Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får mer og mer sansen for en frisk barbering. Noen andre barberkrem anbefalinger på den fronten bortsett fra klassikeren Proraso?

miCro: Ser du har nevnt Proraso Splash, hvilken mener du da spesifikt? Ser barbershop har fått inn Aftershave Lotion og Liquid Cream Aftershave, noen av de verdt å prøve?

Lenke til kommentar

oj, dobbeltpost ble det O.o

uansett, sliping er gøy :D tydeligvis har wapi-en ikke vært i nærheten av å være skarp tidligere :p

har snart fått vekk det lille hakket, og har slitt nok til at jeg begynner å føle hvordan slipingen skal gjøres :)

Endret av jzono1
Lenke til kommentar
Får mer og mer sansen for en frisk barbering. Noen andre barberkrem anbefalinger på den fronten bortsett fra klassikeren Proraso?

miCro: Ser du har nevnt Proraso Splash, hvilken mener du da spesifikt? Ser barbershop har fått inn Aftershave Lotion og Liquid Cream Aftershave, noen av de verdt å prøve?

Disse to er veldig forskjellige. Liquid Cream er en litt tyntflytende balm uten særlig duft (en veldig bra sådan!), mens Lotion er en tradisjonell splash med alkohol og mentol, som river litt under påføringen. Den er veldig frisk og kjølende, og jeg anbefaler den. Jeg anbefaler egentlig begge. Når dette er sagt, så er det jo ikke alle som liker alkoholbaserte aftershaves, så jeg tar et lite forbehold der. :)

Lenke til kommentar
EDIT: Blir sannsynligvis ikke noe av den turen likevel :( Noen som vet om C&E sender vareprøver?

Det gjør de helt sikkert, men om det er Naturals serien du er interessert i har barbershop sendt med vareprøver av den til ganske mange de siste månedene. Om du sender de en mail får du den garantert tilsendt gratis.

Hvor skaffes trumper til en sindig pris? Mankind sitt fraktgebyr er jo over alle støvleskaft, med mindre de har en av sine "gratis frakt"-dager snart (skrik ut i denne tråden).

Enchante fører det meste fra Trumper og har kurante fraktpriser. Sist jeg bestillte fra de betalte jeg 11$ i frakt og det var en stor ordre.

Mama Bears eukalyptus baserte såper anbefales på det sterkeste om du er ute etter alternativer til Proraso, de er virkelig herlige! Nå ser jeg TwinMOS allerede har forklart forskjellen mellom Prorasos aftershave produkter. De fleste nettsjapper jeg har sett bruker feil bilde av splæsjen til Proraso, noe som er litt merkelig for foruten beholderen ligner ikke de to produktene på hverandre. Splæsjen er en blank, lysegrønn veske, minner faktisk litt om urørt Absinthe. Den sparker fra seg som Absinthe og. :wee: Som nevnt merker man litt til svifølelsen fra alkoholen i det man påfører splæsjen, men den forsvinner fort og etter det er avkjølingseffekten helt nydelig. Jeg har forøvrig begynt å like den lille svifølelsen man får fra alkoholbaserte aftershaves, men uansett er Prorasos splæsj en av de mildeste på det området.

Lenke til kommentar

I dag tidlig barberte jeg meg pent og pyntelig før første skoledag i andre klasse på videregående. Et stor problem var kvisene under nesa. De var ekstra store i dag etter litt for mye Sørlands Chips i helgen og det blødde kraftig fra dem. Blodet ble smørt ut over hele ansiktet og barberkosten ble også blodig, men heldigvis gikk det av i vask. Jeg satt også heldigvis av litt ekstra tid så blodet rakk å tørke før jeg gikk til skolen, men kvisene lagde ekstra med problemer i dag. Er det noen som har noen gode tips for hva man bør gjøre med kviser i forhold til barbering? En ting jeg har erfart er at jo oftere man barberer seg, jo mindre er kvisene ettersom de blir tuktet av HDen, men det er ikke noe særlig vits i å barbere seg så ofte i ferien når man bare henger med gutta og trener og bader synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Han skal ikke ha en alunblokk, men en alunSTIFT, Onyx. Blokk er en svakere utgave for å stoppe sårhet. Stift er en konsentrert utgave for å ta rett på blødende sår. Fungerer veldig bra. Det svir i noen sekunder, så stopper det å blø. Er en sånn magisk dings man skulle ønske man visste om før.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Endelig gikk jeg på et shoppingraid utsatt siden mai pga ferie, og når jeg la sammen fra de forskjellige butikkene, regnet om fra dollar og la til moms ble det en heller drøy sum.. som vanlig.

Jeg vil ha nok barbérkrem og barbérsåpe for det meste av det neste tiåret hvertfall. :)

Det nye verktøyet jeg kjøpte var en litt fancy Feather "no-sharpen" kniv med spesialblader:

Feather Razor "Artist Club RG Special Teakwood"

http://www.classicshaving.com/catalog/item...0646/795329.htm

Lenke til kommentar

Når det gjelder holdbarhet på barberprodukter tviler jeg på at det vil bli et praktisk problem. Jeg vet om flere som har kjøpt 50 år gammel Old Spice såpe som har fungert helt fint foruten det at lukten er borte. Barberkremer kan tørke ut, men da er det også snakk om flere år. Og om en krem skulle tørke ut litt skulle det ikke være verre enn å blande i noen dråper vann for å få litt fart på sakene igjen. Det eneste som kan forsvinne med tiden er som nevnt duften.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Har du noen av Mama Bears såper? Isåfall er det et trygt valg. Jeg vet knapt om noen andre barberprodukter som gir så mye for pengene som hennes såper!

Jeg vant forresten video-konkurransen på B&B! Var litt overrasket over premien, var ikke noe smågreier. Det ene er en pakke med produkter fra Nancy Boy til rundt 75$ og det andre var 50$ som kunne tas ut i produkter hos shavingessentials.net. Jeg endte opp med å bestille dette:

Provence Sante Green Tea Aftershave $14.85 USD

Pre de Provence Aftershave Balm $14.88 USD

Ogallala Bay Rum & Sandalwood Aftershave $9.95 USD

Anherb Collection (Gel & Conditioner) $15.00 USD

Pre de Provence Shaving Cream $14.88 USD

J.M Fraser's Shaving Cream 400ml $12.42 USD

Derby Lemon Shaving Cream $3.50 USD

Luv 4 Country Shaving Cream - Key Lime $10.20 USD

Dette vil koste meg litt over 40$ inkludert frakt! :D

Lenke til kommentar

Fy skam dere alle sammen!

Nå har dere fått meg også hekta på dette :tease:

Men jeg må innrømme at jeg valgte en litt rimeligere utvei. Etter litt surfing både på Barbershop, Badgerandblade.com og Ebay så fant jeg en ganske rimelig høvel som har fått god kritikk på B&B forumet:

Ming Shi

Test 1

Test 2

Jeg fant også et rimelig brush & soap set fra Kentbrushes, som skulle vist også være ganske bra:

Kentbrushes

Nå gjenstår det bare å finne et kurant stativ og en bolle så er settet komplett :D

Lenke til kommentar

I det siste har eg hatt ein del problem med at høvelen ikkje vil gli skikkeleg på enkelte delar av andletet uansett kva eg prøvar. Difor vurderer eg å prøve barberolje før eg set i gong med kost og såpe, for å sjå om det hjelper noko. Korleis er erfaringane til folket her med denslags? Har de nokon spesielle merke å anbefale?

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg er ny til dette med barbering med slike høvler, hva har dere å anbefale? Hva "trenger" jeg for å starte? Artig tråd, synes jeg. Høvlene fra barbershop.no (og sikkert andre netshopper) så utrolig "proffe" ut. Det gir meg nesten en kvalitetsfølelse selv om jeg ikke har prøvd de enda. Hihi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...