Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det være på grunn av kokosoljen i sticken du kjøpte? Vet at flere kremer som er laget for mer sensitiv hud har koksolje som en hovedingrediens.

Nå vet jeg ikke akkurat hva slags ingredienser denne sticken inneholder, men hvis det stemmer at den har kokosolje i seg, og at det hjelper for sensitiv hud - så gjør det i hvertfall ikke barberingen noe verre!

Men, nei, er overbevist om at det i hovedsak er teknikken man bruker når man "skummer inn skjegget" som er hovedårsaken til min suksess med såpe-stick fremfor andre typer. Skal bestille noen flere sticker, bare for å utforske litt :)

Merker at all den fuktigheten man dynker seg i for å gjøre skjegget mykt, har en veldig negativ effekt på huden min. Det er nesten som at huden svulmer litt opp når jeg fukter ansiktet for mye/over for lang tid. Det gjør ikke bare at skjeggstubbene forsvinner litt inn i huden, men det skaper jo også en veldig ru og følsom overflate for barberbladet, som man så skal "skrape" over huden.. sier seg jo nesten selv at det blir et ublidt møte med kniven for huden da :(

Når jeg bruker sticken - så får jeg skjegget mykt på veldig kort tid - bruker vel i snitt ca. 1 min på å skumme det opp, og får da mer enn god nok konsistens på skjegget til å barbere med en gang. Da har ikke huden rukket å tiltrekke seg noe særlig fuktighet, så underlaget/huden er fortsatt stramt og glatt.

Endret av andjoha
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et spørsmål til forsamlingen.

Hvor shopper dere? Er det kun hos barbershop.no (en ypperlig butikk) eller går dere til andre forhandlere også?

Hvorfor spør jeg? Er egentlig bare nysgjerrig :)

Jeg handler mest på ebay, men bruker også barbershop connaughtshaving.com, Shaving.ie og Giftsandcare.com

Lenke til kommentar

Et spørsmål til forsamlingen.

Hvor shopper dere? Er det kun hos barbershop.no (en ypperlig butikk) eller går dere til andre forhandlere også?

Hvorfor spør jeg? Er egentlig bare nysgjerrig :)

Jeg handler mest på ebay, men bruker også barbershop connaughtshaving.com, Shaving.ie og Giftsandcare.com

Handler mest på barbershop greit å støtte en Norsk butikk som faktisk er ganske billig..

Blader etc er vel ebay og connaughtshaving.com, evnt også for ting barbershop ikke har.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til de som bor rundt skien er det en ypperlig butikk der. Han har forresten også nettsider: http://www.good-old-days.no/index

Og for å si det sånn han kan barbering. Han som driver den gikk i lære som barberer på en salong i bergen i gode gamle dager da dette fremdeles var normalt. Hvis du har lyst å støtte opp om norske butikker er dette en av de som absolut fortjener det.

Lenke til kommentar

Eg har brukt barbershop, men dette er første gang eg bestilte også, men eg kjem til å bruke dei i fremtiden også når ting skal oppgraderes! Meget fornøyd med service og hurtighet på sendinga deres.

Barberblad derimot kjem eg til å holde meg til ebay etter å ha bestilt 100pk med Astra blader til 93 kroner! Mye penger å spare!

Må sei eg vart frista til å ta ein tur til Skien for å reise på "Good Old Days" salongen! Virker som en meget god opplevelse!

Lenke til kommentar

100 Derby Extra til $9.99.

Det må vel kalles en bra deal!

Kva er den beste dealen; US$9.99 + US$12.99 i frakt eller US$0.99 + US$21.99 i frakt? Det interessante er kva det vil koste å få vara i hendene, ikkje korleis kostnadane vert fordelt. Desse blada kostar US$22.98 for ein nordmann, så enkelt er det. (Sistnevnte pris er hypotetisk, men det ville ikkje overraske meg om du finn den ein stad.)

Bestshave har betre pris på både produkt og frakt. Eg hadde ikkje tatt i mot 100 Derby-blad om eg fekk ti dollar, men 100 Astra Platinum-blad til totalt $13.39 (~80 kr akkurat no) er eit godt kjøp etter mi meining.

Lenke til kommentar

200 Derby Extra for 10 pund.

Det står 12, men når du komner i kassa blir det 10 (tror prisene som er skrevet i blått gjelder for UK). Frakt er omkring 4 pund, men er virkelig verdt det - de leverer lynkjapt.

Ellers har de sånne fine samlepakker med mange ulike merker til en billig penge.

Nettsiden er litt dårlig designet og organisert, men de leverer så absolutt.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

200 Derby Extra for 10 pund.

Det står 12, men når du komner i kassa blir det 10 (tror prisene som er skrevet i blått gjelder for UK). Frakt er omkring 4 pund, men er virkelig verdt det - de leverer lynkjapt.

Ellers har de sånne fine samlepakker med mange ulike merker til en billig penge.

Nettsiden er litt dårlig designet og organisert, men de leverer så absolutt.

Leverer Connaught Shaving lynkjapt? Hvor lang tid bruker det hos deg?

Jeg har bestilt et par dusin ganger derifra, og det tar som regel to til tre uker.

I motsetning til Shaving.ie som klarer å levere på en uke.

Jeg stiller forøvrig ikke et kritisk spørsmål, jeg ble bare overrasket og nysgjerrig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...