omsaeves Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) x/3 + 2 = 5 Hvordan gjør man ett sånt stykke?!? Endret 5. november 2007 av omsaeves Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) x/3 + 2 = 5Hvordan gjør man ett sånt stykke?!? x/3=5+2 Det vil si at X er 3*7, X/3 er jo en tredjedels X, gange en tredjedels X (som er 7) med 3 for å vite hva en fulstendig X er. Tror jeg.... Endret 5. november 2007 av iNeo Lenke til kommentar
omsaeves Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) x/3 + 2 = 5Hvordan gjør man ett sånt stykke?!? x/3=5+2 Det vil si at X er 3*7, X/3 er jo en tredjedels X, gange en tredjedels X (som er 7) med 3 for å vite hva en fulstendig X er. Tror jeg.... takk, det var riktig, men du glemte å bytte fortegn når du flyttet over "2" tallet Endret 5. november 2007 av omsaeves Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ja der ser du! Ikke helt stødig Lenke til kommentar
Ayrton Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 x/3+2=5 Flytter over 2 og bytter fortegn: x/3=5-2 x/3=3 Ganger med 3 på begge sider: x/3*3=3*3 x=9 Lenke til kommentar
sigis0n Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) --- Endret 14. august 2011 av sigis0n Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 sigis0n er tydeligvis ute på syre.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 x=9 Ayrton har rett, alle andre må gjøre leksene sine om igjen Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 x/3+2=5 x __ = 7 3 x*3 ___ =7 3 x=7 Nei? Du må bytte fortegn når du flytter et tall til andre sia av =, og du kan ikke bare gange med tre på en side. x/3+2=5 x __ = 5-2 3 x __ = 3 3 x*3 ___ =3*3 3 x=9 Check it out. 9/3+2=5 3+2=5 5=5 Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Der har du det med teskje.. Bedre forklart kan det vel ikke bli.. Applaus Lenke til kommentar
sigis0n Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) --- Endret 14. august 2011 av sigis0n Lenke til kommentar
sigis0n Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) x -- +2 = 5 3 x+3*2 -------- = 5 3 x+6 ------- =5 3 x+6= 3*5 x+6 = 15 (x+6)+(-6) = 15+(-6) x+6-6 = 15-6 X= 9 Endret 6. november 2007 av sigis0n Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Der gjorde du det vel egentlig ikke noe særlig enklere, men ... Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 skummelt, jeg tok det stykket i hodet :S er ikke værre enn at man mangler ca 9 tredjedeler for å få 3 hele. Som man så plusser med 2 for å få 5 åssen man skla sette det opp for å få rektig på ei prøve, det er derimot noe annet Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg er enig med deg. Er skummelt at to stykker klarer å finne feil svar og samtidig ikke ser at det må være galt. Når det gjelder å få det riktig på en prøve er det bare å benytte algebrareglene for å få isolert x på ene siden av likhetstegnet, og passer på at du hele tiden gjør det samme på begge sider av likhetstegnet. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 nå må jeg innrømme det at jeg røra like mye på skoen rundt sånne ting. var ikke før etter at jeg begynte å jobbe og bruke matten at jeg skjønte hvordan matten egentlig fungerte, var ofte at matten bare blei en teoretisk røre uten mening, og da var det ganske enkelt å drite seg ut på svaret, selv om det er uendelig åpenbart ekke så lenge siden jeg satt for meg selv å fant ut hvordan man legger sammen en tallrekke fra 1 til f.eks 15. når jeg gikk på skolen hadde jeg null peiling på hvordan man skunne finne ut dette. 15x15/2 + 15/2 = 1+2+3... Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Fy fean det burde være skam for dere å hjelpe denne mannen her med stykket!! dere gjør leksene for han jo! er det vår skyld han ikke hører på hva læreren sider da =/ Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 ja vi gjør virkelig leksene hans:p om vi hjelper han med et stykke så er ikke det å gjøre leksene hans. Det er å hjelpe han med leksene. Hvis han vil lure seg selv ved å kopiere det andre forteller uten å lære noe av det så er det greit. samma pokker om han får alt rett på oppgavene sine nå om han ikke skjønner en dritt når han kommer seg ut i arbeidslivet. Og det spiller ikke rolle hva læreren sier, det er ikke alle som takler mattte så jævli bra. Det er en skam at sånne som deg har lov å si hva de vil på et slikt forum... Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 så jeg kan bare begynne å skrive mine lekser her da.. omg det ville vært teit og 1 oppgave fører kansje til en annen dagen etter! bare prøver å si at han burde følge litt mere med og ikke drive å spørre om noe sånt, hva om det kommer en prøve da ?? kan han ikke en D**T og så er leksene hans 6+.. tja da trur jeg læreren begynner å lure her tingen er at han skal jo få det opp i huet.. men hey det er jo konge av dere som hjelper han da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå