Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Jeg snakket med naboen i går. Hun driver en sånn parfymebutikk ting.

Så jeg nevnte diverse merker. Og så vidt jeg vet er vell Geo F Trumper noe av det beste som finnes?

 

Uansett hun hadde aldri hørt om det og synes det var rart at de skulle vere blant de beste når hun ikke hadde hørt om det.

 

Ikke for å være frekk eller noe, men de fleste damer på parfymeri har ikke peiling på barberprodukter! De vil kanskje anbefale deg Biotherm barbergele, Clarins ditt og datt eller noe annet de firmaene har brukt 100-vis av millioner på å reklamere for. Hadde ikke forundret meg om de hevder at DE-barbering er dårlig. Nesten så jeg får lyst til å ta meg en tur innom et for å late som jeg ikke har peiling og se hva de anbefaler meg :p Truefitt & Hill, Taylors of Old Bond Street, Trumpers, D.R. Harris, osv. er jo sikkert 500 år gamle til sammen og står sterkt blant kjennere, men gidder nok neppe reklamere såpass mye for å trekke til seg oppmerksomhet fra folk som ikke bryr seg likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å få taket på dette nå, og vurderer å få tak i feather-blad. Noen som vet av hvor man kan få kjøpt disse i bulk? Skulle gjerne kjøpt 100 når jeg først skal kjøpe :p

 

Ellers er jeg så fornøyd med Recipe for men-geleen at jeg vurderer å prøve hudkremen i samme serie, når LR alo-verakonsentrattuben min går tom :p

Lenke til kommentar

Hehe var det jeg sa også. Jeg nevnte foresten Truefitt & Hill og Taylors of Old Bond Street også. Men hun er ikke helt på tur da. Hun skjønner at såpe og krem er bedre enn "jalla" på boks. :!:

 

Begynner å få taket på dette nå, og vurderer å få tak i feather-blad. Noen som vet av hvor man kan få kjøpt disse i bulk? Skulle gjerne kjøpt 100 når jeg først skal kjøpe :p

 

Hehe 100 stk. Det var da voldsomt. Skal du gå underground eller noe?

Lenke til kommentar
Men er det mulig å få noen butikker til å selge dette i norge? Siden de er så sære at de ikke selger det til flere nettbutikker må vi jo bestille fra england, noe som kanskje er litt dyrt.

 

På barbershop forumet var vi en liten gjeng som sendte Trumpers en god del mail for å prøve å overbevise dem om å la barbershop.no ta inn produktene deres, men de få som fikk svar fikk en kort beskjed om at de ikke hadde noen norske forhandlere. Merkeligste firmaet jeg har vært borte i! Jeg skjønner de vil beholde et preg av å være eksklusive, men å ikke ville selge produktene sine til en av veldig få forhandlere i norden er bare ubegripelig. Får satse på at de får tilbake fornuften etter hvert!

 

Men til saken; jeg trenger ny krem/såpe. Og etter å ha prøvd diverse produkter fra Trumper kommer jeg nok til å gå for de. Er det billigst å bestille rett fra de?

 

Av de stedene jeg vet selger Trumpers er det hjemmesiden deres som er rimeligst å bestille fra ja. Ikke bare er de ganske rimelige på frakt, men de trekker fra VAT på prisen. :)

Lenke til kommentar
Begynner å få taket på dette nå, og vurderer å få tak i feather-blad. Noen som vet av hvor man kan få kjøpt disse i bulk? Skulle gjerne kjøpt 100 når jeg først skal kjøpe :p

 

Hos westcoastshaving.com får du kjøpt feather i en bundle med 50 blader og en bundle med 100 blader. Førstnevnte vil nok sannsynligvis lønne seg da den kommer under tollgrensen så du slipper å betale toll og moms.

Lenke til kommentar
Ikke for å være frekk eller noe, men de fleste damer på parfymeri har ikke peiling på barberprodukter! De vil kanskje anbefale deg Biotherm barbergele, Clarins ditt og datt eller noe annet de firmaene har brukt 100-vis av millioner på å reklamere for. Hadde ikke forundret meg om de hevder at DE-barbering er dårlig. Nesten så jeg får lyst til å ta meg en tur innom et for å late som jeg ikke har peiling og se hva de anbefaler meg :p Truefitt & Hill, Taylors of Old Bond Street, Trumpers, D.R. Harris, osv. er jo sikkert 500 år gamle til sammen og står sterkt blant kjennere, men gidder nok neppe reklamere såpass mye for å trekke til seg oppmerksomhet fra folk som ikke bryr seg likevel.

 

De fleste parfymerier, eller andre butikker som selger kroppsprodukter for menn, har liten eller ingen peiling når det gjelder barbering. Dette gjelder både menn og damer som står bak disken.

 

Eg har vært i flere og pratet da eg er nysjerrig på produkter rundt dette og skulle gjerne sett en norsk butikk som selger skikkelig barberutstyr. Når eg går inn i butikken og spør så spiller eg aldri uviten. I de fleste tilfeller så går eg inn og spør etter barbersaker eller barbersåper i fra Truefitt & Hill, Trumper eller Taylor, eller om eg skal være veldig vanskelig så spør eg etter feather blader til min Merkur. Og de fleste vet ikke hva det er snakk om. Eg blir alltid henvist til de 2% av butikken som er satt av til produkter for menn, inkludert barbersaker fra Gillette.

 

Og når de fleste påstår at Gillette Vision Power Fusion Hydro Energizer Atom Gold er den beste barberhøvelen som finnes, og at det er den eneste man trenger, så blir eg oppgitt. Noen anbefaler også maskin i stede.

 

Men det finnes et par unntak. Eg var i en butikk hvor hun bak kassen faktisk hadde blitt gjort oppmerksom på dette og var nå begynt å lete etter produkter å ha i butikken. Hun hadde kjøpt kost og høvel til typen(som ikke ville bruke det :roll: ) og skulle snart få inn en såpe i fra et navn eg nå ikke husker. Nivea eller tilsvarende. En annen butikk eg var innom rett før sist helg hadde en barbersåpe inne som eg måtte prøve. Aramis heter den og er noe av det værste eg har prøvd. Lukter våt bikkje. For øvrig så visste ikke hun i kassen hvorfor de hadde den inne men hun konkluderte med at det mest sannsynlig var overskudd i fra gamle, gamle dager.

 

Så nei, takke meg til barbershop.no! :)

Lenke til kommentar

Han som driver barbershop.no har faktisk sagt at målet hans er å en gang kunne åpne en egen butikk i oslo! I tillegg til å ha utvalget nettbutikken har, var visst det ultimate målet å kunne tilby en ordentlig barbering med kniv i butikken. En ekte barbersalong, med andre ord. Det hadde vært utrolig om han fikk til noe slikt etter hvert, hvor digg hadde det ikke vært å ha en egen sjappe hvor man kan ta seg en tur innom og klå på den nye kosten man har lyst på før man kjøper den!

Lenke til kommentar

Så du ikke posten min?

 

Glemte selvfølgelig den fristen.

 

Skulle inn nå og investere i den lovende trumpers rose barberkremen, og hva skuer mine lyseblå?

 

Standard Delivery £19.50 :omg:

 

Må være noe som ikke stemmer her...?

 

Fraktprisen stemmer dessverre, Mankind tar hinsides mye for frakt... Det er billigere for deg å bestille den direkte fra Trumper sin hjemmeside, der koster den ca 12£ etter de har trukket fra VAT og frakten ligger på rett over 8£.

Lenke til kommentar

ellers så lurte jeg på om noen hadde erfaringer med Israeli Personna, som visstnok også skal være så ekstremt bra. any? Hadde vært greit å fått et system på alt dette dilldallet. virker nesten som reisen er bedre enn destinasjonen for enkelte her når det gjelder eksperimentering med barberprodukter :!: det er ihvertfall i mitt tilfelle.. IKKE sånn :p

 

samme med hårvoks; noen som vet hvor man får tak i billige/gratis vareprøver på disse så man slipper å punge ut med over en hundrelapp hver gang man skal prøve ut noe nytt som oftest ikke fungerer som forventet?

Lenke til kommentar
Arg tenkte å kjøpe Ekstrakt of limes skinfood og krem... Men neida ble akkurat 234nok....

 

Faens staten azz....

 

Så lenge en vare er under 200,- som er grensa, så kan du jo kjøpe kremen en dag og det andre produktet dagen etter og vips er du under grensa.

 

MEN uheldigvis er det vanskelig for meg å finne en ting under 200,- og det blir fort dyrt også.

uansett så har jeg sett at Strawberrynet selger også barberutstyr, og de sender frakfritt :) pluss atdu får rabatt for hvert kjøp du gjør. starter med 1% og opp til 10% :)

Lenke til kommentar

Nei sorry, der går grensa mi. Selv om jeg ikke akkurat har den beste økonomien så kjøper jeg barberproduktene fra steder som har skikkelig peiling og gir god informasjon, samme om det koster litt mer. Den siden der har ikke noen appell for meg (men skal innrømme at det er imponerende å kunne tilby gratis frakt fra Hong Kong, de må ha veldig gode avtaler fra produsentene).

Endret av Vralteladden
Lenke til kommentar
Nei sorry, der går grensa mi. Selv om jeg ikke akkurat har den beste økonomien så kjøper jeg barberproduktene fra steder som har skikkelig peiling og gir god informasjon, samme om det koster litt mer. Den siden der har ikke noen appell for meg (men skal innrømme at det er imponerende å kunne tilby gratis frakt fra Hong Kong, de må ha veldig gode avtaler fra produsentene).

 

Jeg har handlet der flere ganger...jeg kan være enig i at de ikke gir mye info...men de er en av de sidene som blir anbefalt som en av de bedre parfymerinettbutikkene.

Er ihvertfall ganske til å stole på :)

 

har man nok info om et produkt så kan man alltids kjøpe på det rimeligste stedet. Merkur blir ikke av dårligere kvalitet fordi den står i Hassan på hjørnet istedet for hos en Barberbutikk.

 

Kona er knallfornøyd med kosmetikkprodukter hun har fått derifra...så er det så snille at de faktisk "pakker" alle produkter som gaver.

Lenke til kommentar

MenU shaving cream har nå fått en andre og tredje test hvor jeg i den siste startet fra scratch tre ganger. Skummet blir flatt og forsvinner raskt, huden med påført krem har mye friksjon og metallet på høvelen beveger seg i små hopp og napp pga dette. Etter en stund gav jeg rett og slett opp og lot Thrumper ta over som var en helt annen verden, på ti sekunder produserte jeg tre-fire ganger så mye ferdig skum av samme mengde krem, den forsvinner ikke av seg selv og featherbladene går fra farlige våpen jeg har respekt for til pusepoter hvor jeg skrur høvelen opp til seks uten at det er noen sjanse for at noe skal skje. Overall vil jeg si at MenU-kremen er det dårligste barberproduktet jeg har testet og selv dårligere enn classic shavings billige såper.

 

Jeg har bare test-tuber fra MenU, men denne tror jeg rett og slett jeg aldri vil bruke igjen så om noen har lyst på den putter jeg den gjerne i en konvolutt og sender videre.

http://www.barbershop.no/productdetails.ph...;subkategori=37

( Kun den blå, resten av produktene likte jeg godt )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...