N. Tveranger Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei! Det har jeg sånn at jeg for 2 år siden kjøpte meg 2 forsterkere samt 2 12" subber. Dette bestilte jeg og alt så til å være komplett da jeg fikk dette. Men i det jeg skulle åpne dette, så jeg at den ene forsterkeren var defekt. Den fungerte ikke med andre ord. Jeg tok da kontakt med selgeren(firmaet) og de ba meg om å sende den inn igjen. Noe som jeg gjorde. Dette tok både uker, måneder og til slutt år. Og jeg har forsøkt å oppsøke dette firmaet hvor det hører til, noe som ikke bring te fram til denne adressen. Det fantes ikke engang personen som selgeren utga seg for å være. Noe som er en smule rart. Også nå sitter jeg her enda, to år etter. Og ikke engang får kontakt med firmaet.(Det viser seg at firmaets hjemmeside også er borte). Hva mener dere jeg bør gjøre? Kontakte forbrukerrådet. Eller, er det noen annen utvei ovenfor dette? Jeg har kvitteringene og alt det kjøps bevisene. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvem, hva, hvor? Kanskje firmaet er konkurs e.l?? Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Jeg kjøpte dette av Perel Import som da lå i Sandefjord. Om det er konkurs eller ikke vet jeg ikke. Med tanke på at hverken firmaet eller salgspersonen ikke eksisterer. Bør jeg kontakte forbrukerrådet i en sånn sak som dette? Endret 5. november 2007 av ACT Lenke til kommentar
Steina Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Er jo bare å kontakte forbrukerrådet det. Skriv ned så mye som mulig så det blir enklere for de å vurdere om de skal lage noe sak av det eller ikke.. Beløpet du ble svindlet for kan jo også ha en del å si, hvis det var slik at du betalte men aldri fikk varen tilbake. Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Er jo bare å kontakte forbrukerrådet det.Skriv ned så mye som mulig så det blir enklere for de å vurdere om de skal lage noe sak av det eller ikke.. Beløpet du ble svindlet for kan jo også ha en del å si, hvis det var slik at du betalte men aldri fikk varen tilbake. Ja, jeg måtte jo betale for å få utlevert varene da jeg hentet de på Posten. Og det var noen og tjue tusen. i alle fall. Men, akkurat denne holdningen av denne personen er ikke holdbart, og man burde ikke opptre sånn. Det er ikke tillatt. Men, prisen på selve forsterkeren som jeg måtte sende inn igjen, var på ca 5,000 kr. Kanskje ikke så masse for enkelte. Men, er prinsippet i denne saken som teller. Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Sånn nå får jeg håpe jeg får en veiledende og får skikk på dette tullet fra denne såkalte selgeren. Din henvendelse er registrert Forbrukerrådet vil kontakte deg så snart vi kan. Trenger du et raskt svar kan du ta kontakt med oss på telefon. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ganske få personer som ikke bryr seg om at de blir "svindlet" for 5000kr gitt. Fyr inn et innlegg igjen i denne tråden om du får noen fremgang i saken da. Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Ganske få personer som ikke bryr seg om at de blir "svindlet" for 5000kr gitt. Fyr inn et innlegg igjen i denne tråden om du får noen fremgang i saken da. Sant. Men svindel er svindel så lenge det er svindel. Og penger er penger. Uansett sum. Men, ja. Kommer nok tilbake om hva det blir til. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Litt info: BS Bildeler AS ble stiftet høsten 2005. Det er en fusjon mellom Perel Import og Re:style. Funnet på BS Bildeler Fra Brønnøysund: kunngjøringer på Perel sitt foretaksnummer Frode Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Litt info:BS Bildeler AS ble stiftet høsten 2005. Det er en fusjon mellom Perel Import og Re:style. Funnet på BS Bildeler Fra Brønnøysund: kunngjøringer på Perel sitt foretaksnummer Frode Ja, det er dette Perel Import jeg kjøpte dette av. Men, jeg får bare vente og se hva de i forbrukerrådet mener om hva jeg skal gjøre med dette. Spørs om de gikk konkurs da, siden det ikke mer er et eget firma. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 BS Bildeler AS har kontor og lager på Pindsle Industriområde i Sandefjord, har de kanskje samme adresse som perel hadde før?? Du kan jo høre med BS om de vet hva som kan ha skjedd med den forsterkeren... Hvilken forsterker er det snakk om?? er det noe som BS selger nå? Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 BS Bildeler AS har kontor og lager på Pindsle Industriområde i Sandefjord, har de kanskje samme adresse som perel hadde før?? Du kan jo høre med BS om de vet hva som kan ha skjedd med den forsterkeren...Hvilken forsterker er det snakk om?? er det noe som BS selger nå? Nå vil jeg ikke tro at BS Bildeler AS har den samme adressen som det Perel Import hadde. Nå skal jeg ikke si det sikkert. Men, med tanke på at vi forsøkte å spore både firmaets adresse samt selgers adresse som ble siste utvei. Så det ikke ut som at det var et eneste spor etter hverken selger eller firma. Men, når jeg søker etter Boschmann forsterkere. Får jeg ingen resultater. Så ser ut som de ikke lenger har disse forsterkerne. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Boschmann forsterker til 5000,-? da har du helt klart blitt lurt uansett ja... Men det ser ut til at mr BS bildeler har kjennskap til perel, fant en post fra 2004 som tilsier det... http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert...ort-er-dod.html Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Boschmann forsterker til 5000,-? da har du helt klart blitt lurt uansett ja... Men det ser ut til at mr BS bildeler har kjennskap til perel, fant en post fra 2004 som tilsier det... http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert...ort-er-dod.html "Boschmann forsterker til 5000,-? da har du helt klart blitt lurt uansett ja...". Mener nå? Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 mener at den ampen ALDRI kan være verdt mer enn 1500 kr Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Boschmann forsterker til 5000,-? da har du helt klart blitt lurt uansett ja... Men det ser ut til at mr BS bildeler har kjennskap til perel, fant en post fra 2004 som tilsier det... http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert...ort-er-dod.html "Boschmann forsterker til 5000,-? da har du helt klart blitt lurt uansett ja...". Mener nå? Boschmann er jo ikke akkurat kvalitet som leverer det de lover, er en grund til at de fleste forsterkerene derfra koster under tusenlappen inn Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Jaja, om de er bra eller ikke er uansett for sent til å angre på nå. Eneste jeg ønsker, er pengene tilbake! Lenke til kommentar
Steina Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo....aspx?plid=3693 Eneste Boschmann jeg finner til den prisen.. edit: fjernet en irrelevant setning. Endret 5. november 2007 av Steina Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Sendte for et par dager siden mail til denne såkalte BS bildeler. Men, enda ikke fått noe svar. Tydeligvis en såkalt rakker disse folkene og da. Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Fortsatt ikke fått svar av det svinet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå