Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uh æsj? Vask flisene dine. Spiller ingen rolle at du barberer deg når badet ditt er uhygienisk.

Hehe. :)

Det er bare noen som har gjort annet oppussingsarbeid på badet før silikonen har stivnet, så det er murpuss og slikt som har festet seg der. Flisene er helt rene, de blir skrubbet annenhver søndag. Jeg leier, så jeg har liten interesse av å legge ny silikon bare for at det skal se penere ut.

JohndoeMAKT: Kjekt du tar deg tid til å legge ut dette.

Jeg var jo så dum at jeg lovet å gjøre det. :)

Lenke til kommentar

Fantastisk flott post Hr. JohndoeMAKT

Jeg er veldig takknemmelig for at du tok deg tid til dette. Det ser ut som om jeg har litt å lære når det gjelder å bygge skum. For så kjapt og skumrikt får ikke jeg til.

God reklame for kosten var det også :)

Lenke til kommentar

Jeg kan forsåvidt også skrive ned prosessen min også. Det viktigste er å ha en stor kopp, den jeg har kommer fra IKEA og er både bred som gir deg plass til å rotere håndleddet og høyt som gjør at når skummet stiger opp over kanten faller det tilbake mot midten av koppen. Når jeg starter skyller jeg kosten i vann og lar den suge opp så mye vann den greier å holde uten at det drypper av den. Det vannet rister jeg så av i koppen (som vises på videoen), tar krem på den tørre kosten og pisker til skummet er ferdig. Kosten er en Merkur silvertip som begynner å bli et par tre-fire år gammel.

EDIT: Jeg ser at annotasjoner ikke vises på Youtube når du ser med HTML5. Det skal være labels som forteller at første krem er Geo f. Trumper Rose Shaving Cream mens nummer to er Taylor Citrus & Lime. Testen var for å vise at Taylor-kremen kan måle seg med andre gode kremer, noe den kan, men kremen fra Trumper er en smule mer oljete som IMO gir et bedre resultat.

Endret av JohndoeMAKT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Parker og Dovo sine "Shavett'er"? Tenkte å plukke med en av dem, samt litt blader, en badgerkost og diverse annet. Får inntrykk av at begge to er litt halvcrappy konstruert, men at de fungerer som en veldig god inngang til den skikkelige barberingens verden.

Lenke til kommentar

Jeg bruker omtrent ti minutter med maskin fordi halsen er ujevn og håret vokser i veldig varierende retninger. Med kniv bruker jeg omtrent to minutter og å bytte blad tar sekunder. Poenget med kniven min for meg er at den er skarp, vedlikeholdsfri, takler alt av hårlengder, kommer til over alt på fjeset og på grunn av den lave vekten og balansegrepet du har på kniven gir mye bedre tilbakemelding til hånda enn en DE-høvel.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...