Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At prisen er god er vell nettopp fordi de kun sender på mandager. Da slipper de å ha folk på jobb hele tiden, dersom de har faste shippingdager.

Prisen var god pga tilbud.

Jeg sendte en mail for å få bestillingstiden bekreftet, og fikk svar relativt kjapt. Forklaringen var pga relativt høye importavgifter. Jeg forstår ønske om å holde dette nede, men som sluttkunde er det meg totalt uinteressant.

Når prisen hos Gents er tilnærmet lik eller dyrere enn hos konkurrenten, så ser jeg ingen grunn til å velge disse når leveransen kan ta fra 4 - 11 dager.

Men de spiller med åpne kort og legger ikke skjul på dette. Det står klart og tydelig markert på førstesiden, og det var bare jeg som var uoppmerksom. Men siden jeg regner med at jeg ikke er den eneste, så tenkte jeg å bruke min "forbrukermakt" og opplyse andre om denne potensielle ubeleiligheten

Fordelen Gents er rimelig frakt, større utvalg og fri frakt over 1200.

Endret av ringperm
Lenke til kommentar

Da har jeg lagt inn ny ordre hos Barbershop - Ringte og spurte om de kunne sørge for at den ble sendt idag, slik at jeg kunne få den i løpet av lørdagen (i og med at jeg bor relativt nærme). Det var ikke noe problem.

Fantastisk service!

Detta kom i handlekurven denne gangen:

• Portland General Store Whiskey shaving soap
  • Portland General Store Alpine Natural Shave Jelly
  • Portland General Store Smelling salts - Tobacco
  • Portland General Store Wood Hand cream
  • Musgo Real After Shave Balsam Classic Scent
  • Simpsons Commodore Best Badger shaving brush
  • Simpsons The Colonel X2L Best Badger shavingbrush (*)
  • Derby Extra razor blades 5-pack (*)
  • Astra Superior Platinum razor blades 5-pack(*)
  • Merkur 34C HD razor (*)
  • Proraso shavingcream in tube - Sandalwood and sheabutter(*)
  • Feather Hi-Stainless razorblades 10-pack (*)
  • Laboratories Osma Styptic pencil (*)
  • Tobs Avocado

(*)= Bursdagsgave til pappa

Gleder meg veldig til å prøve ut Whiskey såpen, i tilegg så blir det barbergele til en forandring (for de dagene jeg ikke har tid til å skumme opp såpe/krem)

Lenke til kommentar

Barberte meg nettopp for tredje gang, og ting går bedre. Jeg byttet til tradisjonell våtbarbering for å gjøre noe jeg gruet meg til til noe gøy, for å unngå den massive mengden kviser jeg fikk etter barbering, og for å få et bedre resultat. Så langt har alt innfridd. Barbering er kos.

Så langt har jeg utelukkende brukt barbersåpa til Proraso, da den koster lite og skal være god å skumme opp, og er dermed ypperlig til "øving." Først i kveld opplevde jeg å føle at jeg har fått litt taket på disse greiene, og klarte å lage nokså akseptabelt skum. Blir veldig spennende å prøve Tailor og Portland etterhvert.

Shavette'n fungerer supert (takk til Jann-Ove for anbefalingen der), og om jeg er konsentrert og tar ting sakte, klarer jeg fint å unngå kutt.

Portland General Store Whiskey Aftershave lukter forøvrig utrolig godt.

Lenke til kommentar

(...)Portland General Store Whiskey Aftershave lukter forøvrig utrolig godt.

Håper du nyter den, for når jeg skulle bestille den igår så var de utsolgt :hm:

Men hva er folkets favoritter her inne når det gjelder Såpe/krem?

Min absolutte favoritt er Musgo Real

Av billig merke er det Palmolive For men Classic with Palm Extract (Denne kan du få kjøpt i matvarebutikken på Nordby Sverige til 33 SEK)

Uansett, nå ser jeg frem imot å prøve TOBS Avokado, den har ihvertfall fått veldig mye skryt på Badger&Blade. (Men det har jo Proraso Green også fått, og den HATA jeg :realmad: )

Happy shaving saturday gents!

Lenke til kommentar

Den eneste kremen jeg bruker for tiden (hele det siste året, tror jeg faktisk) er T&H Grafton. For det første er Grafton antageligvis den duften jeg har likt best på noe barberingsprodukt hittil, og for det andre skummer den kremen så utrolig lett og fint. Har gått fra å skumme opp i bolle til å skumme rett i ansiktet etter at jeg begynte med denne kremen. Som backup har jeg en Erasmic-tube, som også gir bra skumkvalitet, og en Wilkinson-såpestift til reise.

Aftershave: hovedsakelig Musgo Real Classic, som kan oppleves litt klissete, men som derfor ikke blir så uttørkende. Veldig god duft har den også etter min mening. Jeg ble også veldig nysgjerrig på å prøve den whiskey-aftershaven fra Portland, både siden jeg har sansen for whiskey/whisky, og fordi en alkoholfri splash-on hadde vært fint å ha.

Lenke til kommentar

Den eneste kremen jeg bruker for tiden (hele det siste året, tror jeg faktisk) er T&H Grafton. For det første er Grafton antageligvis den duften jeg har likt best på noe barberingsprodukt hittil, og for det andre skummer den kremen så utrolig lett og fint. Har gått fra å skumme opp i bolle til å skumme rett i ansiktet etter at jeg begynte med denne kremen. Som backup har jeg en Erasmic-tube, som også gir bra skumkvalitet, og en Wilkinson-såpestift til reise.

Aftershave: hovedsakelig Musgo Real Classic, som kan oppleves litt klissete, men som derfor ikke blir så uttørkende. Veldig god duft har den også etter min mening. Jeg ble også veldig nysgjerrig på å prøve den whiskey-aftershaven fra Portland, både siden jeg har sansen for whiskey/whisky, og fordi en alkoholfri splash-on hadde vært fint å ha.

Aftershaven lukter ikke helt whiskey. Den har en nokså sterk og maskulin lukt jeg ikke helt klarer å sette fingeren på, og anbefales absolutt, men whiskey er den ikke. Det skal forøvrig nevnes at såpa er langt nærmere der.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke drevet på så lenge, men Proraso seiler opp som en favoritt.

Sliter litt med for stram hud og irritasjon, og det har vist seg at det er Proraso som er den kremen jeg tåler best. Preshave produktene er også en vinner.

Videre så har jeg et lite kilo av Vitos såpe, og også denne ser ut til å funke bra.

Til slutt så vil jeg trekke frem The Body Shop kremen. Dette er fine greier. Det samme er også ansiktsvasken og fuktighetskremene.

Lenke til kommentar

Mange forskjellige favoritter her ser jeg. Ikke dårlig, skal sjekke de ut ved neste anledning. Men tror jeg skal drøye liiiitt med å bestille på en stund. Har nesten brukt et 5-sifret beløp siden Juni, så er på tide å begynne å bruke opp det jeg har.

Prøvde forresten Portland General Store Whiskey, såpa idag og jeg må si dra meg sidelengs gjennom fuglekassa! :eek:

Med 5-dagers så trengte ikke såpen mer enn noen sekunder med røring, før jeg tok børsten over i skåla. Der eksploderte det i et nydelig skum. Med min Feather Artist Club DX ladet med Feather Pro blades så trengte jeg bare 1. pass. Resultatet ble et silkemykt ansikt og en veldig behagelig opplevelse. Eneste lille negative tingen med denne er at lukten ikke falt helt i smak. Men det er absolutt en "keeper"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...