Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den samlepakken med barberblader ser jo skikkelig snasen ut. Dyrt å få den fraktet hit til lands?

Jeg mottok for øvrig i dag den nye Tabac-såpen min, i original skål. Ikke fra Shavemac, men fra en amerikansk nettbutikk, noe som er komplett idiotisk siden såpen er tysk, men jeg oppdaget dessverre Shavemac litt for sent. Iallfall: dette er skikkelig vare. Meget enkel å skumme opp; trengte ikke så mye anstrengelse som C&E-såpen, og skummet ble tykkere og glattere. Jeg liker også lukten, som er ganske så gammeldags (tror tyskerne kan sin old-school (eller "alte Schule" eller hva de nå måtte kalle det)). Sist men ikke minst er skålen, av stentøy, meget stilig.

Dette er skumle saker. Jeg sitter allerede nå og planlegger hva min neste "acquisition" skal bli.

Lenke til kommentar
Dette er skumle saker. Jeg sitter allerede nå og planlegger hva min neste "acquisition" skal bli.

^ Dette!

For et par dager siden kjøpte jeg bla. en tub Geo F. Trumpers Rose fra mankind.co.uk, og litt annet kjekt som en pre-shave scrub, en shaving gel, en aftershave, en lotion og noe annet, og om du ser på prisene der forstår du fort at dette ble heller dyrt.

Dette er virkelig noe du blir hektet på, og DE razors er virkelig en gateway drug tool til andre og hardere utgifter. De som påstår at du sparer penger på dette fordi du ikke trenger å kjøpe dyre Mach3-blader og barbérkrem er direkte løgnere! :p

Lenke til kommentar
Den samlepakken med barberblader ser jo skikkelig snasen ut. Dyrt å få den fraktet hit til lands?

Frakten til Norge kostet 4.50$. Sånn ca ingenting med andre ord. Totalt ble det 130 kr ferdig levert til Norge.

Dette er virkelig noe du blir hektet på, og DE razors er virkelig en gateway drug tool til andre og hardere utgifter. De som påstår at du sparer penger på dette fordi du ikke trenger å kjøpe dyre Mach3-blader og barbérkrem er direkte løgnere! :p

Jeg vet. Man kan spare penger på det om man har beinhard selvkontroll (og kanskje mister tilgangen til internett :p), men de færreste klarer nok det. Det viktige spørsmålet er vel om man angrer på å ha brukt såpass med penger på dette? Jeg vet i alle fall at for min del har hver krone jeg har brukt på dette vært en solid investering i min egen velvære. Jeg angrer ikke et sekund. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg koste meg faktisk også med barberingen i de gode gamle Mach3-dagene. Av alle Gilette sine flerbladshøvler er det nok Mach3 jeg liker best, og selv nå er den helt grei så lenge den blir brukt med et nytt blad, i lag med en skikkelig krem/såpe og ikke minst en kost. Gilette sin guffe på boks kommer jeg derimot aldri til å savne!

Det har vært en del snakk om barberingsteknikker her i tråden og hvordan man best mulig skal gjenomføre en barbering. Denne fyren burde være en inspirasjon for oss alle:

:p

Lenke til kommentar

Etter seks ukers venting dukket endelig hentelappen opp på posten i dag. Pakken fra Georgetown Pottery hadde ankommet! Leveringstiden var imponerende, en uke etter den ble sendt fra USA var den fremme her i Bergen. Jeg tenkte jeg skulle lage en klassisk unboxing post, so here goes:

Definitift ikke noe å si på innpakningen:

georgetown.scuttle%20-%201.jpg

georgetown.scuttle%20-%202.jpg

georgetown.scuttle%20-%203.jpg

Selve koppen er et lite kunsverk. Jeg synes i alle fall den er mektig flott der den står. :)

georgetown.scuttle%20-%204.jpg

georgetown.scuttle%20-%205.jpg

georgetown.scuttle%20-%206.jpg

georgetown.scuttle%20-%207.jpg

georgetown.scuttle%20-%208.jpg

Synes ikke prisen var så ille, totalt kostet den meg 300 kr ferdig levert til Norge. :)

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Forresten noen som har prøvd Gillette Sensor-Excel og kan si hvordan den er? Skal visst være den beste høvelen til Gillette. Men selve høvelen finnes jo ikke å få tak i noe sted.

Det er min "hurtig" shaver. siden jeg må ofte gå ihvertfall 3-4 runder med Merkuren. har jeg dårlig tid og jeg må barbere meg så har jeg alltid brukt Sensor-Excel. jeg prøvde med med Fusion for noen måneder siden men den var bare pyton...og den batteridelen lugget mer enn det hjalp.

Sensor-Excel er desidert for meg den beste høvelen, du får nesten ikke tak i den lenger...du kan være heldig å finne en i en eller annen dagligvarebutikk eller kiosk som kjøpte den inn engang og ikke fått solgt den.....det er uheldigvis bare SPAR tror jeg som har bladene også ihvertfall der jeg bor....

men hvis du skal sammenligne så merker til og med kona forskjellen på merkur og Gillette.....det blir tettere med Merkur....men Gillette er en god nr 2 høvel :)

det beste er at bladet faktisk varer lenger enn Mach og fusion men ingen konkurrent til ettbladshøvelen.

Lenke til kommentar
Sensor-Excel er desidert for meg den beste høvelen, du får nesten ikke tak i den lenger...du kan være heldig å finne en i en eller annen dagligvarebutikk eller kiosk som kjøpte den inn engang og ikke fått solgt den.....det er uheldigvis bare SPAR tror jeg som har bladene også ihvertfall der jeg bor....

Har ihvertfall sett at de selger Excel blader på Clas Ohlson, så du kan sikkert få påfyll der og. Merkverdig dette her da, at jo lenger man går BAK i tid, jo bedre barberhøvler. Noen som har brukt det som var før Excel og da? Contour, var det ikke?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...