrum?

-dePt

Seigt skum er det for lite fuktighet i, bruk litt mer vann; er det allerede på ansiktet, er det bare å ha litt mer vann på børsta og gå over en gang til med den.

Blir det dårlig barbering med irritasjon, noe du vil merke, så avslutt ASAP. Bedre med litt stubber enn rødglødende og nuppete ansikt. La alltid ansiktet hvile ett par dager etter en dårlig barbering!

Ikke bruk press og pass på vinklen du holder høvelen med.. Se gjerne Mantic59's videoer flere ganger ;) (jeg har sett de viktigste 4-5 ganger hver allerde).

Proraso og Gentleman's Tonic ASBene er gode (de jeg har erfaring med).

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

festen: Den er absolutt bedre enn f.eks det du får fra Gillette, men den blekner sterkt i sammenligningen med f.eks Trumpers shaving cream eller tilsvarende fra Truefitt som jeg for få minutter siden brukte. Når det kommer til shaving gels liker jeg også Zirhs non-foaing gel bedre enn den fra Clinique som tørker veldig fort ut og som ellers gir en imho list for seig smøring.

Lenke til kommentar

Hvordan foregår en tradisjonell barbering?

-Huden/skjegget fuktes, gjerne etter en dusj

-Krem eller såpe skummes opp til et fint skum, helst med barberkost.

-Skummet legges jevnt utover området som skal barberes og maseres litt inn.

-Høvelen føres forsiktig over uten mye trykk, og skjegget forsvinner skånsomt.

(Enkelte gjentar disse to stegene flere ganger med forskjellig retning på dragene)

-Skylling med kaldt vann

-Etterbarberingspreparat, velges etter hva man foretrekker, f.eks fuktighetskrem.

Såpe eller krem, gel er noe nymotens moderne greier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...