Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr

887 stemmer

1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

• DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

• 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

• Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

• DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Open comb er mellomrom mellom "tennene" ja, funker akkurat som alle andre DE høvler og kraftig hårvekst er ikke noe krav, men det gjør det lettere om man skulle ha 3-dagers skjegg ;).

Mühle R89 og Gillette NEW er de høvlene jeg bruker mest, ellers har jeg Merkur 23C, Gillette Tech og Gillette Slim i samlinga.

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens!

Vi driver for fullt å utvikle mye produkter selv, og det første produktet vil være en barberskål i skikkelig keramikk. Fordelene med dette er at det tåler mye mer enn porselen, så man skal ikke være redd for å ødelegge skåla ved bruk.

Det vi lurer på, er hva slags utforming dere kunder ønsker på denne skåla? Her kan vi designe en skål i alle himmelretninger, men vil helst lage en skål som de fleste vil være fornøyd med.

En ting den skåla skal ha, er riller i bunn, for å effektivisere pisking av skum - noe som også funker bra i praksis med f.eks Muhle sin barberkopp med hank.

Endret av Skjegg.no
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen folkens!

Det vi lurer på, er hva slags utforming dere kunder ønsker på denne skåla? Her kan vi designe en skål i alle himmelretninger, men vil helst lage en skål som de fleste vil være fornøyd med.

En ting den skåla skal ha, er riller i bunn, for å effektivisere pisking av skum - noe som også funker bra i praksis med f.eks Muhle sin barberkopp med hank.

Jeg har lyst på en skål som er rundere og viere enn Mühle sin.

@ÜberTec

Mühle R89

Gillette NEW (open comb)

Mühle R89 er ikke open comb hvis jeg har forstått det riktig ?

Riktig det.

Lenke til kommentar

Det er viktig å ha et produkt som koster over 100 dollar. Det er en forutsetning for å nå markedet i Japan med et håndlagd norsk produkt. For kunder i Japan (som vil være husmødre) er det en vilje til å unne seg luksus og betale mye, de vil ikke fornedre seg til å handle på salg. Koppen på bildet hadde sett mye bedre ut om den var matt svart.

Endret av festen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er viktig å ha et produkt som koster over 100 dollar. Det er en forutsetning for å nå markedet i Japan med et håndlagd norsk produkt. For kunder i Japan (som vil være husmødre) er det en vilje til å unne seg luksus og betale mye, de vil ikke fornedre seg til å handle på salg. Koppen på bildet hadde sett mye bedre ut om den var matt svart.

Må bare beklage, men forstod ikke budskapet i innlegget ditt riktig. Kan du presisere?

Vi ønsker å lage en barberskål, som skal selges i nettbutikken vår til norske konsumenter. Denne barberskåla skal skreddersys flertalles behov, slik at vi får laget en skikkelig fin barberskål i skikkelig keramikk-kvalitet. Derfor vil deres input være essensiell for at vi får til dette, så alle bidrag mottas med stor takk! :)

Lenke til kommentar

Må bare beklage, men forstod ikke budskapet i innlegget ditt riktig. Kan du presisere?

Vi ønsker å lage en barberskål, som skal selges i nettbutikken vår til norske konsumenter. Denne barberskåla skal skreddersys flertalles behov, slik at vi får laget en skikkelig fin barberskål i skikkelig keramikk-kvalitet. Derfor vil deres input være essensiell for at vi får til dette, så alle bidrag mottas med stor takk! :)

Det jeg mener er at barberskålen dere hadde i linken hadde sett bedre ut i matt svart. Det er ikke så mange mennesker i Norge, men Made in Norway selger i utlandet. Jeg mener dere bør tenke større. I Japan er det et enormt luksusmarked. Jeg tror ikke dere vil finne opp gode produkt gjennom å spørre brukere her, det kan også fremstå som reklame, virke irriterende og dermed mot sin hensikt. Jeg tror ikke det er flertallet sin genialitet som skaper en macbook pro heller. Skal dere ha en grunn til å kunne ta ekstra betalt må produktet være ekstraordinært. Om dere ikke har et syn på hvordan produktet skal se ut må dere få tak i en dyktig designer og så få noen til å lage produktet slik Ikea gjør.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg syns en barberskål burde vært smalere i åpningen på toppen, enn den er i bånn. Slik at den blir mer krokkeformet. Da vil ikke barberskummet renne ut over kanten, når man roterer kosten for å bygge opp skummet.

Men åpningen må ikke være så smal at det blir vanskelig å stikke hånden ned der, men bare ha en liten "stoppkant". Jeg syns også håndtaket bør være dekket i seig gummi, slik at man ikke mister grepet når skålen er våt.

Så bør den også muligens ha et gummiskall på undersiden av skålen, slik at man kan sette den på et hardt underlag (som vasken) uten å komme i fare for å knuse den eller skalle av porselenet.

Lenke til kommentar

Ser du ikke hva han skriver? Segmentet de retter seg mot er norske menn, ikke velstående japanere. Han spør ikke om råd til ny forretningsplan, han spør om designideer på et nytt produkt.

Er jo ikke en dårlig bivirkning at produktet kan selges dyrt til japanere om det er stemplet med Made in Norway i bunnen (på undersiden vel og merke)?! Kanskje skjegg.no kan ta kontakt med noen Japanske importører/leverandører for å høre om det er et marked for dette når deres produkt står ferdig.

Jeg syns en barberskål burde vært smalere i åpningen på toppen, enn den er i bånn. Slik at den blir mer krokkeformet. Da vil ikke barberskummet renne ut over kanten, når man roterer kosten for å bygge opp skummet.

Men åpningen må ikke være så smal at det blir vanskelig å stikke hånden ned der, men bare ha en liten "stoppkant". Jeg syns også håndtaket bør være dekket i seig gummi, slik at man ikke mister grepet når skålen er våt.

Noe álà dette: New G5 Shaving Scuttle Design.

Helt enig!

Så bør den også muligens ha et gummiskall på undersiden av skålen, slik at man kan sette den på et hardt underlag (som vasken) uten å komme i fare for å knuse den eller skalle av porselenet.

Eller noen små gummi-kuler/ovaler som er dyttet inn i bunnsirkelen under produksjonen, som stikker ut et par milimeter. Tre- fire stykker burde holde. Dette tror jeg ville vært litt mer ekslusivt enn en pakkning langs hele bunnsirkelen.

Lenke til kommentar

Da skal vi ta G5 scuttle-designet til betraktning! Forstår at dette kan være en allmenn likt skål, om vi får til størrelsen slik at den ikke blir for stor, eller for liten?

Mulig det kan bli en litt dyr variant, da designet er ganske så omfattende. Skal uansett høre med flere leverandører, og prøve å få en så god pris som mulig på dette.

Andre ønsker ang. barberskåler? Send gjerne også PM til oss om dette om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...