Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Jepp. :) Jeg har (eller hadde) samme problem som deg da vasken på badet er relativt liten, det er det som er så genialt med en slik scuttle. Den er i praksis to kopper smeltet sammen til en, så den er helt hul. Det varme vannet innvednig holder skummet godt og varmt mens man barberer seg. Herlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ihvertfall sett at de selger Excel blader på Clas Ohlson, så du kan sikkert få påfyll der og. Merkverdig dette her da, at jo lenger man går BAK i tid, jo bedre barberhøvler. Noen som har brukt det som var før Excel og da? Contour, var det ikke?

Det var Contour, og så sensor og så sensor excel...tar jeg ikke helt feil.

Contour var vel det min far hadde, mens jeg startet på sensor. Excel startet vel med to blader og så tre, men nå er det vel 4.

sånn litt korrigering av det jeg skrev. så mente jeg at Gillette Sensor serien inkludert Excel er etter min mening de beste "safety" høvlene.

Lenke til kommentar
Er det hull ned til vannet i din scuttle?

Tåpelig at meg å spørre når du klart ser svaret på bildene dine.

I mange klassiske scuttles er det hull i den øverste koppen ned til den nederste slik at overflødig vann skal renne tilbake. Dette er flott når du bruker en permanent såpe, men når du bruker krem er det ikke like hendig.

Lenke til kommentar

Det pussige med en slik scuttle er at designet bare er et par år gammelt. Så vidt jeg vet startet fenomentet med en kar som heter Dr. Chris Moss som designet den første scuttle av denne typen, og etter å ha blitt testet på shaveblog.com ble den veldig populær på mange barberforum. Den orginale er relativt liten og passer ikke til å skumme opp kremen, den er ment som et oppbevaringsted for å holde kosten varm mellom passeringer. Den jeg har er såpass stor at det ikke er noe problem å blande skummet direkte i den. Testet den i dag morges og den fungerte helt supert! I tillegg ser den rålekker ut på badet. :)

Lenke til kommentar

Nytt høydepunkt i dag Med Geo F. Trumpers rose shaving cream. Den lå som et oljelag igjen på huden selv etter at jeg hadde dratt over med Futuren på 6 som gjorde at jeg kunne være mye mer aggresiv enn tidligere. Mot hårene på 6 kunne jeg mange plasser fullføre med på andre runde med en syvdagers. Clinique gel og Men-U krem står så for tur for å sjekke om det er Geo's som er så god eller det jeg har brukt tidligere som er dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ytterligere forhandlinger med min mor, men hun nekter meg enda å ta inn DE-blad i huset. Hun er sikker på at jeg kommer til å rote dem bort slik at min 11 år gamle søster skader seg på dem.

Uansett, hun har vært ute og reist og kom med en Davidoff Adventure after shave, en lukt som falt meg godt i smak.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt ytterligere forhandlinger med min mor, men hun nekter meg enda å ta inn DE-blad i huset. Hun er sikker på at jeg kommer til å rote dem bort slik at min 11 år gamle søster skader seg på dem.

Uansett, hun har vært ute og reist og kom med en Davidoff Adventure after shave, en lukt som falt meg godt i smak.

Det er en av de vanligste generaliseringene folk gjør om De-blader og tradisjonell barbering, at det er så utrolig farlig og at man kutter av seg hodet om man ikke er forsiktig. Jeg fikk kanskje et par småkutt de førte gangene, men nå kan jeg barbere meg i all hast uten en skramme. Det er ikke så lett å skjære seg som folk tror. Når det gjelder bladene så bare ha de i den lille plastesken som følger med bladene, så er det helt trygt. I stedet for å kaste bladene smetter du de inn i en liten "lomme" under plastesken. Så lenge du holder høvelen og pakken med bladene trygt oppbevart skal det ikke være noen fare :)

Lenke til kommentar

Hvis hun er 11 år burde hun vel klare å gjøre koblingen "skarp ting -> farlig".

Uansett, handlet inn en Taylors Rose Shaving Creme for litt siden. Kanskje litt søt lukt, men det går helt greit, og dessuten glir bladet sykt bra! :thumbup:

Den kommer jo til å vare i 100 år da, og jeg skal prøve å holde meg fra å handle inn alt for mye forskjellig på en gang :p

Edit:

Hvis du roter de bort ja, da kan hun jo skade seg på de. Men da får du la være å rote de bort. Dessuten er det bare sunt å skade seg litt :p

Endret av pwnde
Lenke til kommentar
Huff mach 3 ^^

Han kunne jo prøvd feather viss DE er utelukket. Viss ikke kjør feather alikevell ^^

Hva er det som er så gærent med mach3? ;) Eneste grunnen til at jeg bruker den er fordi jeg bomsa masse barberutstyr i militæret (var adm.ass :D) og har beholdt høvelen.

Lenke til kommentar

Leser du litt i denne tråden merker du fort at det er litt andre ting enn gillette vi har fokus på her.

Her er 4 ting jeg synes er negativt med mach 3:

-Lite rom mellom bladene som gjør at du må skylle mye.

-Pris. Mach 3 er svindyrt i forhold til DE blader.

-Sløvere enn andre produkter.

-Jeg synes mach 3 gir dårligere barbering.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Huff mach 3 ^^

Han kunne jo prøvd feather viss DE er utelukket. Viss ikke kjør feather alikevell ^^

Hva er det som er så gærent med mach3? ;) Eneste grunnen til at jeg bruker den er fordi jeg bomsa masse barberutstyr i militæret (var adm.ass :D) og har beholdt høvelen.

1. for min del må jeg bytte blad hver 2 eller 3.uke. for etter 6-7 gangen begynner den å bli enda sløvere enn den egentlig er.

jeg hadde et eksperiment her om dagen der jeg barberte meg med en gillette først og kjørte over med en merkur etter på.

må da innrømme at det var skremmende mye hår som ble med på siste tur med Merkur selv om jeg etter min mening hadde barbert meg ganske bra etter første gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...