Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For feather, absolutt ebay.

100 stk til 225

50 stk til 135

ntguys har også fri frakt, har handlet med de en gang og jeg fikk varen slik jeg skulle. Bare vær obs på at hvis du kjøper den med 100 så risikerer du å få den stoppet i tolla. Da kan de sparte pengene fort bli dyrere, da fortollingsgebyret til posten er 99 kr samt moms av de 225 kr på toppen av det igjen.

Lenke til kommentar

Vil bare bumpe denne for å minne folk på: ntguys på ebay selger råbillige blader. Tok 3 dager å få tilsendt 100 Derby blader i posten... til 100kr !!!!

Det er 1kr pr blad - hvor patetisk er det ikke å gå i dagligvarehandelen og se Mach3 til over 30 kroner da.

For de som vil bruke Gillette; kjøp ihvertfall en Razorpit som gjør at man kan kvesse bladene og bruke de opp til 150 ganger. Har ikke prøvd denne selv, noen som har? Skal visst ha fått gode tilbakemeldinger et par steder, bla på Mankind.co.uk ser jeg. Proctor&Gamble skal visst ha truet dagligvarekjeder fra å ta Razorpit inn pga trusselen den utgjør for inntjeningen deres.. :thumbdown:

På tide å stå opp mot barberings-tyranniet til Gillette! De har fått overfakturere produktene sine i fred alt for lenge.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Hehe, det er latterlig enkelt, Tobo - akkurat som å handle i hvilken som helst annen nettbutikk. Registrer deg, klikk kjøp og skriv inn VISA-kort detaljene dine. Og som sagt, så går posten fra USA til din postboks paradoksalt nok like raskt som om man skulle sendt det innenlands. Ligger Derby blader til 14.95$ der inne, og frakten er gratis selv til Norge.

Lenke til kommentar

Er absolutt enig i at det var latterlig enkelt, fikk hundre Derby-blader for akkurat under ti dollar hos en annen selger på Ebay. Null og niks i porto ettersom det var en auksjon eller no', og jeg kjøpte den siste pakken de hadde! Nå skal jeg bestille på Barbershop da, det er ikke like billig, men enkelt er det!

Lenke til kommentar

Double Edge blader, er en standard.

Anbefaler deg:

Merkur 34C HD høvel

men-u Healthy Facial Wash

Trumper's Soft Shaving Cream Lime (kjøpes HER

Derby Extra barberblader (100 for 100kr inkl frakt HER

Barberkost: jeg bruker men-u sin syntetiske. Funker for meg, har ikke prøvd noe annet egentlig. Folk her sier Simpson kostene er bra.

Kjøp dette og barberingen går som en drøm ift. før, og driftskostnadene er lave :)

Lenke til kommentar
Tenkte at vi som har barbering som "hobby" kan diskutere utstyr, såper, tips, osv. her. Begynte for et par år siden med gammeldags barberhøvel og kost. Har nå en ganske god samling av kremer og høvler på badet :)

Her er noen av mine favorittvideoer og websider:

Innslag om barbering på NBC

Anbefales! Morsom video om Gillette Fusion Phantom

Masse videoer om barbering

Badger & Blade

Shavemyface.com

Straightshaving.com

Shaveblog.com

Haha, så rått! Å ha barbering som hobby. Skal bli min nye : )

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hatt denne tråden i Mine innlegg nå, det må vi gjøre noe med.

Jeg startet vel med denne typen barbering i februar i fjor, og har ikke barbert meg med annet enn klassisk høvel siden da. De første månedene utartet det seg til et utstyrshysteri av det helt store dette her, og jeg kjøpte såper, aftershaves og høvler i bøtter og spann (vel, nesten, iallfall). Nå har jeg roet meg ned, og bruker stort sett bare Proraso krem og aftershave (splash i den varme årstiden, balm om vinteren), men veksler også litt med Col. Conk sin Amber-såpe. Har en del annet stående i skapet også, men dette er altså det jeg bruker 98 % av tiden.

Høvelen jeg bruker mest er en helt enkel engelskprodusert Gillette Tech (kjøpte en Merkur HD da jeg startet opp, men den takler jeg ikke å bruke nå) bevæpnet med Feather-blader, og kosten er en Super Badger fra Vulfix. Resultatet blir stort sett helt fantastisk hver gang. Og her om dagen fikk jeg til og med anledning til å fortelle litt om denne hobbyen til ei jente som var innom på besøk. Tror hun syntes det var litt artig.

«Bunnlinjen» må vel være at dersom flere lurer på å teste denne barberingsstrategien/hobbyen/besettelsen/livsstilen, så er det ikke noe å nøle med, dette er definitivt en vesentlig oppgradering i personlig velvære og helt klart verdt pengene det måtte koste.

Lenke til kommentar

Noen som gidder å slipe bladene eller vaske dem?

Når du får så mange blader i en pakke så bare bruker jeg ett til det begynner å ta dårlig, så pælmer jeg det. Men jeg vet at det finnes noen slipere som gjør at ett blad kan vare utrolig lenge. Men samtidig ser jeg ingen grunn til å ha én pakke Feather blader for resten av livet liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...