Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte sent søndagskveld, fikk e-post om at varen var sendt i går ettermiddag, og pakken kom fram til Ica'n her i formiddag. Nå vet jeg ikke helt hvor du bor, men burde maks ta 2-3 dager å få pakken etter at barbershop har sendt den.

Litt off topic i forhold til barbering, men jeg fikk med en tube av Marvis tannkrem - Lakris (http://www.barbershop.no/produsenter/marvis/marvis-tannkrem-amarelli-lakris-mint.html) i pakken. Noen som har erfaring med denne? Blir spennende å prøve i kveld etter at jeg har barbert meg.

Lenke til kommentar

Har lest litt variert om den angående tannhelse og sånt, men det som kommer fram overalt er at den er frisk og smaker langt bedre enn Colgate, Sensodyne, etc. Nå tviler jeg på at lakris er helt min smak, men blir spennende å prøve i kveld. Ser ut til at jeg har nok tannkrem i en sånn tube til en ukes tid, kanskje.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også noen slike mini tuber, og etter et par tannpuss, så skal jeg innrømme at jeg likte det jeg prøvde.

Fikk en fantastisk fin følelse av renhet i munnen, og det motiverte meg til et par enkle google søk.

Det som kom frem her var at denne tannkremen inneholder en del stoffer man ikke finner i dagligvare tannkremen. Deriblandt parabener.

Videre så leste jeg rapporter om at en del brukere fikk en del oppblomstring av karius og plakk ved bruk av denne. Konklusjonen ble at denne tannkremen ikke gjør en spesielt god jobb.

Det er det jeg husker, men det er nok til at et fantastisk god førsteinntrykk har blitt omgjort til et dårlig inntrykk totalt sett.

Lenke til kommentar

Har lest litt variert om den angående tannhelse og sånt, men det som kommer fram overalt er at den er frisk og smaker langt bedre enn Colgate, Sensodyne, etc. Nå tviler jeg på at lakris er helt min smak, men blir spennende å prøve i kveld. Ser ut til at jeg har nok tannkrem i en sånn tube til en ukes tid, kanskje.

Velger å quote meg selv (fra Barbershop)

Dårlig beskyttelse Omtalt av Marius

Karakter 2

Etter å ha brukt denne en ukes tid, og lagt Colgaten tilside så har jeg fått nevneverdig mer plakk og tannstein på tennene. Forventet veldig mye mer, da prisen er såppass stiv.

Ser man også på ingredienselisten på denne sammenliget med Colgate - Pepsodyne etc etc. Så er det noe som skurrer.

Dette er ihvertfall en "no go" for meg. (Sendt inn 06.08.12)

Ta også en titt på denne tråden her: http://badgerandblad...ighlight=marvis

----

Men, et spørsmål til dere andre her: Har tenkt til å bevege meg ut på dypere vann. Vil nemlig prøve ny kost som skal klare å lage skum av såper i en bolle. Hvilken hadde dere valgt av disse, og hvorfor?

Simpson Commodore Best Badger 3

Height 100 mm

Knot 24 mm

Pris 589 NOK

----

Simpsons Keyhole Best Badger 3 -

Height 105

knot 22 mm

Pris 779 NOK

-------

Simpsons The Colonel X2L Best Badger

Height 102 mm

knot 22mm

Pris 549 NOK

Det står mellom de ovenfor, samt:

• Semogue Limited Edition 2011 Finest Badger size 2
  • da Vinci Uomo Silvertip Badger Hair 293

Videre, er det noen som har erfaring med PGS (Portland General Store) sine produkter? Vurderer å kjøpe "hele sortimentet",

• Portland General Store Whiskey barbersåpe
  • Portland General Store Alpine Natural Shave Jelly
  • Portland General Store Luktesalt - Tobakk
  • Portland General Store Whiskey Aftershave
  • Portland General Store Wood Håndkrem

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar

Da tror jeg at tannkremen skal forbli pynt. Jeg kjøpte nettopp Whiskey barbersåpa og Whiskey aftershaven. Får ikke testet noe før senere i kveld, men det jeg så langt kan si er at begge to (kanskje spesielt såpa) lukter utsøkt. Og den har faktisk en eim av whiskey, noe jeg falt veldig for.

Lenke til kommentar

Første tradisjonelle barbering ferdig. Jeg er frelst, eller noe i den duren. Å bruke kniven var langt enklere enn jeg hadde trodd, og jeg nøt å høre "skrapelyden" i det bladet bare gled over huden og kuttet hår for hår. Barbersåpa til Proraso luktet og føltes friskt på huden, og aftershaven til Portland General Store er ganske så skyldig i at jeg nå sitter og lukter på meg selv.

Overgangen ifra blå doluktende guffe til tykk, frisk lather, og fra en Fusion som lugger og river uten at skjegget blir med, til en kniv som bare glir over og kutter alle - er uten tvil de største forskjellene.

Den største utfordringen lå egentlig i å lage latheren (har vi egentlig noe godt norsk ord for dette?). Jeg mistenker at skåla jeg hadde ordnet meg til dette var altfor liten, for det ga jeg bare opp, og lagde i stedet lather i ansiktet med min Mühle Silvertip kost. Alt av tips i forhold til lather mottas gjerne.

Tett barbering, som til tross for lang tidsbruk var langt enklere enn Gillette, og jeg gleder meg til neste gang.

Lenke til kommentar

Den største utfordringen lå egentlig i å lage latheren (har vi egentlig noe godt norsk ord for dette?). Jeg

Godt eller ikke, lather=skum. Dersom skum ikke er godt nok har vi jo også ordet barberskum.

Du kan forøvrig lage skummet i håndflaten også.

Lenke til kommentar

Det dummeste kjøpet jeg har gjort vedr. denne nydelige hobbyen er: Merkur barberskål i frostet glass. (399,-) for en skål som ikke er større enn en kopp med peanøtter som du får på fly. Med andre ord veldig veldig liten.

Endte opp med å stjele en IKEA frokostbolle fra kjøkkenet. (Verdi: 10-30 NOK)

Lenke til kommentar

Bestilte meg et Merkur Futur sett fra Gents forleden, og la ikke merke til før i dag at de kun sender pakker til Norge på mandager. Forbannet irriterende og amatørmessig. Både fra meg som ikke merket dette før nå, og fra Gents som tydeligvis ikke er interessert i å ha norske kunder.

Hadde det ikke vært pga prisen er god (1399, kontra 1799 hos konkurrenten som forøvrig er utsolgt) så hadde jeg avbestilt i protest.

Lenke til kommentar

Koppen jeg kjøpte var en slik:

MyTeaTeapot1.jpg

Alt for liten til å bruke til noe som helst. Kommer nok til å vaske den, legge den pent ned i eska si og bytte den, og så bare kjøpe hva som helst annet.

Edit: Hvordan legger jeg bildet i spoiler så folk slipper å bla igjennom sånt?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Bestilte meg et Merkur Futur sett fra Gents forleden, og la ikke merke til før i dag at de kun sender pakker til Norge på mandager. Forbannet irriterende og amatørmessig. Både fra meg som ikke merket dette før nå, og fra Gents som tydeligvis ikke er interessert i å ha norske kunder.

Hadde det ikke vært pga prisen er god (1399, kontra 1799 hos konkurrenten som forøvrig er utsolgt) så hadde jeg avbestilt i protest.

At prisen er god er vell nettopp fordi de kun sender på mandager. Da slipper de å ha folk på jobb hele tiden, dersom de har faste shippingdager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...