Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Etter jeg skrev innlegget har jeg forsket litt på stubb-problemet under haka, og har forsåvidt løst det. Skrår høvelen litt mer enn det jeg har brukt i forhold til retningen det vokser, så tar jeg det med lett trykk.

Så nok om det,

i dag testet jeg det dårligste barberproduktet jeg noen sinne har prøvd: http://www.barbershop.no/shop123varer/bilder/image_721.jpg Crabtree & Evelyn Naturals Shave Cream

Man får ikke skum av denne kremen, noe som gjør den ekstremt udrøy. Konsistensen minner om tannkrem, samme gjør lukten, men det verste var at følelsen mot huden kjentes også ut som tannkrem eller tigerbalsam. Lukten og følelsen av nedkjøling var så sterk at det irriterte øynene. Så var det barbering. Greit nok, verken mer eller mindre, men man måtte skylle høvelen veldig ofte. Det var også opplyst på pakken. Men da man skulle skylle gørra vekk, satt det klin fast. Måtte bruke fullt trykk på springen og riste høvelen godt for at det skulle slippe taket.

Heldigvis var det bare en prøvepakke...

Prøve også både pre og post shave produkter fra samme serien som heller ikke fallt i smak.

Edit, kunne jo nevnt hvilken krem ja, hehe. Linken funker visst nå.

Endret av Arctic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linken funker dårlig :p

Hmm ja, kjipt når det er vanskelig å få det helt vekk. Baxter-kremen imponerte meg der - selv om det hender at både avkuttet stubble og krem klarer å kile seg mellom bladet og holderen i XD20-en. Men det kan jo ha noe med det at jeg skyller av kun når jeg er ferdig med en halvdel av ansiktet da - lat, anyone? :D

Lenke til kommentar

Etter jeg skrev innlegget har jeg forsket litt på stubb-problemet under haka, og har forsåvidt løst det. Skrår høvelen litt mer enn det jeg har brukt i forhold til retningen det vokser, så tar jeg det med lett trykk.

Så nok om det,

i dag testet jeg det dårligste barberproduktet jeg noen sinne har prøvd: http://www.barbershop.no/shop123varer/bilder/image_721.jpg

Man får ikke skum av denne kremen, noe som gjør den ekstremt udrøy. Konsistensen minner om tannkrem, samme gjør lukten, men det verste var at følelsen mot huden kjentes også ut som tannkrem eller tigerbalsam. Lukten og følelsen av nedkjøling var så sterk at det irriterte øynene. Så var det barbering. Greit nok, verken mer eller mindre, men man måtte skylle høvelen veldig ofte. Det var også opplyst på pakken. Men da man skulle skylle gørra vekk, satt det klin fast. Måtte bruke fullt trykk på springen og riste høvelen godt for at det skulle slippe taket.

Prøve også både pre og post shave produkter fra samme serien som heller ikke fallt i smak.

Hehe, hørtes alldeles ikke bra ut. Kan trygt anbefale Geo F. Trumper sin rosekrem, denne er det utrolig deilig å leke seg med. Konsistensen er noe klissete når den ligger i boksen, men overhode ikke fastsittende på hender/utstyr på noe som helst måte. Kremen er utrolig lett å bearbeide, luftig og velduftene blir den også. Trumper-kremen er heller ikke blitt tilsatt tullball-ingredienser som får huden til å føles kjølig etter barberinga - mye bedre uten imo. :)

Lenke til kommentar

Liker du virkelig ikke avkjølende barberprodukter? Prorasos barberkrem, Mama Bears eukalyptus baserte såper, Aqua Velva Ice Blue, Proraso Aftershave Splash, liker du ingen av de? :ohmy:

Forøvrig helt enig i at Trumpers barberkremer er helt supre!

Lenke til kommentar

Så nok om det,

i dag testet jeg det dårligste barberproduktet jeg noen sinne har prøvd: http://www.barbershop.no/shop123varer/bilder/image_721.jpg

Hehe, hørtes alldeles ikke bra ut. Kan trygt anbefale Geo F. Trumper sin rosekrem, denne er det utrolig deilig å leke seg med. Konsistensen er noe klissete når den ligger i boksen, men overhode ikke fastsittende på hender/utstyr på noe som helst måte. Kremen er utrolig lett å bearbeide, luftig og velduftene blir den også. Trumper-kremen er heller ikke blitt tilsatt tullball-ingredienser som får huden til å føles kjølig etter barberinga - mye bedre uten imo. :)

Bra produkt, men liker ikke lukten på den. Noen som har prøvd ut LIME utgaven? Den er såvidt jeg forstår den eneste av duftene som har samme konsistens/er samme produkt som rose.

Lenke til kommentar

Så nok om det,

i dag testet jeg det dårligste barberproduktet jeg noen sinne har prøvd: http://www.barbershop.no/shop123varer/bilder/image_721.jpg Crabtree & Evelyn Naturals Shave Cream

Edit, kunne jo nevnt hvilken krem ja, hehe. Linken funker visst nå.

Hm.. hadde tenkt å bestille denne snart, siden den fikk ganske bra omtale her. Men får se litt på det, kanskje jeg får skaffa en vareprøve først..

Lenke til kommentar
Bra produkt, men liker ikke lukten på den. Noen som har prøvd ut LIME utgaven? Den er såvidt jeg forstår den eneste av duftene som har samme konsistens/er samme produkt som rose.

Har prøvd lime men ikke rose. Men synes Lime var ganske bra. Har tenkt å skaffe meg den en gang.

Lenke til kommentar
Jeg ser selvfølgelig ikke bort fra at andre kan være fornøyd med naturals serien, men jeg anbefaler på det sterkeste at man prøver en vareprøve først.

Da får man også prøvd ut pre og post produktene.

Her er forresten nok en slakt, går riktignok mer på innholdet: http://sc123a.blogspot.com/2008/07/what-cr...ant-you-to.html

Den bloggposten ble omdiskutert i en tråd på B&B som utviklet seg til å bli ganske artig lesning. :wee: Forøvrig helt enig i at Naturals serien ikke er for alle, men jeg likte faktisk post shave relief veldig godt. Den er litt for tykk til at jeg kan bruke den nå på sommeren, men jeg tror den kan bli en hit på kjakan min i vintermånedene.

Lenke til kommentar

Hehe, ja det var i den tråden jeg fant linken ;) Men der var det endel fanboy tendenser og flisespikkeri om alkoholer... Snakker noen negativt om et produkt fra en større produsent, tar enkelte brukere det svært personlig hvis de tilfeldigvis har en krukke med noe lignende i skapet.

Lenke til kommentar

Vel, det med alkoholen tror jeg er en misforståelse fra han som skrev det innlegget. Det finnes masse typer alkohol, og ikke alle tørker ut huden.

"In cosmetic labeling, the term "alcohol," used by itself, refers to ethyl alcohol. Cosmetic products, including those labeled "alcohol free," may contain other alcohols, such as cetyl, stearyl, cetearyl, or lanolin alcohol. These are known as fatty alcohols, and their effects on the skin are quite different from those of ethyl alcohol. Isopropyl alcohol, which some consumers may think of as drying the skin, is rarely used in cosmetics."

Men uansett, skal en tur til London om et par uker så satser på å finne en C&E-butikk der hvor jeg kan få prøvd litt ting..

EDIT: Blir sannsynligvis ikke noe av den turen likevel :( Noen som vet om C&E sender vareprøver?

Endret av Vralteladden
Lenke til kommentar

Tror jeg hadde tidenes barbering denne uka. Futur, Feather og Trumper er en uhyre god kombinasjon. Ingen kutt, ingen inngrodde hår, ingen irritasjon. Faktisk så får jeg ikke lengre inngrodde hår etter at jeg begynte med tradisjonell barbering. Utrolig fornøyd. Skal aldri bytte barberblad nå, Feather er helt sjef. :D

Må nok en gang dra frem scuttlen fra GP - gjør jobben så mye enklere! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...