Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig gått til innkjøp av litt ordentlig barberutstyr:

Mühle R89 tradisjonell barberhøvel

Mühle Silver Tip badger barberkost - Krom

Mühle stativ til tradisjonell barberhøvel og barberkost

Geo F. Trumper barberkrem i skål

Feather barberblader

Gleder meg som en unge tli utstyret dukker opp i posten på mandag!

Lenke til kommentar

Veldig bra valg, spør du meg. :)

NESTEN det samme valget jeg hadde tatt selv, om jeg skulle begynt "på nytt" nå.

Etter å ha prøvd Astra blader, går jeg nok ikke tilbake til Feather. Da vet du hva du skal bestille neste gang. ;)

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Funnet ut at hvis jeg skal fortsette å bruke Feather-blader må jeg virkelig lære meg å være mer forsiktig enn det jeg har sluppet unna med når jeg har brukt Astra-blader.

Also: Hemo-Stop er genialt.

Samme er Ultimate Comfort-serien til Truefitt & Hill. Har litt sart hud og har tidligere reagert om jeg har barbert meg hver dag. No more.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å bestille barberblader fra Amazon.com, men det blir veldig mye i frakt (100 blader til 60 kr, men totalprisen blir ca 300 kr) fordi jeg ikke kan velge noen annen leveringsmetode enn den dyreste. Det er forsåvidt ikke noe problem, for jeg kan jo bare bestille store kvanta om gangen, men jeg lurer på om toll og mva tilkommer? Noen som har handlet denne typen varer fra utlandet før? Vet at kosmetikk er å regne som tollfritt og avgiftsfritt, men går barberblader innunder denne kategorien?

Lenke til kommentar

Kosmetikk er ikkje avgiftsfritt, kvar har du det frå? Det er sjølvsagt avgiftsfritt når vareverdien er under 200 kroner, som alt anna med unntak av tobakk og alkoholhaldige drikkevarer. Kjøper du varer for over 200 kroner må du betale 25% mva. og gebyr for fortolling, som alle andre varer det er lovleg å importere. Den einaste varegruppa som er heilt avgiftsfri for privatpersonar, uansett verdi, er trykte bøkar.

Kosmetikk er kun såper, kremar, og flytande væsker - ikkje metallobjekt, med andre ord. Barberknivar, -høvlar og -blad er å rekne som reiskap, og satsane for desse er definert i Tolltariffen, kapittel 82.12. Dei er tollfrie, men som forklart må du betale mva. om vareverdien er over 200 kroner.

Kva for blad er det? Det ville overraske meg om Amazon er den einaste butikken som har desse blada, eg trur nok du kan finne ein annan butikk med betre fraktprisar.

Lenke til kommentar

Ah, derfor jeg slapp avgiften da, sjekket bare med tollkalkulatoren til Tollvesenet. Meget mulig det er det, er snakk om Astra Premium Platinum, så vil sjekke litt rundt. Hvis ikke kjøper jeg bare noen ekstra pakker, er ikke voldsomt dyrt inkl. frakt uansett sett prisene som norske nettbutikker opererer med.

Lenke til kommentar

Astra Superior Platinum får du for 8,49 USD/100 stk. frå Bestshave. Nettsida ser litt suspekt ut, men den vert flittig brukt av masse folk på B&B og andre forum, og den leverar. Leveringa er ikkje kjapp, omtrent som å bestille frå Dealextreme.

Connaught leverar raskare, men du får "bare" 200 blad under 200-kronersgrensa. Det er likevel under 1 kr/blad inkludert frakt (ut frå dagens £-kurs), så det er definitivt godkjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...