Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Det tok litt over 2 uker. Hyggelig service også, de merket nemlig pakken med en lav verdi (på forespørsel). ;)

Knallers! :)

 

Da ble en scuttle med Harmada-fargen bestilt fra Georgetown Pottery, samt Merkur Futur i matt krom.

 

Helt til slutt, en god nettside jeg kan kjøpe Merkur sine barberblader? Barbershop.no hadde disse ikke på lager og er utsolgt for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt til slutt, en god nettside jeg kan kjøpe Merkur sine barberblader? Barbershop.no hadde disse ikke på lager og er utsolgt for øyeblikket.

 

Bestill denne prøvepakken. Da får du testet litt forskjellig blader og funnet ut hva som passer deg best. :)

Se der ja, takk. Forøvrig så kom jeg over denne siden som selger 30 stk. blader til 14.99,- USD. Det kan da umulig være noe dårlig pris! Noen som har erfaring med nettsida?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Ser ut til at man må faxe inn Visa-kortet til nettsiden, i tilegg til annen personlig info - det blir for tungvint.

 

Hva er det du ikke liker ved de bladene, og hva bruker du til daglig nå? Får med ekstra Merkur-blader med i bestillingen fra Barbershop, så får jeg se hvordan de er.

 

Edit: Haha, mente Visa, ikke Vista. :wee:

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

De kan lugge litt og gir rett og slett ikke en spesielt god barbering. I starten likte jeg Merkur bladene ganske godt, men det sier vel mer om hvor elendig Fusion er. :wee: Jeg har sett en del på B&B som faktisk rangerer Merkur blader under jallablader ala 7AM. De fungerer helt greit til å begynne med, men de aller fleste går over til noe annet etter hvert. I lag med Futur så foretrekker jeg Wilkinson Sword eller Feather. Førstnevne gir en silkemyk og skånsom barbering, mens feather gir den desidert tetteste barberingen.

Lenke til kommentar
Helt til slutt, en god nettside jeg kan kjøpe Merkur sine barberblader? Barbershop.no hadde disse ikke på lager og er utsolgt for øyeblikket.

 

Bestill denne prøvepakken. Da får du testet litt forskjellig blader og funnet ut hva som passer deg best. :)

Se der ja, takk. Forøvrig så kom jeg over denne siden som selger 30 stk. blader til 14.99,- USD. Det kan da umulig være noe dårlig pris! Noen som har erfaring med nettsida?

 

15$ er ikke så verst det, men med frakt og hele greia blir det minst like billig fra Norge. Jeg synes personlig at Merkur er ganske bra, men så har jeg ikke så sensitiv hud heller. Ellers ville jeg nok gått for Gillette eller Feather!

Lenke til kommentar
Om du vil ha noe som virkelig raker vekk noen dagers skjegg til en billig penge kan jo en Sanguine XD20 være noe for deg. 137,- inkludert frakt endte min opp på :D

 

http://sanguinescissors.co.uk/

Nå har jeg bestilt meg en sånn en jeg også. Håper dette kan være til hjelp med å finne ut om jeg skal ta steget over i knivbarberingsverdenen. Har jo et par gamle barberkniver liggende, og hvis jeg får sansen for Sanguinen, så kan det jo hende jeg rår på meg vannsten og stropp og prøver å ta i bruk de "skikkelige" knivene også. :)

Lenke til kommentar

Da var Futur ankommet og har fått barbert meg for første gang med en tradisjonell barberhøvel. Førsteinntrykket av Futur var imponerende; kul, passe størrelse og veldig robust. Med andre ord er Futur en kvalitetshøvel som ikke kan sammenlignes med leketøyshøvler som Mach 3 og Fusion.

 

Selve barberingen gikk unna, og jeg trengte faktisk bare et enkelt drag på de områdene i ansiktet jeg trengte fler med en Mach 3. Imponert. Startet forsiktig med trinn 1 og fant fort ut at jeg fint kunne gå over til 2. Sluttresultatet var meget bra, dog ble jeg rødere i ansiktet enn til vanlig - vil tro huden ikke er helt vant med en slik skarp barbering. Etter en kvarters tid var det ingen tegn til den rødligheten jeg hadde rett etter barberingen. Må forresten inrømme at jeg hadde stor respekt til høvelen de første dragene, skarpe saker dette her. :)

 

Og ja, barberingen ble tett og det er faktisk lekende lett å fikse på sidekottelettene med et blad, i motsetning til Mach 3 hvor jeg da måtte alltid treffe med det øverste bladet. Anbefaler Futur! Happy shaving. :)

Lenke til kommentar

Tja, ettersom du skulle ha Futur, tenkte jeg at det ikke var vits å nevne ett helt annet produkt, så jeg omtalte bare børsten :)

 

Kan godt se at Futur er bedre, jeg er ikke helt bestemt om min Progress er bedre også... men så fikk jeg hele pakka så billig at jeg bare måtte slå til (1380kr eller så) :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Privat selger på Ebay :)

 

Er forøvrig ikke helt sikker på om det er bladene jeg bruker på Visionen(Merkur) som er grunnen til at jeg likte Progress'en(Brukte Gillette tror jeg?) bedre. Tror jeg må anskaffe en pakke gillette igjen og ta en direkte sammenligning.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det dukket opp en interessant tråd på B&B som handlet om Merkur sine barberblader. Er jo ikke så rart de gir en litt luggete barbering når en ser disse bildene:

 

Ubrukt Merkur-blad forstørret 200x og 500x:

 

Merkur200x.jpg

 

Merkur500x.jpg

 

Ubrukt Feather-blad forstørret 200x og 500x:

 

200xfeather.jpg

 

500xfeather.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...