Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.barbershop.no/merkur-futur-tradisjonell-barberhovel?gclid=CjwKEAiA0uGmBRDwj7mE1v-LlCYSJADxH16OpugegDp81nK9ojSbR6HZSx6h71G-5GxpdbhbDUQwoBoC7QXw_wcB

Fytti rakkern for en høvel! Har hatt en gammel DE-høvel fra Gilette i omtrent 1 år nå, men denne høvelen fra Merkur knuser Gilette sin gamle langt ned i støvlene og videre!

Aldri har jeg opplevd en bedre barbering. Tett og jevn, effektiv og enkel å bruke. Rett og slett helt fantastisk! Sammen med Feather blad er den det beste jeg har prøvd noen gang. Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Jeg merker ærlig talt ingen forskjell på høvlene. Har en rimelig dyr Merkur og en jeg betalte fire dollar for på Deal Extreme, og de oppleves stort sett likt. :p På bladene merker jeg imidlertid stor forskjell, og etter å ha prøvd ørten varianter holder jeg meg stort sett til Feather.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Muhle R89 og diverse blader. Foreløpig har jeg forsøkt Astra Pro og Feather. Og foreløpig er jeg langt fra frelst... Jeg vil tro mye skyldes teknikk. Etter fire forsøk merker jeg at det blir bedre for hver gang, men spesielt i halsregionen blir det et lite blodbad. Jeg får også veldig sår hud, noe jeg aldri får med vanlig Gilette eller barbermaskin. Nå har jeg tatt pause noen uker for å la huden hvile før neste forsøk.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Muhle R89 og diverse blader. Foreløpig har jeg forsøkt Astra Pro og Feather. Og foreløpig er jeg langt fra frelst... Jeg vil tro mye skyldes teknikk. Etter fire forsøk merker jeg at det blir bedre for hver gang, men spesielt i halsregionen blir det et lite blodbad. Jeg får også veldig sår hud, noe jeg aldri får med vanlig Gilette eller barbermaskin. Nå har jeg tatt pause noen uker for å la huden hvile før neste forsøk.

Bruker du andre produkter i forkant/etter barbering? Dette spiller stor rolle. Også vær klar over hvilken vei hårene vokser. Da blir barberingen en mye bedre opplevelse :)

Lenke til kommentar

Bruker du andre produkter i forkant/etter barbering? Dette spiller stor rolle. Også vær klar over hvilken vei hårene vokser. Da blir barberingen en mye bedre opplevelse :)

Har barbert meg med vanlig gel (tror det er Gillette noe) - har ikke kjøpt børste enda, men kommer nok til å gjøre det - og alltid etter en dusj. Jeg har aldri hatt noen problemer med f.eks Gilette Mach 3/Fusion/Turbo eller-hva-vi-er-oppe-i og ble overrasket over hvor annerledes dette skulle være. Dessverre ikke med særlig positivt fortegn enda. Har fortsatt troen, men ble absolutt ikke "frelst" som så mange andre ser ut til å ha blitt. Spesielt om man leser anmeldelser på Barbershop.no.

Lenke til kommentar

Har barbert meg med vanlig gel (tror det er Gillette noe) - har ikke kjøpt børste enda, men kommer nok til å gjøre det - og alltid etter en dusj. Jeg har aldri hatt noen problemer med f.eks Gilette Mach 3/Fusion/Turbo eller-hva-vi-er-oppe-i og ble overrasket over hvor annerledes dette skulle være. Dessverre ikke med særlig positivt fortegn enda. Har fortsatt troen, men ble absolutt ikke "frelst" som så mange andre ser ut til å ha blitt. Spesielt om man leser anmeldelser på Barbershop.no.

Godt forarbeid er ekstremt viktig om en skal bruke denne metoden, sikker på at du vill bli fornøyd om du skaffer deg en god krem og børste :)

Lenke til kommentar

Har ofte blitt sagt at ordentlig såpe og børste har langt større effekt enn selv høvelen; bli kvitt driten på boks og prøv med det gode gammeldage - da vil du nok merke langt større forskjell.

Lenke til kommentar

Handler vel mer om teknikk og kjennskap til egen anatomi enn noe annet. Jeg bruker ingen produkter før eller etter, ei har jeg gjort det de 8 årene jeg har brukt DE-høvel, men har aldri hatt noen problemer med sår hud eller blod.

Redigert: Er helt enig at høvelen og kjennskap til bruken av denne, riktig blad samt såpe/krem av kvalitet er viktig for godt resultat

Endret av Gendarmerie
Lenke til kommentar

Jeg får starte med å kjøpe meg en god børste og krem. Først og fremst har problemet så langt vært at jeg veldig lett får små kutt og sår. Takk for råd.

Ta deg en tur på bodyshop om du ikke har en lokal butikk som selger andre kjekke produkter :) Jeg trives godt med deres krem, børstene vet jeg ikke med(de er jo dyrevernere så det er noe syntetisk greier)

Lenke til kommentar

Jeg får starte med å kjøpe meg en god børste og krem. Først og fremst har problemet så langt vært at jeg veldig lett får små kutt og sår. Takk for råd.

Ta deg en tur på bodyshop om du ikke har en lokal butikk som selger andre kjekke produkter :) Jeg trives godt med deres krem, børstene vet jeg ikke med(de er jo dyrevernere så det er noe syntetisk greier)

Noen spesiell krem du tenker på da? Og jeg mener barberkrem. Ikke ansiktskrem og denslags. :)

Lenke til kommentar

Noen spesiell krem du tenker på da? Og jeg mener barberkrem. Ikke ansiktskrem og denslags. :)

Barberings-krem :) Vill også anbefale å bruke en etterbarberingskrem, jeg bruker en fuktighetskrem med litt god lukt fra crabtree & evelyn

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er mitt første innlegg i denne tråden.

Fikk min nye Müle R89 i posten i dag og har akkurat testet den ut. Første gang jeg bruker denne type barberingsverktøy, har kun prøvd Gillette Fusion Power før.

Jeg må si det gikk lekende lett, ingen sår/blod og visuelt er resultatet meget bra.

Tok det i to omganger, den ene gangen med hårveksten og den andre horisontalt.

Det eneste jeg stusser litt på er at jeg fremdeles kan kjenne stubbene.. hvordan kan jeg barbere enda tettere?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er mitt første innlegg i denne tråden.

Fikk min nye Müle R89 i posten i dag og har akkurat testet den ut. Første gang jeg bruker denne type barberingsverktøy, har kun prøvd Gillette Fusion Power før.

Jeg må si det gikk lekende lett, ingen sår/blod og visuelt er resultatet meget bra.

Tok det i to omganger, den ene gangen med hårveksten og den andre horisontalt.

Det eneste jeg stusser litt på er at jeg fremdeles kan kjenne stubbene.. hvordan kan jeg barbere enda tettere?

Da må du barbere mot hårene. Det kan fort oppstå irritasjon da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...