Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som sagt - Geo F. Trumper soft shaving cream'ene - testet en del og konklusjonen er ikke kast tid/penger bort på noe annet.

 

Truefitt & hill UC vil ha et par ord med deg ;)

 

og T&H West Indian Limes, og T&H 1805, og Taylor Avocado, og TGR Unscented, og kommende Fitjar Citrus Kick, og Nancy Boy Replenishing Shave Cream, og Lucky Tiger, og Proraso, og Hydrolast serien og en hel haug med barbersåper. :p

Lenke til kommentar

Krem er nok noe lettere enn såpe, men begge krever at teknikken sitter så litt eksprimentering blir nok uansett nødvendig. Om du har bestemt deg for Trumper er det bare å kjøre på! Deres kremer er meget gode, poenget mitt var at det finnes mange verdige alternativer. En rimelig og meget god start vil være å kjøpe Prorasos barberkrem og en av Mama Bears såper, da starter du med to meget gode produkter som er lette og få flotte resultater med. Begge er også tilgjengelige hos barbershop, noe som gjør de en del lettere å få tak i kontra Trumper.

Lenke til kommentar
Krem er nok noe lettere enn såpe, men begge krever at teknikken sitter så litt eksprimentering blir nok uansett nødvendig. Om du har bestemt deg for Trumper er det bare å kjøre på! Deres kremer er meget gode, poenget mitt var at det finnes mange verdige alternativer. En rimelig og meget god start vil være å kjøpe Prorasos barberkrem og en av Mama Bears såper, da starter du med to meget gode produkter som er lette og få flotte resultater med. Begge er også tilgjengelige hos barbershop, noe som gjør de en del lettere å få tak i kontra Trumper.

 

Ålreit, vi får se hva jeg gjør. :wee:

Skal poste handlelista mi her når jeg er ferdig.

 

EDIT: Noen som har tips til en barberkopp? Denne var jo kul, men den kosta litt mye syns jeg. Er det noen vits. eller kan jeg bare kjøpe en vanlig i porselen til kr 299? Ser egentlig etter sånne med riller i bunn, mener å ha lest at det er lettere å skumme såpa i slike.

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar

Koppen du linker til er ikke laget for å skumme opp krem eller såpe i, det er en tradisjonel scuttle som var populær på den tiden man ikke hadde enkel tilgang til varmt vann. Jeg har en selv, men det er mer for moro. Jeg bruker den ikke veldig ofte. Du trenger strengt talt ikke mer enn en stor tekopp, men koppene barbershop selger er jo veldig flotte og vil ta seg godt ut på badet. Om du vurderer å bruke nesten 500 på en kopp ville jeg heller kjøpt en moderne scuttle. Jeg har skrevet en del om de forskjellig variantene her. Omtalen kommer til å bli oppdatert med tre nye scuttles om ikke så alt for lenge, men du får iallefall en viss oversikt.

Lenke til kommentar
Koppen du linker til er ikke laget for å skumme opp krem eller såpe i, det er en tradisjonel scuttle som var populær på den tiden man ikke hadde enkel tilgang til varmt vann. Jeg har en selv, men det er mer for moro. Jeg bruker den ikke veldig ofte. Du trenger strengt talt ikke mer enn en stor tekopp, men koppene barbershop selger er jo veldig flotte og vil ta seg godt ut på badet. Om du vurderer å bruke nesten 500 på en kopp ville jeg heller kjøpt en moderne scuttle. Jeg har skrevet en del om de forskjellig variantene her. Omtalen kommer til å bli oppdatert med tre nye scuttles om ikke så alt for lenge, men du får iallefall en viss oversikt.

 

Ålreit, jeg får lese og tenke litt, så får vi se.

Men, de såpene som kommer i slike trebokser, kan man skumme såpa rett fra de boksene da?

Lenke til kommentar
Det blir vel litt liten kant for å skumme de opp der. Jeg pleier å skumme lett opp i hånden og så kjøre rundt i ansiktet en stund. Syns det er greiest da jeg barberer meg i dusjen og føler jeg får best resultat på den måten.

Sikkert fordi såpa/kremen får tid til å virkelig godgjøre seg i ansiktet.

 

Ålreit, takk. :)

 

 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10091900

 

Dersom du har en IKEA-tur planlagt kan du plukke opp en slik som jeg bruker for øyeblikket. Den er stor og holdes opp-ned ganske behagelig. Men husk å ta med skålen, da de ikke vil selge deg bare koppen. :)

 

Se der du, den er sikkert fin! Er ikkeno IKEA i nærheten av Gjøvik da, men skal til Trondheim om kort tid, så kanskje det blir mulighet der. Takk uansett!

 

 

Bruker typisk "godteriskål". Viktig å pensle hjørnene og, ikke bare gni kosten i bunnen.

 

Godteriskål, mener du slik typisk som står på stuebord osv? Funker kanskje det og?

Lenke til kommentar

Fisk1: Har du råd ville jeg spandert på meg en skikkelig håndlaget Scuttle fra Georgetown Pottery som oser kvalitet. Noe dyr kanskje, 350 ca, men den er helt klart verdt det. Koppen holder nemlig skummet varmt og den har også riller i bunnen som er med å gjøre oppskummingen lettere. Bruker min hver gang jeg barberer meg og den er en fryd å bruke.

 

Tror Onyx også vil anbefale den.

Lenke til kommentar
Fisk1: Har du råd ville jeg spandert på meg en skikkelig håndlaget Scuttle fra Georgetown Pottery som oser kvalitet. Noe dyr kanskje, 350 ca, men den er helt klart verdt det. Koppen holder nemlig skummet varmt og den har også riller i bunnen som er med å gjøre oppskummingen lettere. Bruker min hver gang jeg barberer meg og den er en fryd å bruke.

 

Tror Onyx også vil anbefale den.

 

Takk for tipset, det er notert! :)

Lenke til kommentar

Fikk med en prøve av Bold For Men for en stund siden. Den har ligger urørt frem til i dag.

 

Etter barbering er jeg både imponert og usikker.

 

Den var imponerende effektiv - høvelen flyter bra, og skjegget følger overraskende lett med.

Jeg ble imidlertid flammete i hele ansiket (det må presiseres at jeg har prøvd mange kremer, såper o.l. uten at dette noen gang har skjedd før). Et annet moment er at jeg i etterkant merker at jeg allikevel har fått rimelig hard medfart av høvelen og blør en del (kan være teknikken min for all del).

 

Ja, jeg er usikker på om denne er med meg videre.

Lenke til kommentar

Dere som bruker Proraso barberkrem. Har dere prøvd Mama bear sine Ice såper?

 

Jeg prøvde Proraso barberkrem for første gang idag og ble virkelig skuffet. Den hadde så godt som ingen avkjølende effekt i forhold til mama bear sin mandarin ice. Resultatet etter barberingen var topp, men når både lukt og den avkjølende effekten var dårlig i forhold til mandarin ice så ble jeg virkelig skuffet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom i skade for å lese knivbarberingsguiden her om dagen, og funnet ut at siden jeg setter pris på å dille på badet og er trøtt av stadig nye dæven-døtte-høvler fra Gilette, er dette noe jeg bør prøve. Barbershop.no virker bra, men er det noen fysiske butikker som har slikt lenger? Kanskje med personale som kan slipe kniven for meg første gangen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...