Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får teste ut dette jeg også :)

Bestillingsliste:

 

Høvel: Merkur 34c fra Barbershop.no

Blader: Derby Extra Double Edge 50stk fra ebay.

Kost: 100% Badger Hair Shaving Brush fra ebay. Relativt billig - håper den duger.

Barbersåpe: Fitjar Såpekokeri Barbersåpe Citrus Kick fra Barbershop.no. God såpe ryktes det – og ikke minst norskprodusert.

Ekstra: Anthony Ingrown Hair Treatment fra amazon.com

 

Lange leveringstider på mye av dette så blir nok en stund til jeg får testet det ut. Håper å få bukt med problemene med inngrodde hår.

Lenke til kommentar
Nei er nok lite DE blad å finne i dei fleste dagligvarebutikker no, men du kan av og til finne det på mindre kolonialbutikkar, spesielt hos merkelause daglivarebutikkar og butikkar i mindre byggder og liknande.

 

Ja, kunne vel egentlig tenke meg det. Takk allikevel. :)

 

De selger Gilette Platinum-blader på Ultra, men disse er dyre og ganske dårlige.

 

Jaha, vel, er nok ingen Ultra på Gjøvik. Så jeg får holde meg til barbershop.no, tenkte jeg bare skulle sjekke! :)

Takk for info.

Lenke til kommentar
Jaha, vel, er nok ingen Ultra på Gjøvik. Så jeg får holde meg til barbershop.no, tenkte jeg bare skulle sjekke! :)

Takk for info.

Som jeg sa ganske nylig i tråden her, så selges Gilette Platinum på CC Mat :p

Men 42kr for en 5-pakning av de bladene er ikke nok til å lokke meg bort fra www-shopping.

Lenke til kommentar
Som jeg sa ganske nylig i tråden her, så selges Gilette Platinum på CC Mat :p

Men 42kr for en 5-pakning av de bladene er ikke nok til å lokke meg bort fra www-shopping.

 

Å, beklager, det har jeg ikke fått med meg!

Men takk for tipset, kan hende jeg fristes dit om jeg ikke får bestilt mer på nettet.

Er veldig fornøyd med Gilette-bladene jeg kjøpte på barbershop.no, så i bunn og grunn er det ingen vits for meg å bytte (enda).

Lenke til kommentar

Hei

 

Kan godt hende det står skrevet en plass i denne tråden, men jeg orker ikke lese gjennom 71 sider. Jeg er for øyblikket student og har derfor ikke råd å kjøpe utstyr til tradisjonell barbering, men skal gjøre dette asap. Men jeg har problem med ingrodde hår på halsen. Problemet er ikke når jeg har barbert meg, men mer 1 dag eller 2 etter og håret er på veg å vokse ut igjen.

 

Spørsmålet mitt er da om noen kan anbefale noen produkt som kan hjelpe mot det? Var inne på barbershop.no og såg at var noen produkter der. Men vil helst ha tips fra noen med brukererfaring sånn at jeg slipper å bruke unødvendige penger på noe som ikke funker.

Lenke til kommentar

Det beste mot slike problemer er å starte med tradisjonell barbering.

 

Selv som student skal det ikke være noe problem å investere en hundrelapp i en høvel som fungerer. Og det er alt man trenger for å komme igang.

 

F.eks en av disse to:

http://cgi.ebay.com/Wilkinson-Classic-DE-s...cc#ht_500wt_911

http://cgi.ebay.com/Feather-Portable-All-M...4a#ht_500wt_911

 

Du har spart igjen investeringen iløpet av et halvår i form av billigere blader. Sistnevnte går for å være ekstremt mild og flott om man har problemer med inngrodde hår.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å barbere meg om kvelden, men det har mest å gjøre med at jeg aldri får rotet meg opp tidlig slik at jeg har tid til å barbere meg. :wee:

 

Lurer på å kjøpe meg en Gillette Superspeed. Funnet en fra 1966 til $15 som ser ut til å være i god stand.

 

Superspeed har vel rykte på seg å være en god høvel?

 

SS er gode høvler ja, men de er litt forskjellige avhengig av hva slags type det er. Hva slags farge har den du vurderer på basen? Rød eller sort? Eller er den blank over hele?

Lenke til kommentar

Jeg har et problem.

 

Jeg har relativt lite skjeggvekst for alderen (21) og barberer meg hver 2-3 dag. Bruker høvel. Får ofte sår/nupper/kviser av barberingen spesielt på halsen. Åpenbart at jeg gjør noe feil et eller annet sted i prosessen. Noen som har en enkel guide eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...