ostenxx Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Heisann. Jeg har tenkt å bygge en ny PC som jeg skal ha stående hjemme hos mine foreldre. Jeg har fra før av en temmelig grei maskin på hybelen som er basert på core 2 duo (se signatur). Den nye maskinen skal brukes primært til surfing, skolearbeid, musikk (skal bruke et audigy 2 zs - kort jeg har liggende) og litt spilling. Mtp. spill så har jeg ingen ønsker om å spille Crysis el. lignende grafikkrevende spill. Det vil heller gå i CS Source og enkelte stratergispill. Jeg tror derfor at et directx 10- kort er temmelig unødvendig. Overklokking blir nok et tema, men bare på hobbyplan. Trenger ikke heftig kjøling. Ellers er AMD å foretrekke, med mindre Intel ikke har noe bedre til samme pris. Her er mitt forslag til oppsett slik det ser ut nå: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58267 Jeg har valgt Samsung-skjermen grunnet høydejustering, og jeg liker generelt sett matte skjermer best. Skjermkortet er vel det som jeg har inntrykket av gir mest ytelse for en 1000- lapp. Kabinettet har jeg ikke kjennskap til, men det virker som det er kvalitet. Grunnen til valget av G9- mus og saitek-tastatur, er at jeg trenger ny mus til spilling på hybelen, samt at jeg liker saitek sine tastatur. Jeg håper at dere kan komme med konstruktive forslag. Må påpeke at 8000 kr er maksgrensen budsjettmessig. Jeg har rett og slett ingen interesse av å investere mer penger, siden maskinen kommer til å bli brukt såpass sjelden. Mvh. Øystein Endret 5. november 2007 av ostenXX Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Legg til et par hundrelapper til og du får et HD2900pro kort. Du vil fremdeles ligge under budsjettet. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Legg til et par hundrelapper til og du får et HD2900pro kort. Du vil fremdeles ligge under budsjettet. Interessant. Men vil psu'en klare å gi nok strøm til systemet med det skjermkortet? Lenke til kommentar
spioner Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 eller f.eks. 8800GT da koster også samme https://prisguiden.no/product.php?productId=83702 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå