Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Tror nok jeg går for en Mühle R89. Men er det noen som har en anbefaling når det kommer til barberkost? Er Mühle sine billige pure badger koster noe tess?

Fant også ut at vi har en barberkost som tilhørte min farfar, av merket Victoria, men har liten peiling på hva den er laget av. Mulig det likevel kan være like så greit å bruke den og spare litt penger?

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok jeg går for en Mühle R89. Men er det noen som har en anbefaling når det kommer til barberkost? Er Mühle sine billige pure badger koster noe tess?

Fant også ut at vi har en barberkost som tilhørte min farfar, av merket Victoria, men har liten peiling på hva den er laget av. Mulig det likevel kan være like så greit å bruke den og spare litt penger?

Har reiseutgaven til Mühle sin Pure Badger kost. Eg synest den er litt stiv samanlikna med min silver tip kost.

Det er litt induviduelt kva slags kost du liker best, men eg foretrekker silver tip fordi den er litt meir svampaktiv (mjuk og med stor kontaktflate).

Samtidig er pure badger er langt betre en svinebust.

Men har du tilgang til ein barberkost frå før så vil eg anbefale å prøve den fyrst for å finne ut om du synest den er for hard eller mjuk. Dermed har du eit utganspunkt når du skal bestille ein sjølv.

Så kan vi heller prøve å hjelpe deg med å identifisere den kosten du har etterpå.

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg dropper kost i første omgang og ser hvordan den jeg har her fungerer. Men hva er egentlig forskjellen på fitjar sin barberkrem og barbersåpe? Og har noen en anbefaling når det kommer til etterbarberingskrem? Tenkte å prøve fitjar sin, men den var jo utsolgt for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Eg har sjølv ingen erfaring med barberkrem, men forskjellen er sjølvsagt konsistensen og måten du skummer opp skummet på.

Med barnersåpe har du såpe på barberkosten og skummer opp skummet ved å bruke kosten på ansiktet.

Med barberkrem lager du skum ved å "piske" med kosten i ein kopp og deretter påfører du skum i ansiktet.

Trur at største forskjellen her er at barberkrem og barberkrem er best om du bruker ein stiv kost, og barbersåpe er best om du bruker ein mjuk kost.

Etterbarberingskrem brukar eg ikkje til vanleg. Synest eigentleg at barbersåpa i seg sjølv etterlater huda mjuk og fin så det er heller skjeldan eg bruker etterbarberingskrem.

Lenke til kommentar

Såpe eller krem er det smak og behag som styrer. Selv foretrekker jeg såpe.

Ekte menn bruker ikke krem, men splash. Selv er jeg glad i Fitjar sin Kjakesmurning Folgefonn. Sammen med en mentolsåpe/krem (f.eks fitjars egen Folgefonnsåpe eller prorasso på grønn tube) gir den en mildt sagt frisk start på dagen. 

Lenke til kommentar
@Jacobs1k: Om du ikke vil vente på Barbershop, er Ebay et fint alternativ. Eventuelt kjøpe høvel og blader på Ebay og resten på Barbershop.
Sendte barbershop en mail i natt angående lagerstatus på 34C høvelen, så får vente og se hva de svarer der. Er det veldig lenge til de får den inn igjen må nok ebay vurderes.

Kan du poste hva de svarer her?

Jeg har selv vurdert og kjøpe denne men de er jo utsolgt hele tiden.hehe.

Lenke til kommentar

Kan du poste hva de svarer her?

Jeg har selv vurdert og kjøpe denne men de er jo utsolgt hele tiden.hehe.

Dette var svaret jeg fikk den 14.juni.
Hei

Vi har blitt lovet leveranse denne uken, men jeg er litt i tvil om vi

får det. Ellers så kan jeg anbefale en av Parker-høvelene (

http://www.barbershop.no/review/product/list/id/37/ ) som jeg

personlig synes er en bedre høvel.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke la denne diskusjonen ligge, og heller begynne å diskutere tradisjonell barbering igjen ? :new_woot:

Helt enig! Får håpe mod kommer å rydder opp før det blir klaging på underlivsåpe og.

Kjøpte meg en glitrende fin Gillette Tech Ebay igår for $12 :).

%21Bv8CQn_35.JPG

%21Bv8CSHwB2.JPG

%21Bv8CTyg.JPG

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Reddet dette :cool:.

43170018exj4650.jpg

43170018exj5650x.jpg

Denne er på vei til meg fra Japan. Kai Captain Exalia. Bruker samme blader som Feather AC, og er tatt enda et par hakk opp i byggekvalitet. Om man vil komme nært en skikkelig kniv men fremdeles ha utskiftbare blader er vanlige DE-blader for tynne og dårlige, mens Feather AC-bladene faktisk gir en opplevelse som nærmer seg.

Lenke til kommentar

Det tok 2 dager for min del. Så det ser ut til at de er relativt flinke med å sende varene (dvs. de varene de har inne) De burde derimot bli flinkere til å bestille opp varer til nettbutikken, allt for mye som er utsolgt, det er sånn jeg blir litt skeptisk til :thumbdown:

Lenke til kommentar

Som nybegynner, er det bedre å unngå feather sine blader og heller satse på derby i første omgang? Er på vei til å bestille nå, men ble plutselig litt usikker. Folk skriver jo at feather gir en utrolig god barbering, men at de er ekstremt skarpe og kan være ganske utilgivelige for nybegynnere.

Lenke til kommentar

Jeg begynte rett på feather. Angrer ikke. 

+1

Samma her.

Jacobs1tk, du må bare lære deg å ikke presse høvelen mot huden, men bare gli den mykt over. Du vil UANSETT kutte deg i de første barberingene.

Jeg gjør det enda, en gang i blant. Men dette er fordi jeg har tatt meg hastverk med barberingen, og for eksempel hoppet over ansiktsvasken. Det er viktig at huden og skjegget er mykt, varmt og vått.

Lenke til kommentar

Da var Merkur 34C HD bestilt sammen med 2 pakker Derby blader og en pakke Feather samt en Proraso eukalyptus krem.

Ble jo ikke spesielt dyrt dette da man tenker på att jeg nå har høvel resten av livet om jeg behandler den bra og barberblad har jeg vel i rellativt mange måneder også.hehe.

Selv om jeg regner med att den ene pakken med Derby blader blir gitt bort til bror min når han har prøvd DE barbering.

Neste på lista nå må vel være en skikkelig kost men den jeg har får duge til jeg får surra meg til å finne den kosten jeg vil ha.

Lenke til kommentar

Jeg begynte rett på feather. Angrer ikke.

Gjorde det jeg og, men Feather tilgir ikke den minste småfeil. Gått mer over til Derby den siste tiden, lettere å samarbeide med de bladene.

Feather er kanskje 2-3x skarpere enn Derby, en mestersmeds katana i mikroformat.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...