Gå til innhold

Finner ikke trådløst nett

Anbefalte innlegg

I kjølvannet av en firmware oppgradering av min d-link router, klarer ikke maskinen min lenger å finne det trådløse nettet. Den finner naboen sitt, men ikke mitt.

Jeg har en D-link Di-624 rev H, som jeg oppgraderte til 2.75, og etter det har den kun to ganger (og da tilfeldig, etter mange forsøk) funnet nettverket, for så å koble seg fra igjen. Jeg har to andre datamaskiner som finner nettverket og som er tilkoblet stabilt, uten noe problem. (Er ikke ett rekkevidde problem. Boksen er kun noen meter unna, uten vegger)

Jeg har både Win XP og Vista på maskinen, uten at dette skaper noen forskjell. Jeg har også prøvd å nedgradert til driverene som Acer leverer til XP uten hell. Har også prøvd de driverene som Windows Update har liggende. Jeg prøvde å søke på broadcom.com, men klarte ikke å finne noe der. Kortet heter Broadcom BCM4318 802.11g.

Jeg tenkte da å nedgadere firmwaren i d-linken, men d-link sin norske hjemmeside tilbyr kun 2.75 versjonen, og de andre landene (bl.a. usa) har ikke rev H i sitt register.

Noen som har ett tips til hva jeg kan gjøre her?

Takker på forhånd for alle svar. Er veldig takknemlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...