Dorian Gray Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det er 5. november i dag, en dag mange ser på som Guy Fawkes-dag. Vi her på filmforumet, derimot, ser på det som V for Vendetta-dag, hvor enhver filmelsker med respekt for seg selv setter seg ned med V-masken sin og noen kompiser og koser seg med denne storfilmen. Enten det er første gang eller et gjensyn med klassikeren, så er dette uansett den perfekte dagen til å nyte litt gladvold, synonymrunking og inspirerende anti-fascisme. Remember, remember, the 5th of November The Gunpowder Treason and plot; I know of no reason why Gunpowder Treason Should ever be forgot. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Skulle sett den om jeg hadde den på PC-en enda Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Skulle sett den om jeg hadde den på PC-en enda Tøvete kvinnfolk! Ekte menn har boka i hylla ved siden av DVD-en. Dessverre virker det som om jeg ikke har tid til noen av delene i kveld pga. skolearbeid. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Skulle sett den om jeg hadde den på PC-en enda Tøvete kvinnfolk! Ekte menn har boka i hylla ved siden av DVD-en. Dessverre virker det som om jeg ikke har tid til noen av delene i kveld pga. skolearbeid. Skolearbeid kan alltids utsettes. Det kan ikke 5 november. Hvordan klarte egentlig frihetshelten vår å produsere så mange masker? Hadde han en eller annen hemmelig hel-automatisk fabrikk utenfor London? Grunnen til at jeg spørr er at en tidligere god venn aldri kjøpte historien pga dette lille punktet. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Huff, V for Vendetta er en av de filmene jeg skammer meg litt over at jeg enda ikke har fått sett. Må vel se til å få gitt den til meg selv som julepresang, eller noe slikt. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Huff, V for Vendetta er en av de filmene jeg skammer meg litt over at jeg enda ikke har fått sett. Må vel se til å få gitt den til meg selv som julepresang, eller noe slikt. Har du ikke set den? da er Alan Moore glad i deg.. Han hater filmen, Den totale mangel av anarki, forandringen av Eveys historie, bruker av LATTERLIGE flaske brittiske utrykk som "Pig in a blanket"... heldigvis så blir Watchem nesten ord for ord oversatt til film.. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ekte menn har boka i hylla ved siden av DVD-en. Der har du meg. Lurer på om jeg skal kjøpe inn noe godis og julebrus og kose meg. Dette er godfilmen sin. <3 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Watchem (eller Watchmen, som noen kaller den) kan bli meget bra, men VfV ble ikke dårligere av at den ikke fulgte Moores verk slavisk. Mediene er annerledes og burde behandles slik, jeg kan ikke se for meg at filmen hadde vært bedre om den lignet mer. Moore hater ikke filmene fordi de er dårligere, men fordi han ikke blir respektert av filmskaperne. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Denne filmen er fremdeles best, så den akkurat ferdig enda en gang Blir bedre og bedre for hver visning Fortjener absolutt plassen sin på min YMBD Forslag til lignende filmer motas med takk:) Endret 5. november 2007 av Julenissen_ Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Blei utrolig skuffa over filmen: - V i seg selv syns jeg er totalt uintr - Portman spiller helt grusomt - Lite engasjerende historie - Elska dog slutten Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Intervju med Alan Moore on V for Vendetta Endret 6. november 2007 av Kebab GUD Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Så filmen i går(ble første film jeg så med det nye surround enlegg) syns den er kul, men ikke super tøff. helt grei film å se en gang i året Lenke til kommentar
sageman Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 "Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition. The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous. Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me V." Rett og slett fantastisk monolog Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvorfor er denne filmen så forgudet her på forumet? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Forgudet vil jeg da ikke påstå at den er, men tydelig godt likt. Den er jo en over gjennomsnittlig god film, og knakende god underholdning, vaffal i mine øyne. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Watchem (eller Watchmen, som noen kaller den) kan bli meget bra, men VfV ble ikke dårligere av at den ikke fulgte Moores verk slavisk. Mediene er annerledes og burde behandles slik, jeg kan ikke se for meg at filmen hadde vært bedre om den lignet mer. Moore hater ikke filmene fordi de er dårligere, men fordi han ikke blir respektert av filmskaperne. Jeg tør si at om den ble fulgt slavisk etter tegneserien kunne den blitt bedre. Dette var faktisk Wachowski-brødrenes originale idé og det var Joel Silver som bestemte at de heller skulle fokusere på forholdet V - Evey. Jeg sier ikke at filmen ikke er noe annet en herlig, men dette kunne blitt en bedre film. Jeg leste boka først etter at jeg hadde sett filmen og innså at boka faktisk var bedre. Jeg prøver egentlig å anbefale alle lese den. Tenk deg bare scenen der han tar LSD på Larkhill. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Den er godt likt overalt, IMDb-scoren på 8.3 er svært imponerende og selv om kritikerne ikke var like ekstatiske (79% på RT) så var leserne mer gavmilde med 89%. Filmen er rett og slett utrolig kul, uten å være overfladisk eller tåpelig. Det er selvfølgelig visse ting man kan peke på som urealistiske og noen ting man kunne kalt plot holes, om man først går inn for det. Personlig koste jeg meg såpass på kino at jeg ikke hadde tid til å legge merke til sånt. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 "Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition. The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous. Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me V." Rett og slett fantastisk monolog Tror Hugo Weaving måtte holde tunga rett i munn på den der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå