Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Hva syntes folket om Mitchell's Wool Fat? Er dette en såpe som virkelig gjør susen?

Når det kommer til intimbarbering med tradisjonelle høvler, så er vel dette veldig individuelt. Det er dog viktig å smøre seg inn med fuktighetskrem/aftershave med en gang, for å unngå irritasjon. Samt vil det også være lurt med et litt mildere blad enn Feather akkurat der, gjerne Derby eller lignende. Også en veldig viktig ting: Ikke ha dårlig tid når du barberer med DE høvler der nede. Viktig å ta seg god tid og slappe av.

Det som er sikkert, er at det raker unna ganske så fort med DE høvler! Om man har litt vekst, tar det fort lang tid med vanlig høvel og saks.

Ha en flott lørdag!

Endret av Skjegg.no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Trenger tips til en god fuktighetskrem til bruk etter barbering. Sliter veldig med tørr hud for tiden, barberer meg ca annenhver dag. Sliter litt med kviser også så bør være en krem som hvertfall ikke fører til at jeg får flere. Helst under 300kr :)

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med Bulldog sine produkter. Kjøp på nett, f.eks. har FeelUnique.com gode priser og gratis frakt. Slipper toll på den, ender vel på 60 kroner levert i postkassen, og det er billig.

Ingen ekle tilsetningsstoffer eller parabener, og lukter litt grønn te. Er uansett ikke et stort tap dersom du ikke liker den i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jøss, det var interessant. Men skal jeg være helt ærlig, så tviler jeg på at den barber noe særlig bedre enn vanlige høvler.

Det er jo ikke slik at en DE-høvel med Feather-blader, ikke får med seg skjegg. Den får jo faktisk ALT med seg, og kapper det av helt inntil huden, så hvor mye bedre kan det bli? Den høvelen er bare overdådig og bortkastet luksus. For de som liker å sløse penger.

Lenke til kommentar

Ser jo ut som bladene automatisk gjør seg skarpere på den høvelen, noe som er ganske interessant teknologi.

Teknologi som er uforsvarlig dyrt og ikke bidrar med noe nytt er ikke interessant. Denne høvelen stiller seg jo i konkurranse med alle andre barberhøvler, som koster hundre tusen ganger mindre.

For en brøkdel av prisen den koster, kan du kjøpe feather-blader for resten av livet. Det slår ti års garantien de lover bort.

Lenke til kommentar

Ser jo ut som bladene automatisk gjør seg skarpere på den høvelen, noe som er ganske interessant teknologi.

Teknologi som er uforsvarlig dyrt og ikke bidrar med noe nytt er ikke interessant. Denne høvelen stiller seg jo i konkurranse med alle andre barberhøvler, som koster hundre tusen ganger mindre.

For en brøkdel av prisen den koster, kan du kjøpe feather-blader for resten av livet. Det slår ti års garantien de lover bort.

Jeg har vel lov til å syntes at dette er interessant vel? Teknologi byr alltid på spennende ting, og jeg lurer på hvordan bladene i praksis er. Skulle vært moro å testet ut!

Lenke til kommentar

Nei. Moderne teknologi er ikke nødvendigvis offtopic i denne tråden. Teoretisk sett så er det ingenting I veien for å lage et DE-blad med samme teknologi.

Om man skal bannlyse alt av framskritt så faller jo omtrent alle moderne DE-blad under offtopic i denne tråden.

Bildet av eggen i den linken sier mye.

Lenke til kommentar

Er nå snart tom for min såpe: LINK

Tips til annen såpe jeg bør prøve som er sensitiv mot huden ? Det må den være da jeg fort får eksem og elendig hud...

Er det noen andre som er å anbefale som ikke er overdreven dyr ?

Gjerne fra utenlandske nettbutikker også...

Dersom du har problemer med huda så kan det kanskje være lurt å kjøpe gjennom eit parfymeri? Dei har ikkje det store utvalget men dei skal kjenne til utvalget og dersom du er i tvil så får du kanskje med deg ein liten såpeprøve slik at du kan sjekke om du får noken reaksjoner før du kjøper.

Lenke til kommentar

Nei. Moderne teknologi er ikke nødvendigvis offtopic i denne tråden. Teoretisk sett så er det ingenting I veien for å lage et DE-blad med samme teknologi.

Men den høvelen er offtopic. Kassetthøvler har ingenting med tradisjonell barbering å gjøre, spesielt ikke hvis de lages med siste skrik innen romfartsteknologi og nano-engineering. ;)

Interessant var den dog…

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du har problemer med huda så kan det kanskje være lurt å kjøpe gjennom eit parfymeri? Dei har ikkje det store utvalget men dei skal kjenne til utvalget og dersom du er i tvil så får du kanskje med deg ein liten såpeprøve slik at du kan sjekke om du får noken reaksjoner før du kjøper.

Dagens parfymerier har ikke barbersåpe/krem.. Fitjar Såpekokeri, Barbershop.no, Skjegg.no, og Bodyshop er vel omtrent de eneste som selger barbersåpe/krem i Norge.

Lenke til kommentar

Dagens parfymerier har ikke barbersåpe/krem.. Fitjar Såpekokeri, Barbershop.no, Skjegg.no, og Bodyshop er vel omtrent de eneste som selger barbersåpe/krem i Norge.

Eg har i alle fall kjøpt barbersåpe i parfymeri (husker ikkje navnet på kjeda i farta).

Utvalget var ikkje så stort, men dei hadde ein 4-5 sorter aller produsert av gammle og annerkjente produsentar.

Så kvaliteten på såpene var svært god.

Barberkrem derimot har eg ikkje sett i butikk.

Endret av The Avatar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...