Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Finner ikke Fitjar sin Kjakesmurning Folgefonn noe sted. Tenkte å bestille meg en ny da denne nærmer seg tom. Noen som vet om denne er ute av produksjon?

 

Eventuelt noen tips til aftershave? (Gjerne sammen med en såpe)

 

Bruker pr nå Crabtree & Evelyn Sandalwood såpe og nevnte kjakesmurning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var der ikke i sted.

 

Sendte mail til fitjar rett etter jeg postet her.

 

Oj sann, det var sannelig bra du sa fra om. For fersk, nylaget Folgefonn Kjakesmurning står nemlig på hylla i såpekokeriet, men jeg har tydeligvis glemt å oppdatere nettbutikken!

 

Det skal jeg gjøre med en gang. Jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke har flere pumper igjen til disse småflskene og leverandøren kan ikke skaffe flere, så den kjakesmurning leveres kun som refill for tiden (skrukork). Jeg arbeider med å få en ny leverandør, men det kan ta litt tid.

 

Hvis du venter fem minutter og så prøver nettbutikken igjen, skal Folgefonn være på plass. Press F5 hvis den ikke er det.

 

Vennlig hilsen Jorunn

 

Meget raskt svar får enn si.

Lenke til kommentar
Håndter bladene for det de er. Vær forsiktig, slik du ville vært med andre skarpe gjenstander. Men at bladene blir omtalt slikt, syns jeg bygger unødig frykt mot bladene. Er du stødig med henda, og ellers teknisk og praktisk anlagt - vil det nok gå fint. Begynn forsiktig. :)

 

 

Skarpe blader er ikke skumle, er man forsiktig så kjenner man når man presser grensene imot å kutte seg.

 

Det er en grunn til at det opprinnelig het "safety razor" - man kan miste litt blod, men permanent skade skal godt gjøres.

 

Men selv en sylskarp barberkniv er håndterbar uten risiko om man bare tar det rolig og lærer seg hvordan man skal håndtere en skarp knivsegg.

 

Kutter man seg stygt med noe skarpt er det mye bedre enn om man kutter seg med noe sløvt, siden det gror tilnærmet perfekt om man renser såret og lar det hvile.

 

Dere har nok rett her gutta, jeg begynner jo å få inn teknikken nå, så dette skal vel gå bra. :)

Da tenker jeg det blir et par Feather-blader og kanskje noe annet attpå!

 

Takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Det viktigste å huske på er at man ikke skal trykke nedpå, slik tendensen er med gillette og "di derre". Da skal det vanskelig gjøres å skjære seg. :)

 

Får bare la høvelen gli over ansiktet og bare holde den inntil med hånda, rett og slett.

Har masse krem og vann, så har tid til å øve meg! Hehe...

Lenke til kommentar
Hvordan er denne tror dere?

 

30$ for 300 blad og høvel =)

 

Er det verdt å kjøpe? Har aldri bruk sånn noe før. Bare Gillette Match 3 turbo.

 

Og denne kosten?

 

Og anbefalinger til en billig barbersåpe?

 

? tips ?

 

Det er forrøverig denne høvelen man får med samme med 300 blad for 30$ + 14.4$ i frakt. Verdt det? Hvordan er den høvelen?

 

Er det helt nødvendig med aftershave?

Lenke til kommentar
Høvel kan du kjøpe på Barbershop.no. Gå for kvalitet først som sist - så har du en høvel lenge (livet ut).

 

Kan igjen henvise til The English Shaving Company. Trumpers barberkremer for sensitiv hud fungerer fint for meg. F.eks. Violet-varianten. Veldig drøye i bruk er kremene også. Husk å holde deg under 200,- NOK-grensa. :)

men den høvelen er ink. hvis man kjøper 300 blad. ingen slår vel 300 blad til 250 ink frakt? eller? skal sjekke de kremene imorgen. er på mobilen nå så får ikke sjekket det ut nå.

Lenke til kommentar
Høvel kan du kjøpe på Barbershop.no. Gå for kvalitet først som sist - så har du en høvel lenge (livet ut).

 

Kan igjen henvise til The English Shaving Company. Trumpers barberkremer for sensitiv hud fungerer fint for meg. F.eks. Violet-varianten. Veldig drøye i bruk er kremene også. Husk å holde deg under 200,- NOK-grensa. :)

men den høvelen er ink. hvis man kjøper 300 blad. ingen slår vel 300 blad til 250 ink frakt? eller? skal sjekke de kremene imorgen. er på mobilen nå så får ikke sjekket det ut nå.

 

Husk at du må betale langt mer enn 250. Ca 100nok til posten i gebyr og moms på 25% eller noe kommer i tillegg. Med mindre du får seller til å merke pakken med ca 32USD eller mindre.

Lenke til kommentar
Kan igjen henvise til The English Shaving Company. Trumpers barberkremer for sensitiv hud fungerer fint for meg. F.eks. Violet-varianten. Veldig drøye i bruk er kremene også. Husk å holde deg under 200,- NOK-grensa. :)

Hva koster det i frakt herifra?

Det enkleste er å legge det du vil kjøpe i handlekorgen og gå til checkout. Fyll at hva som helst på navn og adresse men husk å velge norge. Trykk videre til neste steg og da står det du må betale:)

 

De 250 kronene var inkludert frakt. Bladene og høvelen koster ikke mer enn 30$ eks. frakt. Derfor ingen ekstra avgifter.

Det er det som var så fint også:) akkurat under grensen. 30 pluss 14.4 i frakt.

Lenke til kommentar
Hvordan er denne tror dere?

 

30$ for 300 blad og høvel =)

 

Er det verdt å kjøpe? Har aldri bruk sånn noe før. Bare Gillette Match 3 turbo.

 

Og denne kosten?

 

Og anbefalinger til en billig barbersåpe?

 

Fikk med meg at du allerede har lagt inn bestilling på kosten, men kommenterer likevel.

Har ingen formening om kvaliteten på kosten egentlig, bortsett fra at den så alt for billig ut til å være det den utgir seg for. Tviler sterkt på at en ekte silvertip (det beste av det beste) går for den prisen der.

Men for all del, det kan være en grei kost likevel :)

 

30$ for bladene og høvelen høres ut som en bra deal det, selv om jeg ikke vet noe som helst om høvelen.

Derby-bladene er (av egen erfaring) snill med huden, og egner seg godt for nybegynnere (såvel som andre). De er på min topp 3-liste ihvertfall. Hvis du ikke ender opp med å gå for det tilbudet der (m/høvel), så kan jeg også anbefale disse bladene:

Red Personna

De er ihvertfall min favoritt av de bladene jeg har prøvd så langt.

Lenke til kommentar

Er det vanlig at det selges DE-blader i butikker i Norge for tiden?

Var innom CC Gjøvik i dag, og så at det selges 5-pakninger med Gilette Platinum i dagligvarebutikken.

 

Jeg for min del trives med å handle større på nett, men jeg må si jeg ble litt overrasket.

Har de alltid vært i salg, eller har de kommet tilbake igjen i nyere tid? Ser også at kost/krem selges på Vita/BodyShop, men det var ikke like overraskende.

Lenke til kommentar
Hvordan er denne tror dere?

 

30$ for 300 blad og høvel =)

 

Er det verdt å kjøpe? Har aldri bruk sånn noe før. Bare Gillette Match 3 turbo.

 

Og denne kosten?

 

Og anbefalinger til en billig barbersåpe?

 

Fikk med meg at du allerede har lagt inn bestilling på kosten, men kommenterer likevel.

Har ingen formening om kvaliteten på kosten egentlig, bortsett fra at den så alt for billig ut til å være det den utgir seg for. Tviler sterkt på at en ekte silvertip (det beste av det beste) går for den prisen der.

Men for all del, det kan være en grei kost likevel :)

 

 

30$ for bladene og høvelen høres ut som en bra deal det, selv om jeg ikke vet noe som helst om høvelen.

Derby-bladene er (av egen erfaring) snill med huden, og egner seg godt for nybegynnere (såvel som andre). De er på min topp 3-liste ihvertfall. Hvis du ikke ender opp med å gå for det tilbudet der (m/høvel), så kan jeg også anbefale disse bladene:

Red Personna

De er ihvertfall min favoritt av de bladene jeg har prøvd så langt.

 

Ja. Tror jeg kjøper 300 blader + høvel. Hvis ikke høvelen funker så har jeg uansett ikke betalt så mye for den...

 

Kosten er nok ikke av det aller beste men funker sikkert...

Lenke til kommentar
Høvel kan du kjøpe på Barbershop.no. Gå for kvalitet først som sist - så har du en høvel lenge (livet ut).

 

Kan igjen henvise til The English Shaving Company. Trumpers barberkremer for sensitiv hud fungerer fint for meg. F.eks. Violet-varianten. Veldig drøye i bruk er kremene også. Husk å holde deg under 200,- NOK-grensa. :)

 

Hvilken vil være best av den du viser til og denne:

 

http://www.theenglishshavingcompany.com/cg...1,0,0,1%7C12%7C

 

Fikk litt sansen for den, hehe

 

Og aftershave:

 

http://www.theenglishshavingcompany.com/cg...1,0,0,1%7C12%7C

 

Vil den funke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...