Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann! Jeg er ny til dette med barbering med slike høvler, hva har dere å anbefale? Hva "trenger" jeg for å starte? Artig tråd, synes jeg. Høvlene fra barbershop.no (og sikkert andre netshopper) så utrolig "proffe" ut. Det gir meg nesten en kvalitetsfølelse selv om jeg ikke har prøvd de enda. Hihi.

-Merkur HD

-Feather blader

-Proraso barberkrem

-Og en eller annen kost

Ok sett som fungerer bra :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du ingen av de tre T-ene (Trumper, Taylor og Truefitt & Hill)? Isåfall er ikke en av de et dumt valg. Jeg har en del forskjellig fra alle tre, men nå om dagen heller jeg litt mot Trumper. Favorittene mine der er Coconut og Lime, begge lukter vanvittig godt og gir et skum av en annen verden. Gjerne i kombinasjon med f. eks. Trumper Skin Food som pre shave.

Lenke til kommentar

Av de tre T-ene stemmer jeg også for Trumper med Taylor på siste når det kommer på skumkvalitet. Min første og eneste barbering hittil med Taylor var en litt spesiell opplevelse da den tørket ut vanvittig raskt. På den tiden det tok meg å barbere ned ett kinn og ene siden av halsen hadde skummet under nesen ( påfører selvsagt bare skum på én side om gangen ) tørket helt og hver gang jeg pustet ut blåste jeg 20-30 snøflak mot speilet. Når jeg var ferdig sto jeg midt i en snøstorm og på skuldrene så det ut som om jeg hadde et kritisk flassanfall.

Ellers er pre-shave fra Prorasso veldig oppfriskende og behagelig, men jeg kan ikke påstå jeg merket særlig forskjell i selve barberingen.

Lenke til kommentar

Hehe, måtte nesten bestille en ny Trumper-krem forrige uke etter at den forrige kremen gikk tom som hadde vart siden november i fjor. Så prøvde jeg Murad-kremen igjen i håp om en erstatter for Trumper, men kan ikke si at jeg likte den så godt. =/

Hvis noen måtte være interessert i Murad-kremen, gir jeg den bort gratis. Ikke det at produktet er dårlig, men tviholder på Trumper bare. Send PM, brukt to ganger.

Lenke til kommentar

Hallo igjen, etter lang tids inaktivitet her har jeg nå kommet frem til å begynne å vurdere denne DE-barbering att.

Greide aldri å legge det helt bort. :wee:

Var derfor en tur inne på barbershop.no i dag og kikka rundt, trur det blir en Merkur 34C HD som høvel, med noen kjekke Gillette Platinum-blader til. Kost har jeg ikke funnet enda, men tenke på denne Edwin Jagger Pure Badger - kosten. Det skulle funke det? Såpa lurer jeg på om ska bli Lucky Tiger Liquid Cream Shave. Noen som bruker den her?

På forhånd takk for innspill! :)

Lenke til kommentar
Som sagt - Geo F. Trumper soft shaving cream'ene - testet en del og konklusjonen er ikke kast tid/penger bort på noe annet.

Jeg er helt enig i at Trumpers er veldig bra, men om man kjøper en annen krem vil jeg ikke si at det er å kaste bort penger akkurat :) F.eks. Proraso er en av mine absolutte favoritter, sammen med T&H Trafalgar (liker lukta). Naturligvis også et drass med andre kremer som er meget gode. Lucky Tiger som du nevner er også en krem jeg liker veldig godt, og den har fått skryt på barbershop-forumet. Det eneste er at den kanskje ikke har den mest spesielle lukta, den er ok, men ikke det man kjøper kremen for.

Spesiellt for nybegynnere vil jeg si at man ikke merker så stor forskjell på kremene, man sliter jo nok med å få et godt skum. Først når teknikken sitter inne kan man virkelig begynne å finne frem til favorittkremene, og de fleste vil nok ha vanskeligheter med å bestemme seg for en (har i alle fall jeg). Jeg ville kanskje startet med Proraso, den er billig, men en av de absolutt beste. Så er det bare å utvide med alle mulige etter hvert :)

Liten edit: Vil også legge til at dette med barberkremer er veldig subjektivt. Det noen mener er verdens beste krem, kan andre ikke like i det hele tatt. Jeg vet om folk som ikke like Proraso fordi den blir "for frisk", mens jeg på den annen side synes den er helt fantastisk.

Endret av Vralteladden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...