Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale Anthony After Shave Balm. Den er helt ok som etterbarberingskrem og veldig god som fuktighetskrem. Jeg syns den funker bedre enn Anthony Oil Free Facial Lotion som fuktighetskrem. Den gir mye mer fuktighet og gjør meg ikke oljete og fæl som utrolig nok Anthony OIL FREE Facial Lotion gjør. Billigere er den også.

 

Jeg syns ikke noe særlig om men-u Facial Moisturiser Lift. Den gjør meg oljete, gir meg kviser og legger igjen et belegg på huden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vært å handlet "litt" i New York :D

ansiktspleiecp2.jpg

w3504.png

 

Det blå settet til venstre kostet bare 100 dollar på The Art of Shaving, og inkluderer en grevlingkost av meget bra kvalitet.

 

Ansiktspleie fra Jack Black kjøpt på Sephora til høyre. Skrubbesåpe, dagligvask, fuktighetskrem, øyeserum(LAB) og en kroppssåpe (Anthony) også for bare 100 dollar.

 

Endelig har jeg også grevlingkost!!! Vanvittig mye bedre enn den svinekosten jeg hadde før.

Lenke til kommentar
Fin liten samling det der! Godt å se "litt" aktivitet i tråden her igjen, trodde samtlige hadde anlagt nisseskjegg i jula.

Måtte briefe litt så søkte fram tråden i arkivet :p

Ikke dårlig! Tråden er vel ikke død akkurat, er den vel?

Ikke nå lenger nei. Wihuu, parteyyyyhhh.....

The Shavers are back! It's pa'tey, not parteyyyyhhh.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle bli med i tråden jeg og. Begynte med våtbarbering i høst, etter inspirasjon fra nettopp denne tråden, og må si meg enig med de fleste andre her om at det er betydelig bedre enn greiene på boks jeg brukte før. Bor dessverre i kollektiv da, så det begrenser tiden jeg har samvittighet til å bruke på badet om morgenen.

 

Men er det noen som vet når barbershop.no får inn nye leveranser av mama-bear? Tenkte jeg skulle gjøre en bestilling derifra snart, men har lyst til å få med en av disse, da de har fått mye skryt.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle bli med i tråden jeg og. Begynte med våtbarbering i høst, etter inspirasjon fra nettopp denne tråden, og må si meg enig med de fleste andre her om at det er betydelig bedre enn greiene på boks jeg brukte før. Bor dessverre i kollektiv da, så det begrenser tiden jeg har samvittighet til å bruke på badet om morgenen.

 

Men er det noen som vet når barbershop.no får inn nye leveranser av mama-bear? Tenkte jeg skulle gjøre en bestilling derifra snart, men har lyst til å få med en av disse, da de har fått mye skryt.

 

Barbershop får et nytt butikksystem i løpet av uke fire, det kan godt hende at det dukker opp nye produkter da.

 

Ellers er det et forum på barbershop.no hvor du kan sende forespørsler om nye produkter.

Lenke til kommentar

Prøvde nettopp Jack Black serien for første gang. Så langt det beste jeg har hatt noensinne.

-

Nå har jeg endelig skjønt vitsen med barberolje.

Forskjellige produsenter hevder at den gjør hårene mykere, og forbedrer barberingen, men dette er bare tull. Når jeg har tatt en dusj og vasket ansiktet med en bra såpe, og gnidd meg inn med grevlingkosten, kan ikke hårene bli stort sett mykere.

 

Det jeg opplevde at barberoljen hjalp meg med, er å beskytte huden! Nettopp!

Beskytte huden mot de skarpe featherbladene i høvelen min. Når jeg smurte den på et par minutter før barberingen, så føles det ut som et tynt lag med gummi sitter under skjeggstubbene og over huden, slik at jeg ungår å kutte meg, og ungår å bli rød og irritert i huden.

 

Den røde irritasjonen er et direkte resultat av at du gnir et skarpt metalblad opp og ned over huden, og rett og slett skraper den opp. Dette forhindrer barberoljen helt. Når jeg var ferdig å barbere meg, var huden helt skinnende hvit og ren, og var ikke rød i det hele tatt. Så til alle med sensitiv hud, anbefaler jeg barberolje

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det norske navnet er trollhassel, men jeg vet ikke om noen som selger det her til lands. Har en flaske Thayers Witch Hazel stående, men husker ikke helt hvor jeg kjøpte den. Muligens classicshaving.com.

 

Edit: Herlighet og Mantic kjører på med effekter og lyder i de nye videoene sine, den nye introen ser ut som noe stjelt fra tv-shop... Tipsene er heldigvis fortsatt gode!

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Trollhassel ja! Har du positiv erfaring med det?

 

Helt enig i at Mantic begynner å skeie litt vel ut med lyder og effekter, men alle utvikler seg jo. Tror forresten det var jeg som fikk than til å beholde sluttteksten. Etter at han fjernet den i noen videoer kommenterte jeg det, og i neste video var de med igjen!

Lenke til kommentar

Den jeg har inneholder litt Aloe Vera og er veldig digg å bruke som et alternativ til de andre alkoholbaserte splæsjene jeg har. Foretrekker Old Spice og Aqua Velva, men Thayers Witch Hazel er nok litt mer skånsom. Slik Mantic bruker den fungerer den desinfiserende, jeg har kun brukt den som aftershave. Men skal du bruke den slik mantic bruker den kan du nok også bruke en toner, der finnes det flere som inneholder Witch Hazel. Jeg brukte denne tidligere, forfriskende og digg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...