Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Takk for svar alle sammen :)

Tar ikke deres barberingsmetoder lang tid da? Hittil har jeg bare vetet en klut, også bare kjørt på med en billig høvel, men antar det ikke er så bra i lengden. Får jeg mindre arr av å bytte til merkur også?

Hvis du bytter til en merkur og benytter en slik barberingsmetode vil du få mer arr. Dette er snakk om en virkelig sylskarp barberhøvel, du må forbrede huden din før bruk. En eller annen form for barberkrem er obligatorisk. Barberingsmetoden du benytter er typsik det gjengen i homsepatruljen vil vri seg i smerte av å se på, hehe. Ikke bra, med andre ord. Ta en titt her for mange gode tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gangene jeg har brukt ultrashave har det vært etter jeg har brukt en cleanser, har ikke vært noe problem det. Er jo bare å tørke ansiktet først. Jeg bruker ultra shave mest når jeg er på reise da den er liten og praktisk å dra med seg, og ved riktig bruk er den også en god barberkrem. Men, jeg ville aldri byttet ut mine barberoljer og kremer mikset opp med grevlingen min mot ultra shave, så god er den ikke.

Jeg fikk forøvrig ultra shave gratis fra barbershop når jeg bestillte noe greier på bursdagen min for en måned siden. :wee:

Lenke til kommentar

Haha, nei, aldri!! :p

Neida, det er helt klart et bra produkt for en rimelig penge. For min del er det nesten et rituale å barbere seg nå, og jeg får ikke på noen som helst måte den samme god følelsen av å trykke på en beholder for så å barbere meg. Grevlingen min i lag med visse barberkremer skaper en herlig duft på badet, og det er ti ganger bedre å påføre et godt blandet skum på huden med en skikkelig kost. Men at det koster er det ingen tvil om. :p

Lenke til kommentar

Er med på den med at det skaper bedre velvære under barberingen, ja - men hvis du skal stikke fingeren i jorden nå og se kun på performance og resultater; glir høvelen lettere med barbersåpe enn ultra shave? Og føles huden mindre bra med ultra shave enn din vanlige after shave? Altså summa summarium; blir resultatet en halvtime etter du har barbert deg mindre bra med ultra shave?

Forstår at du liker at du liker selve ritualet med barberingen :D Men for de som ofte har litt lite tid om morgenen og de som lurer på performance-forskjeller med å legge ut mange hundrelapper; er det verdt oppgraderingen utfra et slikt perspektiv?

Lenke til kommentar

Jeg kan med hånden på hjertet si jeg får en mye bedre barbering med kost, pre shave oil og barberkrem ja. Høvelen glir mye bedre over huden og føles mindre irritert etterpå. Det kan ha med at min hudtype ikke fungerer så bra med ultra shave som etterbarberingskrem, men hele tørrbarberingsopplegget er ikke helt min greie. Som sagt bruker jeg den de gangene plass er essensielt som f. eks. på en helgetur, men aldri til vanlig.

Lenke til kommentar
Tar ikke deres barberingsmetoder lang tid da?

Ja.

Med min Braun Freeglider kan jeg barbere meg fort og dårlig på 30 sekunder. På den tiden har jeg ikke pakket opp toalettvesken engang med det gode utstyret. Om jeg skynner meg kan jeg sikkert barbere meg på fem minutter, men mye av poenget ved å bruke det utstyret er hele ritualet rundt barberingen og jeg bruker sikkert tre-fire ganger så lang tid til vanlig.

Lenke til kommentar

Foruten de gangene jeg har dårlig tid og barbere meg før jeg drar kan det gjøres relativt fort, men jeg om jeg kan venter jeg heller til jeg har bedre tid. Pleier å bruke kanskje 20-30 min og storkoser meg med hele barbersesjonen. Som JohndoeMAKT sier er det å barbere seg blitt et rituale som er verdt å bruke litt tid på. Når det gjelder personlig velvære er det i alle fall for min del tid vel brukt.

Lenke til kommentar

Bra du koser deg ihvertfall :!:

For min del får jeg ikke den helt store forbedringen av å ta flere "pass" med høvelen. Tar ett pass til hverdags, kanskje to til helg. Og så et på skrå oppover på kinnene for å ta hårene som ligger nede i arr (har litt kvisearr igjen, små men er visst nok :( (går ikke på resten av ansiktet, da svir det og jeg får inngrodde hår.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Hehe.. Jeg tror jeg må skaffe meg en bedre kost og såpe etterhvert. Men synes det er litt vanskelig i og med at jeg fikk såpe og kost til jul. Og det var i tilleg kjøpt i butikken til naboen.

Men neste gange jeg kjøper kost blir det en herlig super grevling eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...