Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Da har jeg faktisk testet dette for første gang. Skum fra C&E-såpe og grevlingkost, to drag sånn hovedsakelig med hårene med Merkuren. Jeg er faktisk godt fornøyd, og slashet meg ikke opp over hele ansiktet heller (kun et par bittesmå kutt på halsen, som sluttet å blø veldig fort).

Dette ble kanskje en litt kunstig test, i og med at jeg hadde barbert meg så nøye som mulig med Mach 3-høvelen for i underkant av et døgn siden, så skjeggveksten i dag var temmelig beskjeden. Jeg klarte selvsagt ikke å vente til i morgen med å teste det nye utstyret for det. Måtte prøve hvordan det var å skumme opp Proraso-kremen etterpå også, uten å bruke den til noe (men kanskje det bidrar til å fjerne grevlinglukten fra kosten litt raskere). :p Det virket litt lettere å skumme opp kremen enn å skumme opp den harde såpen, men begge deler fungerte helt greit.

Tror dette kan bli bra saker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du fortsatt benytter "våt klut" metoden du nevner litt tidligere i tråden, er det nok det som er hovedgrunnen til de rød prikkene. Å bruke en eller annen form for barberkrem vil hjelpe. En merkur høvel vil også hjelpe mot nupper da den er såpass spiss at man normalt kun trenger et drag over huden for å fjerne skjegget. Med en merkur høvel er det enda viktigere å bruke en barberkrem på huden før du gyver løs, da den er betraktelig skarpere enn hva tilfellet er med Gilette sine billig høvler.

Lenke til kommentar

Haha, jeg leste nettopp en gammel FHM norsk utgae fra 2007 der de tester diverse gillette høvler samt noen andre, deriblandt Merkur HD34 (?)..og en skikkelig kniv.

De presterte å gi fusion power full pott og merkuren 3 a 5 stjerner... jeg må nesten le...mest grine da..

Lenke til kommentar

Det har sikkert en del å si hvordan de utførte testene. Brukte de f.eks. børste og skikkelig skum sammen med høvlene? Og hvor lenge brukte de hver høvel? Jeg ser for meg at det tar litt tid å gå over til klassisk høvel. Jeg merket ihvertfall at huden ble litt øm og irritert i dag, etter den andre barberingen min med Merkur-høvelen (men det betyr jo ikke at jeg ikke gleder meg til barberingen i morgen tidlig for det).

Men så klart - en skal ikke undervurdere betydningen av at Gillette smører hi-tech-høvlene sine utover annenhver annonseside i bladet.

Hvordan kom kniven ut i den samme testen, forresten? :)

Lenke til kommentar

Prisaspektet er også et godt argument for å bruke DE over fuckings overprisede Gillette. :evil:

Skjønner ikke at ikke Forbrukerrådet kjenner sin besøkelsesrett her - på tide med konkurranse! På internasjonal basis har jeg lest at har Gillette 70% av markedet, i Norge har de 99!!!! Griske dagligvarekremmere spiller nok bare med på profittfesten så lenge det drysser på dem. Hvorfor tar de ikke inn f.eks Feather M3-neo, Wilkinson, DE-blader osv? På tide noen startet en seriøs petition her så vi fikk temmet dette villdyret. Er jo _utfattelige_ summer som går vekk når menn i alle aldre faller i livsløgnen til Gillette nesten utelukkende fordi de ikke vet bedre. Jeg skulle ihvertfall ønske jeg fant ut om dette her de første årene jeg var student.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Haha, så det var deg, det? Jaja, brorparten av brukerne i denne tråden har vel brukere på barbershop også, men jeg har så langt bare sett én med samme nick begge steder. Gratulerer med seieren ja, forresten! Vel fortjent! :)

Lenke til kommentar
Det har sikkert en del å si hvordan de utførte testene. Brukte de f.eks. børste og skikkelig skum sammen med høvlene? Og hvor lenge brukte de hver høvel? Jeg ser for meg at det tar litt tid å gå over til klassisk høvel. Jeg merket ihvertfall at huden ble litt øm og irritert i dag, etter den andre barberingen min med Merkur-høvelen (men det betyr jo ikke at jeg ikke gleder meg til barberingen i morgen tidlig for det).

Men så klart - en skal ikke undervurdere betydningen av at Gillette smører hi-tech-høvlene sine utover annenhver annonseside i bladet.

Hvordan kom kniven ut i den samme testen, forresten? :)

Bra, men upraktisk.. "mest brukenes om du barberer deg forran den Baben hver morgen for å virke råtøff" eller ord i noenlunde den duren :p

At Gillette er en av de største annonsørene skal nok ha litt av æren for det begredelige resultatet ja... spesiellt med tanke på at ca 4 av 8 produkter testet var gillette...og alle scoret jevnt over høyt... ja selv engangshøvlene...!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Haha, så det var deg, det? Jaja, brorparten av brukerne i denne tråden har vel brukere på barbershop også, men jeg har så langt bare sett én med samme nick begge steder. Gratulerer med seieren ja, forresten! Vel fortjent! :)

Jo takk. :)

Hva heter dere på barbershop forumet? Jeg er da Svirre.

Lenke til kommentar

Fikk stativet jeg bestilte for en ukes tid siden i dag. Veldig praktisk å ha en plass for både futuren og barberkosten. Var ikke så halvgæli pris på den heller, ca. 200 inkludert frakt til Norge.

post-26550-1204561878_thumb.jpg

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Skummet over din omtale av Anthony-serien nå, miCro. :)

Det er vel egentlig en grei hudpleieserie det der, med noen produkter jeg ville skippet, f.eks. Glycolic Facial Cleanser. Kan hende grunnen til at du får oljete hud dagen etter ansiktsmasken er fordi du bruker litt for mye av de sterke produktene. Disse tørker ut huden og derav vil huden selv aktivere sin egen fettdannelse for å opprettholde fuktigheten. Har selv samme ansiktsmaske, men har ikke samme erfaring som deg (bruker langt nær alle de produktene du bruker, hehe). :)

Min fremgangsmåte: Ansiktsmaske i 8-10 min, inn i dusjen, ferdig. På med Lab Series oljefri fuktighetskrem før huden er helt tørr. Pleier ikke å barbere meg etter en ansiktsmaske, heller ikke før. Som regel lar jeg det gå en dag mellom en barbering og påførsel av ansiktsmaske. Finn ut om du egentlig har oljete hudtype, kanskje du har kombinert hudtype, hvor t-sonen på ansiktet er mer fettete, enn hakepartiet og kinnene.

Lenke til kommentar

Jeg har vært innnom tanken, men de gangene jeg har testet serier rettet mot blandings eller skånsom hud har det aldri fungert spesielt bra. Men jeg skal være enig i at cleanseren er det svakeste leddet i Anthony sin serie, kommer nok til å teste noe annet etter hvert for å eksprimentere litt. Hvilken cleanser pleier du å bruke?

Er det ikke litt uhensiktsmessig å påføre en maske før man dusjer? De fleste bruksanbefalinger jeg har sett pleier å si at man skal påføre masken etter en dusj og helst etter man har renset ansiktet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke cleanser. Vasker ansiktet med lunket vann, tørker og påfører masken fra Anthony. Vann renser mer enn nok for meg. Etter at det har gått 8-10 minutt, så hopper jeg inn i dusjen. Masken skal tross alt av med vann. :)

Bruker denne fuktighetskremen nå. Vil tro at en av de to øverst til venstre ville fungert ypperlig for deg. Den jeg bruker er virkelig god. :) Du finner de på mankind.co.uk også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...