Gå til innhold

Ny maskin m/skjerm til max 8000,-

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har tenkt å bygge en ny PC som jeg skal ha stående hjemme hos mine foreldre. Jeg har fra før av en temmelig grei maskin på hybelen som er basert på core 2 duo (se signatur).

Den nye maskinen skal brukes primært til surfing, skolearbeid, musikk (skal bruke et audigy 2 zs - kort jeg har liggende) og litt spilling.

Mtp. spill så har jeg ingen ønsker om å spille Crysis el. lignende grafikkrevende spill. Det vil heller gå i CS Source og enkelte stratergispill. Jeg tror derfor at et directx 10- kort er temmelig unødvendig.

Overklokking blir nok et tema, men bare på hobbyplan. Trenger ikke heftig kjøling. Ellers er AMD å foretrekke, med mindre Intel ikke har noe bedre til samme pris.

Her er mitt forslag til oppsett slik det ser ut nå:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58267

Jeg har valgt Samsung-skjermen grunnet høydejustering, og jeg liker generelt sett matte skjermer best. Skjermkortet er vel det som jeg har inntrykket av gir mest ytelse for en 1000- lapp. Kabinettet har jeg ikke kjennskap til, men det virker som det er kvalitet. Grunnen til valget av G9- mus og saitek-tastatur, er at jeg trenger ny mus til spilling på hybelen, samt at jeg liker saitek sine tastatur.

Jeg håper at dere kan komme med konstruktive forslag. :)

Må påpeke at 8000 kr er maksgrensen budsjettmessig. Jeg har rett og slett ingen interesse av å investere mer penger, siden maskinen kommer til å bli brukt såpass sjelden.

Mvh. Øystein

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...