Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Hvilke produkter bruker du per i dag?

 

Merkur Vision - Ingenting å utsette på denne. Kan ikke klandre en høvel og gode billige blad for at man sliter med tykke og stive barberingshår. ;)

 

Merkur barte- og øyebrynshøvel Brukes til å ta tett opp mot nase og steder det er vanskelig å komme til.

 

Ultra Shave - grei nok, men kan ikke se argumenter for at dette skal være bedre enn tradisjonelt skum fra dagligvarebutikken. Selv om dette nok er veldig individuelt.

 

Har i dag bestilt men-u Shave Creme, Crabtree & Evelyn Sandalwood Shaving Soap Bowl og Recipe For Men Clear Shaving Gel. Du nevner at gelé kan være tingen, så nå er min optimisme litt styrket. Hehe.

 

Som sagt, mine erfaringer med ZIRH Prepare er heller labre. Ser at Barbershop har andre oljer, men store forskjeller har jeg lite tro på.

 

Har i mange år slitt med barberingskviser, dette er nå et tilbakelagt problem. Det er en fryd å barbere seg med velluktende og presist utstyr. Min siste hindring er som nevnt, hardt og stivt skjegg i bart- og hakeområdet.

 

Man kan alltids koke opp vann og legge en fille over, men dette blir mye arbeid for hver barbering.

Endret av Vidi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har heller ikke så stor tro på pre-shave oljer, så jeg har ikke prøvd ut noen slike, men krem og særlig gelé er gjerne en del mer fuktige og oljete enn skum så selv om du muligens alltid vil ha et problemområde på halsen har jeg tro på at det hvertfall blir bedre med det du har bestilt nå.

 

Siden du kjøper krem og såpe, har du kost?

Lenke til kommentar

Merkur Vision og Ultra Shave høres ut som en dårlig kombo, tipper dette er delaktig i problemene dine. Såpen du har bestilt er herlig, men den krever litt teknikk for å maksimalt utnytte den. Normalen når man bruker såper er å kun sveipe den tre, fire ganger over såpen for så å lage skummet enten direkte på ansiktet eller i en bolle. Generelt med såper synes jeg teknikker som denne fungerer mye bedre. Du vil bruke mer såpe med en slik teknikk, men skummet du får er mye bedre.

Lenke til kommentar

Hva slags blader bruker du? Jeg har også ganske kraftig skjeggvekst og liker Feather-bladene svært godt. Ultra Shave er et fint produkt, men funker best for de som barberer seg jevnlig og som ikke har veldig kraftig skjeggvekst. For min del er krem og kost det beste, også får du de utrolige duftene som et pluss! Barbergele har jeg prøvd litt og det fungerer bra, men jeg klarer meg bare ikke uten grevlingen og de fantastiske kremene ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også kommet frem til at en slik teknikk er fin til såpeoppskumming. Jeg sørger for at kosten er halv-våt (rister ikke ut absolutt alt vannet, men en god del), og trykker den fast og bestemt ned i den forhåndsfuktede såpen (det går for en stor del i Tabac) før jeg arbeider en dugelig mengde såpe inn i kosten. Når jeg så overfører dette til koppen min (huff, jeg trenger egentlig en skikkelig "lather bowl" ...), gjerne med tilsetning av vann, og arbeider bare en liten stund til med dette, får jeg et helt utsøkt skum.

 

Edit: Kan jo legge til at av de såpene (Tabac, C&E Sandalwood) og kremene (Proraso, Trumper's GFT, Trumper's Rose, Trumper's Almond, Trumper's Coconut Oil) jeg har testet, så er det Tabac-såpen som gir det beste skummet.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar

Enig i at Tabac er helt i toppsjiktet når det gjelder såper, liker den veldig godt selv. Trives bedre med lukten fra C&E sandelwood, men den er ikke like silkemyk som tabac. Jeg har forøvrig store planer om å teste både Mama Bear sine såper når barbershop får de inn om noen uker og ikke minst må jeg få bestilt noen Fjitar såpekokeri sine såper. De er visst meget gode!

 

Jeg har heller ikke så stor tro på pre-shave oljer, så jeg har ikke prøvd ut noen slike, men krem og særlig gelé er gjerne en del mer fuktige og oljete enn skum så selv om du muligens alltid vil ha et problemområde på halsen har jeg tro på at det hvertfall blir bedre med det du har bestilt nå.

 

Pre shave oljer kan være alfa mega for min egen del med lange helgebarberinger med mye eksperimentering. T&H sin pre shave er utrolig god, men den fungerer kun sammen med T&H sine egne kremer. Med andre kremer og såper tar den rett og slett bort piffen fra skummet. Veldig merkelig og ikke minst synd, for jeg liker den veldig godt. Jeg har Taylor sin pre shave, men jeg har ikke fått rotet meg til å prøve den enda. Jeg har også testet Anthony sin pre shave. Selv om den var effektiv og gjorde jobben sin greit, likte jeg ikke lukten.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke så stor tro på pre-shave oljer, så jeg har ikke prøvd ut noen slike, men krem og særlig gelé er gjerne en del mer fuktige og oljete enn skum så selv om du muligens alltid vil ha et problemområde på halsen har jeg tro på at det hvertfall blir bedre med det du har bestilt nå.

 

Siden du kjøper krem og såpe, har du kost?

 

Ja, kjøpte en kost sammen med Vision-høvelen.

 

Når det gjelder blader har jeg ikke kommet til Feather (kjøpte en slik testpakke som ble anbefalt tidl. i tråden), til nå er Merkur og Wilkonson testet. Vanskelig å utpeke en favoritt, så langt.

 

Det som krasjer mellom Vision og Ultra Shave er at kremen henger seg godt fast i selve høvelen, noe som er overkommelig, men litt irriterende i perioder. Må bruke mye vanntrykk og varmt vann for å skylle det av under barberingen.

 

Er det ikke deilig å kunne barbere seg uten å måtte gå i butikken og kjøpe dyre Gillette-blader? ;-)

Endret av Vidi
Lenke til kommentar
Har du testet forskjellig oppskummingsteknikker? I tillegg til den jeg nevnte litt lenger opp, er denne meget effektiv i lag med visse typer såper.

Har ikke hatt tid til å prøve den mer en 2 ganger. Men skal teste den igjen med den metoden du har beskrevet over. Har ikke noe annen erfaring med såpe enn med den omega såpen som fulgte med kosten og stativet mitt. Og den er litt annerledes.

Lenke til kommentar
Er det ikke deilig å kunne barbere seg uten å måtte gå i butikken og kjøpe dyre Gillette-blader? ;-)

 

Jepp :) Samtidig så bruker jeg nok like mye eller mer på å kjøpe alskens høvler, kremer, osv. Men så er jo barbering de siste årene blitt en hobby i stedet for noe jeg før ikke likte noe særlig, så det er absolutt verdt det! Hadde ikke gått tilbake til Gillette-høvel og skum fra boks om jeg hadde fått det gratis resten av livet!

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve meg litt frem med noen nye blader til HD34 min.

 

http://westcoastshaving.com/index.php?main...dex&cPath=4

 

Mener å ha lest at de Israeli Personna skal være helt overlegne, men de er jo mistenkelig billige i forhold til Gillette og Wilkinson...

 

Kan noen fortelle om erfaringer med Wilkinson, Israeli Personna, Crystal, DORCO osv?

 

Har selv prøvd Merkur, Gillette og Feather (er vel de vanligste her), vil høre erfaringer om andre :)

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle om erfaringer med Wilkinson, Israeli Personna, Crystal, DORCO osv?

 

Har selv prøvd Merkur, Gillette og Feather (er vel de vanligste her), vil høre erfaringer om andre :)

 

Har ikke prøvd alle av de øverste du nevner, men til nå er i alle fall Feather favoritten min. En tråd på Barbershop-forumet bør gi deg litt mer info, men tror ikke de er ferdige med å teste alle bladene ennå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Glemte selvfølgelig den fristen.

 

Skulle inn nå og investere i den lovende trumpers rose barberkremen, og hva skuer mine lyseblå?

 

Standard Delivery £19.50 :omg:

 

Må være noe som ikke stemmer her...?

 

Fraktprisen stemmer dessverre, Mankind tar hinsides mye for frakt... Det er billigere for deg å bestille den direkte fra Trumper sin hjemmeside, der koster den ca 12£ etter de har trukket fra VAT og frakten ligger på rett over 8£.

Lenke til kommentar

Har dere forresten hatt noen flotte barberinger i det siste? Har jo vært dødsens stille i denne tråden noen uker. :/

 

Gårsdagens barbering var helt super, var veldig artig å teste ut gavesettet jeg vant hos barbershop.no. Veldig spesielt å bruke en såpass grov kost, jeg har blitt såpass bortskjemt med myk grevling, men jeg likte det veldig godt. Var nesten som å bruke en skrubb på kjakan!

post-26550-1210872392_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mesa want...

 

Jeg prøver å live litt opp jeg også da ;)

 

Jeg snakket med naboen i går. Hun driver en sånn parfymebutikk ting.

Så jeg nevnte diverse merker. Og så vidt jeg vet er vell Geo F Trumper noe av det beste som finnes?

 

Uansett hun hadde aldri hørt om det og synes det var rart at de skulle vere blant de beste når hun ikke hadde hørt om det.

 

Men er det mulig å få noen butikker til å selge dette i norge? Siden de er så sære at de ikke selger det til flere nettbutikker må vi jo bestille fra england, noe som kanskje er litt dyrt.

 

 

Men til saken; jeg trenger ny krem/såpe. Og etter å ha prøvd diverse produkter fra Trumper kommer jeg nok til å gå for de. Er det billigst å bestille rett fra de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...