Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis noen kjører forbi en sparkjøp butikk, sving gjerne innom. Her selger de Erasmic barberkrem for 35 kroner. Skummer veldig lett, har en behagelig duft og er veldig grei å barbere med. Et flott produkt.

De selger også en shave stick, men den er bare søppel. Jeg får mer skum fra et hviskelær. Litt synd, for den lukter godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg gått igjennom en del forskjellige barberblad, har vel gjerne funnet ut at det jeg liker best er feather sine.

Jeg sliter med å blande skum i en vanlig (liten) bolle. (Får det ikke til å skumme nok, noen tips?) Det går kjempefint hvis jeg går i kjøkkenskapet og henter meg en frokostbolle og skummer i den. (Den er jo noe større for å si det forsiktig)

Lenke til kommentar

Da har jeg gått igjennom en del forskjellige barberblad, har vel gjerne funnet ut at det jeg liker best er feather sine.

Jeg sliter med å blande skum i en vanlig (liten) bolle. (Får det ikke til å skumme nok, noen tips?) Det går kjempefint hvis jeg går i kjøkkenskapet og henter meg en frokostbolle og skummer i den. (Den er jo noe større for å si det forsiktig)

Jeg var tenkt å si at du kunne bruke en liten frokostblandingtallerken, men det har du gjort. Jeg har byttet til det nå, og det funker fett med mindre jeg skal på reis - da tar jeg den ikke med.

Har du sett videoene på youtube med Mantic59? Han er flink.

Skjønner ikke hvorfor, men kanskje du faktisk får fysisk kontakt med mer av kremen om du bruker stor bolle. Jeg har endelig funnet en teknikk som funker bra og det er akkurat passe bløtt. Fornøyd med det :)

Lenke til kommentar

Var nesten klar til å bestille startpakka, men synes 103 spenn var litt stivt for frakt, veier vel ikke så jævla mye denne pakka..123 spenn kan jeg få det levert på døra liksom!

Vanlig norgespakke koster så mye:) unsett hva du bestiller som skal ha sporing og forsikring.
Lenke til kommentar

Vanlig norgespakke koster så mye:) unsett hva du bestiller som skal ha sporing og forsikring.

Er vel blitt bortskjemt med "60 kroners" pickups points og netonet's sin gratis frakt :p

Noe jeg burde ha med når jeg først bestiller startpakka? Feather blades var de utsolgt for, så kjøper vel de på ebay

Lenke til kommentar

Er vel blitt bortskjemt med "60 kroners" pickups points og netonet's sin gratis frakt :p

Noe jeg burde ha med når jeg først bestiller startpakka? Feather blades var de utsolgt for, så kjøper vel de på ebay

Kjøp med blodstillerstift og andre kosmetikkprodukter du uansett trenger når du først handler.

Du kan jo kjøpe med en fempakning blad også, det er ikke så dyrt. Mens du venter på de fra ebay altså.

Jeg kjøpte 100-pack på ebay. Billig.

Lenke til kommentar

Hay!

Gjør med dette innlegget min inntreden i denne tråden. Har holdt på med wetshaving siden 07-08, men dog ikke vært så veldig eksperimentell av meg, annet enn at jeg har testet litt forskjellige kremer/såper. Har fortsatt den samme høvelen, kosten - og bruker de samme bladene(feather) som når jeg startet.

Begynte med wetshaving fordi jeg har ganske problematisk hud - fet ruglete sensitiv hud, som blir enda værre når jeg tilfører den fuktighet, og som lett gir sår og røde "nupper" når jeg barberer meg + ganske tjukke/harde skjeggstubber.

Følte at wetshaving var tingen for meg - da det gjorde disse problemene _mindre_, men de har langt ifra forsvunnet helt.

Jeg har f.eks. ikke kunne barbert meg mer enn to ganger i uken MAKS. Må la skjeggstubbene vokse ut igjen til en viss lengde før jeg kan ta de på nytt, hvis jeg vil unngå all denne "rødligheten".

Må også fortsatt bruke lang tid på å fukte skjegget før jeg barberer det vekk, typisk etter dusj, på med barbersåpe/krem, la det sitte flere minutter, skylle det av, for å så legge på nytt lag. Først da er skjegget blitt mykt nok til at jeg får barbert det av uten for mye rykk og napp. Problemet er at da er _huden_ gjerne blitt så forstyrret/ruglete/myk pga all fuktigheten, at det er vanskelig å få en skikkelig tett barbering! Ser fult av sorte små skjeggstubber inni huden, og hvis jeg går over flere ganger, især MOT skjeggretningen, så kommer disse røde store områdene med en gang..

Gjorde da en oppdagelse for noen dager siden, som virkelig har vært gull verdt for meg!

Lang histore kort: Bestefar driver også med wetshaving, noe jeg antar han alltid har gjort :p Men siden han ikke får kjøpt såpe lengre i vanlige butikker i norge, ber han meg alltid kjøpe med meg noen barbersåpe-sticks! når jeg er i utlandet. Har aldri skjønt hvorfor han vil ha sticks, og ikke "Ordentlig" krem eller såpe, men han om det..

Uansett, denne gangen bestemte jeg meg for å kjøpe en stick til meg selv også, bare for å teste det ut.. Kjøpte Wilkinson sword shaving stick - da det var det eneste de hadde. Og, nå vet jeg ikke om det er såpemerket i seg selv som skal ha æren for erfaringen min, eller bare det faktum at det er stick - MEN:

Etter jeg begynte barbere meg med denne såpen, så har de overnevnte problemene forsvunnet helt! Det er faktisk helt utrolig. Jeg har aldri opplevd å få i nærheten av en så tett barbering som nå, med så lite forstyrrelser i huden.

Teorien min er enkel: Når jeg smører inn skjegget mitt med denne sticken, så merker jeg at ALL såpen setter seg jo direkte på skjeggstubbene, ingenting/veldig lite på huden i seg selv! Så, jeg antar at når jeg så bygger opp skummelt med kosten, så jobber jeg mye mer med selve skjeggstubbene, og mye mindre med huden..

Dette gjør da at skjegget blir mykt og godt, uten at huden under blir myk og forstyrret!

Så, nå kan jeg ikke bare barbere meg mye raskere og tettere, men jeg kan også barbere meg oftere!

Kan derfor ikke få anbefalt nok dere som sliter med de samme problemene som meg, å prøve en stick.. Kanskje dere får samme erfaring :)

(Beklager det lange innelgget, men jeg er i en liten lykkerus nå som jeg skriver dette.. :D)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Til han som slet med å skumme opp i bolle lenger oppi tråden - har du prøvd å skumme opp direkte i ansiktet? For min del fungerer det bedre enn å skumme opp i en bolle, sikkert mest fordi jeg da blir tvunget til å bruke "lang tid" på skummet i ansiktet.

Lenke til kommentar

Testet denne idag

crema-liquida-dopo-barba-estero_1.jpg

http://www.barbershop.no/produsenter/proraso/proraso-liquid-cream-aftershave.html

7/10

+

Fukter/ tas opp av huden godt

Lukter godt

Lett å påføre

-

Kan nok føles litt fett på huden, men ikke noe ille

Ikke helt den beste til å roe ned huden

Får se an etter ha prøvd den par ganger til, men kan allerede si den er en av de bedre after shavene jeg har prøvd de siste par årene..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...