Gå til innhold

hvordan plugge in div saker med HDMI kabel?

Anbefalte innlegg

Hei, fikk mitt 5.1 annlegg i dag, og har satt opp kabler og høytalere, så nå lurer jeg på hvordan alt skal komme sammen.

nå har jeg bare HDMI kabelen inni tv. men hvordan blir det med lyd da,

jeg kan jo bruke vanlige jacks(gul. rød, hvit) men bilde blir vel ikke bra nok med vanlig jack i forhold til HDMI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg satt inn vanlig analoge R/L plugger og får lyd forann, men naturlig nok ikke surround.

og dette er rett fra HD spilleren til annlegget ikke tv. eller gammle dvd spiller.

er det letteste bare å skaffe en optisk kabel fra HD spilleren til forsterkeren?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

eller bare drite i manualen og prøve seg frem.. slik som jeg gjorde.. og vips.. SUKSESS!

Manualen sier det skal gå en kabel (sånn med en hvit og rød i hver ende.. husker ikke hva det heter) fra receiver til den andre avspiller (i dette tilfelle PS3) men det fuinka jo ikke..

men så tok jeg den fra TV til receiver og da funka det.. .. men ettersom HDMI kabelen frakter lyd også så burde jeg ikke ha behov for det...

men joda .. måtte vist det

Lenke til kommentar

Den hvite og røde er nok en phonokabel:

74507.jpg

Den overfører kun lyd.

Hva om du kopler HDMI fra PS3 til tv da? Det skal jo funke. Da går du utenom receiver, men du kan også kople HDMI fra PS3 til receiver, også bruke komponent fra receiver til tv. Komponent er analogt, men er den beste løsningen bortsett fra HDMI hele veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...