Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Testet ett par ganger med tradisjonell høvel, problemet mitt er i hovedsak at jeg ikke føler når jeg har rett vinkling på høvelen. (Bladet fungerer greit, helt ok glattbarbert, men skulle gjerne vist mer om hvordan jeg finner riktig vinkel. Noen tips?) Har en Mühle R89 med Derbyblader. En annen ting jeg lurer litt på er tallene som står på bladene, hva betyr disse? Bestilte meg i samme slengen en pakke med 20 blad (Astra,Dorco,Feather og Supermax Platinum) for å teste hvor stor forskjell det er på de forskjellige bladene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet ett par ganger med tradisjonell høvel, problemet mitt er i hovedsak at jeg ikke føler når jeg har rett vinkling på høvelen. (Bladet fungerer greit, helt ok glattbarbert, men skulle gjerne vist mer om hvordan jeg finner riktig vinkel. Noen tips?) Har en Mühle R89 med Derbyblader. En annen ting jeg lurer litt på er tallene som står på bladene, hva betyr disse? Bestilte meg i samme slengen en pakke med 20 blad (Astra,Dorco,Feather og Supermax Platinum) for å teste hvor stor forskjell det er på de forskjellige bladene.

Mellom 30-45 grader mot huden (ish), alt etter type høvel, blad og hud.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, herregud. Nå så jeg virkelig "lyset". Jeg fikk ikke dette her til å stemme, virket ikke som hårene ble borte i det hele tatt!

MEN så fant jeg ut at ene delen på 3-dels høvelen min satt opp ned (!). Da ble det jaggu noe annet. Haha :tease:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Må gi en positiv omtale til barbershop, hadde ikke kommet med ekstra blad i bestillingen min, sa ifra om dette i går. I dag kom bladene i posten pluss 5 ekstra feather blad. Raskeste og beste kundeservicen jeg har vært borti. (Serviceinnstilt til den store gullmedalje)

Takk diskutant, skal teste litt mer når jeg barberer meg i morgen, gleder meg til å teste featherbladene. Det er veldig uvant når jeg ikke kjenner noe og bare blir barbert....

Ps: ingen som kan fortelle meg hva tallene på barberbladene betyr? Hvis de betyr noe da.

Lenke til kommentar

Dette står sikkert nevnt tidligere i et innlegg, men jeg gidder ikke lese gjennom 149 sider for å finne det ut :p

Røde utslett under haken og nedover halsen etter høvelbarbering. Løsning?

Har prøvd kremer og sånt som man får på coopen. Er det noe som funker bedre?

Lenke til kommentar

Bruker du gilette-plastic-fantastic eller bruker du tradisjonell høvel?

1. Om du bruker gillette, kjøp tradisjonell høvel

2. Om du bruker tradisjonell høvel, sørg for å få på et tykt lag med krem før du begynner. Husk å varm opp skjegget først også, med en dusj eller lignende.

Lenke til kommentar

Mulig jeg må prøve med tradisjonell høvel?

Det er et hav av forskjell så ser for meg det kan hjelpe.

Da forsvinner ikke alt :/

Jeg har samme problem, får nupper på halsen.

True dat. Men det kunne være verd et forsøk om han bare hadde prøvd mothårs. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

da ser det ut til jeg har funnet løsningen for meg som har ekstrem sensitive hud

vasker ansiktet med kaldt vann og noe rens til å fjerne møkk etc

smører inn enten pre shave oil,eller skin food

lather opp med kaldt vann i skål samt skyller børsten i kaldt vann

vasker så ansiktet med kaldt vann som har hatt isbiter i seg

avslutter med en god after shave

Kjører 2 pass men 1 funker også for meg på dager skjegget ikke har vokst særlig..

Lenke til kommentar

da ser det ut til jeg har funnet løsningen for meg som har ekstrem sensitive hud

vasker ansiktet med kaldt vann og noe rens til å fjerne møkk etc

smører inn enten pre shave oil,eller skin food

lather opp med kaldt vann i skål samt skyller børsten i kaldt vann

vasker så ansiktet med kaldt vann som har hatt isbiter i seg

avslutter med en god after shave

Kjører 2 pass men 1 funker også for meg på dager skjegget ikke har vokst særlig..

Er det ikke bedre å bruke varmt vann så porene åpner seg og hårene blir myke?

Lenke til kommentar

Jeg har gilette mach 78 turbo dildo ett eller annet. prøvd mot- og medbarbering, men blir ikke noe bedre.

Mulig jeg må prøve med tradisjonell høvel?

Det som er det største problemet med Plastikk høvlene nå er denne "gele" linja som som skal "glatte" opp etterpå.

det er mange som har sensitiv hud som reagerer på denne. og ved en feil klager folk på høvlen osv. problemet er at det er mer eller mindre umulig å få blader uten denne gelstreken lenger.

bra skum som fungerer mot din hud og en høvel uten denne "forfriskende" gele'n så tror jeg nok det løsner seg.

Nupper og utslett kan komme av minst tre ting:

1. reaksjon mot produktene man bruker(skum, blad osv)

2. barbere feil vei

3. dårlig renhold av ansiktet før barbering

eller så kan det være kombinasjoner av disse.

Beste måten å finne det ut på er å bruke eliminasjonsmetoden. Man tar vekk en ting av den tradisjonelle rutinen og prøver et par ganger uten. f.eks ny høvel, annen gel/skum osv osv.

Lenke til kommentar

Har prøvd alle typer høvler fra Mach 3 til de nye fancye greiene, uten å merke forskjell. Har også prøvd gel, skum og tradisjonell såpe lånt av bestefaren min, uten å merke forskjell. Med/mot spiller ingen rolle.

Eneste som har funka var en barberer i Dubai. Han barberte med kniv og smurte på noe aftershave som gjorde at jeg lukta kebab etter barbering. Men da fikk jeg ikke nupper.

Løsningen får vel være å kjøpe seg gammeldags høvvel og "selvlageskum"? Noen som har spesifikke anbefalinger på barbershop? eller andre leverandører :)

Edit: Skriveleif

Endret av Slendrian89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...