Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt ytterligere forhandlinger med min mor, men hun nekter meg enda å ta inn DE-blad i huset. Hun er sikker på at jeg kommer til å rote dem bort slik at min 11 år gamle søster skader seg på dem.

Hvis hun er 11 år burde hun vel klare å gjøre koblingen "skarp ting -> farlig".

Hun gjør nok det, men min overbeskyttende mor tror tydeligvis det omvendte. Hvor patetisk det enn høres ut så endre jeg vel opp med å bestille utstyr i smug. Som sagt, jeg har ikke all verden med skjeggvekst (er 18 år) men Gillette klarer ikke å fjerne alt av ansiktshår. Før eller senere blir det uansett en nødvendighet.

Lenke til kommentar

Har lagt merke til det bellegget jeg også. Men ligger bare på steder jeg ikke ser så har ikke gjort så mye med det enda. Skyller man den bra skal den vell ikke bli så veldig skitten. Er vell ikke så mye man kan gjøre bortsett fra å skylle grundig i det daglige renholdet-

Lenke til kommentar

Har brukt en Edwin Jagger-høvel siden rett etter påske, og er knallfornøyd - aldri før har det vært så deilig å barbere seg, og aldri før har resultatet blitt så bra :D Høvelen er funksjonell og fin, metallesken er tøff. Valgte Merkur-blad, pingle som jeg er :p Blir feather blad nå som teknikken holder på å sitte, men har enda mye igjen av merkur-bladene. Shaving gel-en imponerer mye, helt annen følelse enn jalla gilette-skum, deilig lukt og knall effekt.

Bestilte fra barbershop.no:

Barberhøvel Edwin Jagger i metalleske

Merkur Super Platinium barberblader 10-pakning

Recipe For Men Clear Shaving Gel

Noen som har prøvd den spesialhøvelen til Merkur? "Merkur barte og øyebrynshøvel"

Lenke til kommentar

Flott! Det virker som om alle tre var ganske ulike så du vil nok spare mange våtbarbérere for å ende opp med feil scuttle.

Ellers kan jeg legge til at jeg akkurat prøvde ut et par Man-U produkter. Hvor barberkremen slo helt feil, skummet var vanskelig å få frem og jeg fikk aldri skikkelig kremet konsistens, men heller et veldig luftig og lett skum som forsvant fra huden relativt raskt. Den er sannsynligvis en del bedre direkte på huden, men jeg ble altså ikke imponert sammen med kost.

Aftershave fra Man-u likte jeg dog godt. Siden den er fetere enn mange andre aftershaves føltes den ikke så rå på min heller tørre hud og mentolen både luktes og føles. Huden føltes kald og frisk etter påføring og selv nå omtrent en time senere kjenner jeg at maska er trangere enn vanlig men likevel ikke tørr.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Jeg har lagt ut en test av de tre ulike scuttles jeg har kjøpt her. Om det er andre her inne som lurer på hvilke av de tre store man bør satse på, kan den være en god pekepinn. :)

Du er flink til å skrive! :)

Flott review, fikk nesten lyst til å kjøpe scuttle før jeg har kjøpt høvel engang. Hehe...

Lenke til kommentar
Ellers kan jeg legge til at jeg akkurat prøvde ut et par Man-U produkter. Hvor barberkremen slo helt feil, skummet var vanskelig å få frem og jeg fikk aldri skikkelig kremet konsistens, men heller et veldig luftig og lett skum som forsvant fra huden relativt raskt. Den er sannsynligvis en del bedre direkte på huden, men jeg ble altså ikke imponert sammen med kost.

Høres ut som du har for mye vann. Prøv å begynn med lite og heller jobb deg oppover. Har Men-u selv, og merker utrolig forskjell på de gangene jeg får til konsistensen og ikke. (men-u syntetisk kost)

illegal url

Forøvrig vil jeg anbefale noe så ukomplisert som NIVEA sin hvite "sensitive skin" after shave. Kjøpes på dagligvareforretningen til en rimelig penge og overrasket positivt. Ikke for fet og ikke for tynn, veldig smørevennlig. Mild lukt. Flere som har erfaringer med den? (som gjerne har prøvd litt og kan si noe om forskjellen.)

Tenkte jeg skulle investere i en Trumper's rose shaving cream som folk skryter så fælt av, er det noen som har prøvd denne og ikke har den som favoritt?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Høres ut som du har for mye vann. Prøv å begynn med lite og heller jobb deg oppover. Har Men-u selv, og merker utrolig forskjell på de gangene jeg får til konsistensen og ikke. (men-u syntetisk kost)

Siden det var første gang med den startet jeg med nesten ingenting vann og la til mer og mer og etterfylte på med krem to ganger når det ble for vått, men likevel fikk jeg rett og slett ikke noe godt resultat.

illegal url

Merkelig.. og fikset.

Tenkte jeg skulle investere i en Trumper's rose shaving cream som folk skryter så fælt av, er det noen som har prøvd denne og ikke har den som favoritt?

Favoritt her hvertfall. Den gir veldig tykk krem og gir et slags oljete lag på huden som selv etter flere høveldrag ligger igjen. Men du spurte vel egentlig etter negative omtaler, så der stopper jeg. :)

Lenke til kommentar

Husker du å ha vann i ansiktet før du påfører men-u'en? Det er viktig. Prøv å heller ha en litt for tykk konsistens og vær nyvåt i ansiktet, så du får en tykk kremete påføring istedet for tynt skummet.

btw. er alle Trumper's kremene like utenom duften, eller har Rose-varianten en annen konsistens også siden den er en desidert favoritt?

Lenke til kommentar

For ett par uker siden fikk jeg vareprøver fra trumpers. Var mye snacks der. Personlig likte jeg almond best. De andre var gode, men almond luktet utrolig godt. Følte meg som en jente der jeg sto og dillet for meg selv :!:

Konsistense var forsovidt lik på de de jeg prøvde. Men tror ikke jeg fikk med rose.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Jeg fikk nylig en vareprøvepakke fra Trumper's, og der var det med Rose-krem. Prøvde den i går. Likte den godt, både duft-, -kvalitets- og resultatmessig, men tror allikevel ikke jeg kommer til å kjøpe den med det første. Å bruke den hver dag blir nok litt i meste laget ...

På den annen side var den jo mye, mye bedre enn den andre kremen fra pakken som jeg har testet ut, nemlig Coconut Oil. Luktet ikke helt bra (ser for meg at kokosnøttolje som så vidt har begynt å harskne litt, lukter slik).

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg begrense friksjon under barbering? Har forsøkt med olje (ZIRH Prepare), men dette ga ingen forbedring. Har kraftig skjeggvekst og sliter naturligvis mer med bart- og hakeområdet.

Barberingssåpe, barberkrem, gelé, skum, hva er best og hva kan jeg supplere med før og etter?

Lenke til kommentar

Barberkrem er nok et par steg forran både såper og skum og finnes i et veldig stort utvalg og er nok det de fleste som går bort fra Rema-produktene ender opp med. Men for deg kan gelé muligens være et bedre valg. Min egen erfaring er at gelé gir mindre friksjon og jeg har lest ( nb, ikke ta mitt ord på det ) at gelé passer bedre for kutting av lengre skjegg. En annen fordel med gelé er at du ikke nødvendigvis trenger kost ( den jeg har er hvertfall så rennende at jeg lett kan fordele en dash mellom hendene og masere inn direkte på fjeset ) så påføringen går både raskere og etter en feilslått test trenger du ikke sitte igjen med en dyr grevling du ikke får brukt.

Hvilke produkter bruker du per i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...