Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lenge kan man ha en krem før kvaliteten på kremen forringes. Har for tiden tre kremer, har alltid lyst å prøve noen nye, men vil gjerne også bruke opp de jeg har, har dere noen tanker og erfaringer som dere kan dele på dette området.

Barberer meg hver 2-3 dag...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dei fleste er vel merka med tolv månader etter opning no til dags. Dei aller fleste varer lenger enn det òg, om du passar på kvar du lagrar dei (gjerne tørt og kjølig). Om den tørkar ut gjer ikkje det noko heller, du må bare ta litt meir i for å få med deg det du treng. Det einaste du må passe på er at den ikkje luktar vondt, og enkelte kremar skil seg og er tilnærma umoglege å røre saman igjen.

Lenke til kommentar

Dei fleste er vel merka med tolv månader etter opning no til dags. Dei aller fleste varer lenger enn det òg, om du passar på kvar du lagrar dei (gjerne tørt og kjølig). Om den tørkar ut gjer ikkje det noko heller, du må bare ta litt meir i for å få med deg det du treng. Det einaste du må passe på er at den ikkje luktar vondt, og enkelte kremar skil seg og er tilnærma umoglege å røre saman igjen.

Da får jeg heller begrense meg litt i utvalg, og gjerne være generøs når jeg skummer opp godsakene :p

Lenke til kommentar

Jeg har rose som jeg liker veldig godt.

Generelt sett bør du vistnok ikke gå for sandalwood om du har sensitiv hud og jeg syntes personlig at lime ikke dufter bra. Det eneste jeg virkelig kan anbefale er som sagt rose.

Takk for tipset!

Ser ut til at jeg kommer til å legge inn hele ordren hos barbershop, og i stedet for Merkur 34CHD å gå for Mühle R89.

Lenke til kommentar

Hva er det beste tipset for å unngå blemmer/kviser ved wet shaving? Bruker GF Trumper Spanish Leather-krem og en Nivea fuktighetskrem når jeg er ferdig. Det er barberingen som er problemet for om jeg lar skjegget på halsen vokse så gir det seg med tiden, men det ser ikke så bra ut å ha en sti med hår fra brystet og opp til nesen akkurat.

Lenke til kommentar

Hva er det beste tipset for å unngå blemmer/kviser ved wet shaving? Bruker GF Trumper Spanish Leather-krem og en Nivea fuktighetskrem når jeg er ferdig. Det er barberingen som er problemet for om jeg lar skjegget på halsen vokse så gir det seg med tiden, men det ser ikke så bra ut å ha en sti med hår fra brystet og opp til nesen akkurat.

Ikke barber mot hårene i de problematiske områdene. Eventuelt kan du bruke en mindre aggressiv høvel.

Lenke til kommentar

Jeg har en del såper med god, men mild lukt, men foretrekker krem pga skummet. Finnes det noen luktfrie, gode kremer som jeg kan blande sammen med såpene for å få bedre skum uten å påvirke lukten? Har Body Shop, men begynner å gå tom for den og har lyst til å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Til dere som bruker De høvel til å shave ballene og det området. Bruker dere samme kost som dere bruker i ansiktet? Det er vel jo en selvfølge at man bruker forskjellige blader til underlivet og ansiktet. Eller bruker dere en side av høvelen i ansiktet og den andre siden i skrittet? Eller driver dere å bytter blader fram og tilbake?

Ble mange spørsmål her, ser jeg nå :-P og når jeg skriver dette kom jeg på at det aller beste må jo ha vært og hatt en egen høvel og kost til skrittet.

Lenke til kommentar

Til dere som bruker De høvel til å shave ballene og det området. Bruker dere samme kost som dere bruker i ansiktet? Det er vel jo en selvfølge at man bruker forskjellige blader til underlivet og ansiktet. Eller bruker dere en side av høvelen i ansiktet og den andre siden i skrittet? Eller driver dere å bytter blader fram og tilbake?

Ble mange spørsmål her, ser jeg nå :-P og når jeg skriver dette kom jeg på at det aller beste må jo ha vært og hatt en egen høvel og kost til skrittet.

Vasker ballene med såpe først, samme kost og blad overalt. Vasker høvelen med såpe etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...