Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde nettopp Shavette. Gjorde faktisk jævlig vondt under barberingen, og det er ikke noe bedre nå. Fikk også en del sår. Gjorde alle greiene med varmt håndkle osv., brukte en dyr barberkrem og var forsiktig. Men noe må jeg ha gjort galt, noen som kan gjette hva? For jeg vet neimen ikke.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe du enten har brukt for mye press på høvelen eller brukt en for agressiv vinkel under barberingen, eventuelt en kombinasjon av de to. Du kan også ha vært uheldig med bladet, det er visst ganske varierende egg på Shavette bladene.

Lenke til kommentar

En 30 graders vinkel er standarden for barberkniver, så jeg antar det burde fungere greit også med Shavette. Jeg har kun erfaring med kniver. Uansett er det vanskelig å gi et tall for hva slags vinkel som fungerer for deg, alles ansikt er forskjellig så du må nesten belage deg på en periode med eksprimentering og den kan dessverre inneholde både blod og sår hud. :/

av Joel fra B&B som barberer seg med kniv, teknikken han bruker er en flott demonstrasjon. Denne videoen av Lynn Abrams er også flott for å få demonstrert hvordan det skal gjøres.
Lenke til kommentar

Omtrent 30 grader er optimalt.

Da er vel problemet at du har hatt for liten vinkel, både for liten og for stor vinkel gir irritasjon. Ved rett vinkel skal bladet gli over overflaten, og så lenge du holder det i bevegelse så skal det være vanskelig å kutte seg.

Lenke til kommentar

Prøvde Shavetten igjen i dag, tok meg litt bedre tid og preppa ansiktet skikkelig. Må si det er den beste barbering noensinne. Kan bare tenke meg hvordan det er med en skikkelig kniv.

Fikk et eneste lite kutt på haken (som forsåvidt er ganske vanskelig å barbere med kniv syntes jeg), i motsetning til forrige gang da jeg nærmest kuttet av meg all huden i ansiktet.

Endret av Camron
Lenke til kommentar

I kveld har jeg barbert meg med Sanguine X-D20 for andre gang. Jeg var nok til tider for lite påpasselig med å holde huden stram, og fikk meg dermed et par reale kutt (riktignok ikke direkte noe blodig inferno). Bortsett fra dette ble selve barberingen veldig bra, og jeg har stor tro på at dette blir kjempesaker etter hvert når teknikken sitter litt bedre. Ser ikke bort fra at ordentlig kniv også blir fristende etter hvert ... :ph34r:

Lenke til kommentar

Har hatt noen av de beste barberingene de siste dagene med Futur. Og etter at scuttlen fra Georgetown Pottery kom denne uken, har barberingen blitt bare enda bedre. Scuttlen er tung, oser kvalitet og er passe stor etter min mening. Med denne scuttlen er det rett og slett en fryd å bearbeide kremen med, grunnen til det er de rillene som er ingravert i skåla og den smarte løsningen for oppbevaring av vannet for å gjøre skåla varm.

Alt i alt, absolutt ingenting å utsette - fra både Georgetownpottery.com og selve produktet. En brosjyre følger også med - med informasjon om Georgetown Pottery og deres ansatte, samt produkter. Skal ikke se bort ifra at fler produkter blir bestilt fra de hyggelige menneskene bak GP.

Lenke til kommentar

Har nå gått tilbake til XD-20-en etter en stund med skikkelig kniv. Overgangen til kniv er fin, men det blir kjedelig å gå tilbake til DE-blader etter det. Må vente med å bruke kniven til jeg får tak i poleringsmiddel, og krem som IKKE spiser opp stålkniver :p

Kjøpte og en lux-høvel fra samme selger som jeg kjøpte wapi-en av, denne er en gilette tech-kopi i aliminium, og den overrasket meg. Mild, og kjapp. Til ca. 70,- med en pakke blader og frakt er den ihvertfall ikke dyr :)

Lenke til kommentar

Hva ville dere anbefalt å bruke etter barbering for svært sensitiv hud?

edit; også trenger jeg noe billig og stilig til å skumme barberkrem i? noen tips til hvor jeg kan kjøpe det utenom på barbershop.no? ; >

Endret av Camron
Lenke til kommentar

Camron: Scuttle fra GP, og krem for sensitiv hud på apoteket (gjerne en fra Vichy som heter Vichy Thermal Fix Mat, har den selv og bruker den som aftershave og vanlig krem). Har du ellers tørre områder på ansiktet i tilegg til sensitiv hud?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Denne lille grevlingen er nå bestilt:

EJ946ie.jpg

Totalt 43,- USD fra The English Shaving Company. :)

Den der må være bedre enn den de selger på barbershop, som var NOE myk og tynt behåret etter min mening.

Lange hår + langt mellom de = fail.

Neste kosten min blir uten tvil en simpson special.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...