Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke riktig at forskjellen på super badger og silvertip bare er fargen.

*Silvertip er de fineste hårene fra grevlingen og kun fra nakken.

*Super badger. Denne kosten lages med både hår fra nakke og rygg.

Ikke for å spikke fliser, men jeg fant denne beskrivelsen på B&B.

"Well fellas... here it is. After having spoke with multiple badger suppliers directly, a british badger hair sorting/sterilizing firm, and more than half a dozen manufactures directly, I can now describe with confidence WHAT "silvertip" badger hair is.

Silvertip badger hair is an incredibly straight forward term that simply describes a general "class" of badger hair, simply put it has 2 qualifications #1 that it be hair from the back/neck area of the badger #2 that it have a silver coloration at the tips. That... is..... it. Period"

Hvem av dere som har mest rett vet jeg ikke, men jeg tviler på at det er verdt å bruke de ekstra kronene en Silvertip koster (med mindre utseende betyr mye). Kvalitetsforskjellen på disse er minimal, så slik jeg ser det er en Super mer enn bra nok for de aller fleste.

Det blir litt som å kjøpe dyre orginale bildeler, når du kan få nøyaktig den samme delen (og av samme fabrikk), for halve prisen. Men da uten et stempel som sier BMW, Audi ol.

Endret av Mitth'raw'nuruodo
Lenke til kommentar

hmm... Jeg har jo også forstått det slik at det er rimelig små forskjeller på silvertip og superbadger.. Men av folk som bruker silvertip har jeg hørt at de merker forskjellen. At silvertip er mykere.. (kan jo også være litt psykologisk.. at de forventer at den er mykere..=?!!) hm.... er jo uansett av interesse å finne ut av dette helt nøyaktig.. og min nysgjerrighet driver meg til å virkelig ville kjøpe en silvertip-badger kost bare for å sammenligne nøyaktig med superbadger.......(men at det er veldig små forskjeller er jeg klar over..)

Grevlinghår er jo utrolig slitesterke og en god kost varer i mange år... Men er det noen som har erfaringer med de ulike merkene?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro du bare får negative svar ang noen av lekehøvlene her i tråden ;)

Forøvrig: en skikkelig (men gjerne billig) Merkur høvel + blad er nok både billigere og mer komfortabelt... I det lange løp vil jeg tro du sparer veldig mye på barberblad alene.

Lenke til kommentar

Tja, hvis du liker plastikk flerblads dildoer som vibrerer og har hinsides dyre blader, så er den et godt kjøp. ;) For å være litt mer seriøs er ikke mach3 ille, men den har fortsatt de klassiske problemene man får med slike høvler. Man må skylle de konstant fordi skum og hår tettner igjen høvelen, og i tillegg varer ikke bladene spesielt lenge og er veldig dyre.

Jeg vil heller anbefaler deg å kjøpe en Merkur HD. Den koster litt mer i innkjøp, men i løpet av et halvt år har du spart inn mellomlegget da bladene den bruker er mye billigere. I tillegg vil den gi deg en mye bedre barbering!

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen :)

Tar ikke deres barberingsmetoder lang tid da? Hittil har jeg bare vetet en klut, også bare kjørt på med en billig høvel, men antar det ikke er så bra i lengden. Får jeg mindre arr av å bytte til merkur også?

Endret av HenrikH
Lenke til kommentar
Takk for svar alle sammen :)

Tar ikke deres barberingsmetoder lang tid da? Hittil har jeg bare vetet en klut, også bare kjørt på med en billig høvel, men antar det ikke er så bra i lengden. Får jeg mindre arr av å bytte til merkur også?

Er det slik å forstå at du får konstant arr av å bruke vanlig høvel?

Eg bruker Merkur høvel og får ikke arr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...